Corona vaccination ? Hvad gør i som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.006 visninger
20 svar
52 synes godt om
7. august 2021

Anonym trådstarter

Hej piger

først var jeg 100% sikker på at jeg ikke skulle vaccineres som gravid. 
da det bekymre mig at der ikke er født børn hvor moren har været vaccineret og man ikke har set nok om barnet har taget skade .

det er også bekymrende at man normalt bruger 12 år på at lave en vaccine men man på 1 år kan stable en vaccine op.

hvad har i gjort ? Er splittet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2021

My1234

Jeg er vaccineret og er i slutningen af 2 trimester. 
Der er født børn, hvor moren er blevet vaccineret. Ikke herhjemme men i udlandet. 
Jeg er ikke utryg ved den, da den er baseret på erfaringer fra andre vacciner. Jeg er mere utryg ved sandsynligheden for få Covid både for mig og barnet end ved vaccinen. 

Anmeld Citér

7. august 2021

HapsHapsHaps

Jeg har fået første stik, andet stik om 14 dage. Jeg har aldrig været i tvivl - der er masser af data fra andre lande. Alle lægemidler monitoreres løbende mht bivirkninger, og de fleste lægemidler og vacciner har jo forskellige bivirkninger, vi tænker bare ikke over det i det daglige. Hvis man ikke kan tåle pinicillin så er en af bivirkningerne at man kan dø af det; det gør ikke penicillin til et farligt lægemiddel. Nogle mennesker dør af at kigge på en peanut - vi accepterer peanuts fuldt ud alligevel

Jeg tror på at de voldsomste bivirkninger ved vaccinerne har vist sig, og ja, det har kostet nogle mennsker rigtig dyrt, desværre. Men det ændrer ikke på at langt, langt, langt, LANGT størstedelen af de der vaccineres absolut ingen nævneværdige komplikationer får. Jeg synes selvfølgelig at det skal være 100% op til den enkelte om man ønsker vaccinen, men man skal være klar på at ens valg kan have konsekvenser - for én selv og for andre.

Anmeld Citér

7. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Dels er det ikke rigtigt, at der ikke er født børn af vaccinerede mødre. Det er der. Og intet tyder på andet end at børnene også beskyttes.

Dertil er det ikke bekymrende at en vaccine er udviklet hurtigere end ellers. Det viser blot hvad vi er i stand til, når det er nødvendigt. Kontrolprocedurerne og de nødvendige test, koblet med de erfaringer man baserer vaccineudviklingen på, giver mig ikke anledning til bekymring. 

Anmeld Citér

7. august 2021

Kantar123

Jeg tilslutter mig de øvrige kommende mødre og har også fået 1. stik. Der er født hundredvis af sunde og raske babyer.

Jeg vil være meget mere bekymret for udsigten til et efterår og vinter med mutationer, øget risiko for smitte og restriktioner der bortfalder. Hvis jeg bliver alvorligt syg af corona, er der reelt risiko for at min livmoder i værste fald ikke får ilt/fungerer og så er det en meget alvorlig situation for baby og jeg.

Du kan være tryg ved vaccinen, når Sundhedsmyndighederne ligefrem anbefaler den.

Jeg vil så også sige, at jeg forstår virkelig godt dine tanker og bekymringer. Vi vil jo det allerbedste for vores babyer, og vi går jo det vi gør i den allerbedste overbevisning.

Det der gjorde udfaldet for min beslutning var dels, at jeg har en familie at tage hensyn til og jeg kan ikke isolere mig pga arbejde osv, og dels at der ikke er det mindste bevis for at vaccinen ikke er god for gravide, men derimod er der bevis om det modsatte hvis vi ikke får den.

Jeg vil råde dig til at få den med god ro i maven

Anmeld Citér

7. august 2021

Enmere20

Jeg har fået første vaccination inden jeg blev gravid og skulle egentlig have den næste her på onsdag. Jeg har konsuleret lægen og pt råder man til vaccination efter 1 trimester, så det tænker jeg at jeg må vente med, selvom jeg egentlig bare gerne vil have det overstået

Anmeld Citér

7. august 2021

Fafo

Anonym skriver:

Hej piger

først var jeg 100% sikker på at jeg ikke skulle vaccineres som gravid. 
da det bekymre mig at der ikke er født børn hvor moren har været vaccineret og man ikke har set nok om barnet har taget skade .

det er også bekymrende at man normalt bruger 12 år på at lave en vaccine men man på 1 år kan stable en vaccine op.

hvad har i gjort ? Er splittet

Du skriver det hele selv. Jeg har valgt den fra netop af de grunde du skriver.

Anmeld Citér

7. august 2021

Emiliaa92

7. august 2021

Kantar123

Du skriver det hele selv. Jeg har valgt den fra netop af de grunde du skriver.

Hvis man undlader at lade sig vaccinere af de grunde, så har man helt faktuelt ikke sat sig ordentligt ind i stoffet Men det må du naturligvis og uden forbehold helt selv om

Det er en udbredt myte her på nettet, at fordi den er blevet til på kort tid, at den så ikke har været gennemtestet osv. Det kan du tro den har - fuldstændig ligesom andre vacciner. Ellers ville den aldrig blive godkendt. Men læs op på det. Så kan du selv se. 

Anmeld Citér

7. august 2021

Bianca14

Jeg har fået første stik og skal have det sidste om en uge. Jeg bestilte faktisk tid inden sundhedsstyrelsen meldte ud at det var ok for gravide, da jeg havde kigget på de studier, der er på området.

- Og der er masser af data, da man i mange andre lande har vaccineret gravide længe. En ret stor del af disse børn er født og der er INTET der tyder på misdannelser eller andet negativt.  Tilgengæld har man fundet ud af at gravide er i øget risiko for spontan abort, for tidlig fødsel og generelt værre forløb ved smitte med Covid-19. 

Så for at passe bedst muligt på baby i maven var det helt klart, at det var en vaccine, der skulle til ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.