(februar) Putte godnat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

Muffinmus

Tja, jeg læste for 2 år siden, da jeg ventede min søn, at mange børn kunne få ødelagt netop putningen hvis man gjorde alt til et ritual..kan ikke huske hvilket blad det var i, men det var god læsning.

Tror det fungerer godt for nogle børn med faste rutiner ang putning og for nogle dur det ikke.

Eller...ja, man kan vel også kadle det  at man ingen rutiner har for en slags rutine.

Havde selv som barn ingen rutiner andet end godnat mysser og enkelte dage en lille historie. Så meget af vores bunder vel i den "opdragelse" vi selv fik.....

Jeg er glad for vores puttetid kan holde sig til 5 min. Nattøj, tandbørstning og natkys.

Især når manb ser skærkprogrammerne fra f.eks England og USA... danm der er umulige sover unger. Tror også det er med til at jeg undgår al det halløj ved sovetid.

Tror bare man skal gøre hvad man fidner rigtigt for lige netop de børn man har.

Og her virker det godt med bare at sige godnat, kysse og slukke lyset.

Selvfølgelig hygger vi i sofaen om aftenen, eller i lege værelset, men ved sengetid er det godnat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Diana...

MariaE skriver:

hmm, jamen her hjemme har vi gjort os umage for ikke at skabe et putte ritual

Så det er bare kysse godnat og så er det det og det har bare virket her.

Når min søn kommer i juniorseng kan vi læse en historie i ny og næ i sengen, men ikke noget fast ritual, det vil jeg ikke lære dem.

Hans skal flytte seng til jul og vil han have en historie i ny og næ er det fint for hyggens skyld, men faktisk er han ikke den store lytter, han vil hellere flyve rundt så bøger siger ham kun noget hvis det er billedet af flyvere, biler, dyr osv. Ikke historier i sig selv. Han har aldrig gidet det trods de 100 bøger vi har indkøbt over de 2 år:-)

Det kan jeg sgu godt forstå i ikke vil, det ville jeg heller ikke men efter de 2 hårde måneder uden natte søvn gav jeg sgu under han falder i søvn ved jeg synger for ham og det noget rigtig F... for manden kan ikke putte ham  

Jeg elsker og putte ham men jeg vil jo os kunne tage ud om aften og vide at manden os kan putte ham uden de store problemer og det kan han ikke nu. 

Jeg ved sgu ikke lige hvordan jeg slipper de putte ritual igen. Så hvis du har et godt råd modtager jeg dem med kys hånd

Anmeld

27. oktober 2009

Misjelle

Jeg føler ikke det at synge ligefrem er et ritual, vi kan sagtens putte Linus uden at synge, men synes nu det er en meget hyggelig måde at finde ro på. Det der virker bedst for ham er hans bamse den skal lige nusses nogle gange og kastes lidt rundt så får den en ordentlig krammer og så sover han .

Anmeld

27. oktober 2009

N&J

Altså desideret putteritual kan man vist heller ikke kalde det jeg har med Nikita.. i så fald skulle det nok holde mere end to uger når der endelig er noget som faktisk fungere så bliver hun syg og så kan hun ikke faldei søvn på den måde og så starter vi forfra.. pænt træls.. vi skifter lidt med at synge og læse, prøver altid at læse, prøvede også i en periode at kysse godnat og så gå ud og selvfølgelig ind når hun skreg.. men uanset hvor hurtigt jeg gik ind så skulle hun nusses i søvn, da jeg prøvede det omvendt at bare lade hende skrige i nogle min. endte det altid med at hun blev så hysterisk at hun knap nok kunne få vejret, så da vi havde prøvet det en lille uge opgav jeg simpethen igen.. og lige nu har jeg givet lidt fortabt igen, da jeg hellere vil holde op med at amme, så kan jeg da i det mindste fålov at sove en HEL b¨nat.. wuhuu

så må jeg tage det andet bagefter.. det går nok.. gider ikke rigtig stresse over det..  men gad fandme godt at jeres putteritual fungere herhjemme.. det ville lette mit liv betydeligt..

Anmeld

28. oktober 2009

Diana...

MisjelleMoar skriver:

Jeg føler ikke det at synge ligefrem er et ritual, vi kan sagtens putte Linus uden at synge, men synes nu det er en meget hyggelig måde at finde ro på. Det der virker bedst for ham er hans bamse den skal lige nusses nogle gange og kastes lidt rundt så får den en ordentlig krammer og så sover han .

Det er nemlig skide hyggelig men ikke når det kun er moren der kan putte fordi man skal have MOARs sang ha ha

Anmeld

28. oktober 2009

Misjelle

DianaMoar skriver:

Det er nemlig skide hyggelig men ikke når det kun er moren der kan putte fordi man skal have MOARs sang ha ha

hihi ... nej men stadig bedre end han at undlade og at han så ikke vil sove .

Anmeld

28. oktober 2009

D.B.L

Jamen herhjemme bliver Cornelia puttet omkring kl 19. Hun får nattøj på og så hygger vi lidt med storesøster, får sin vælling og så i seng. Jeg synger prinsesse himmel-i-mund for hende mens hun er i sengen og siger så godnat.

Hun plejer at falde i søvn selv efter at have fået sutten et par gange men pt vil hun ikke andet end at skrige når jeg ligger hende. De sidste par dage har hun siddet i sin seng og faldet i søvn op af min arm mens jeg nusser hende på ryggen. Storesøster Ella havde samme fase omkring de 7-8 måneder, så jeg ved det går over heldigvis

Ella, som bliver 3 til december, har ikke fast putteritual. Vi tager det fra dag til dag. Hun er pt. inde i en periode hvor alt skal forhandles så her til aften ville hun gerne tegne lidt længere og fik derfor kun en enkelt godnat sang. Nogle aftener er det blot et godnat kys, men oftes en form for "godnatritual" Så herhjemme kan det være alt lige fra et enkelt kys til flere sange/historier

Anmeld

29. oktober 2009

Muffinmus

Tror også mange kan finde det der er bedst for dem og det de selv mener er godt:-)

Alt ialt skal man vel prøve sig frem med mange ting da børn jo ikke er ens. Håber Victoria gider sidde stille og hygge med bøger senere, lige nu flår hun dem og tygger hjørner- der findes dig intet så godt som når hun får lov til at flå et af mine ugeblade, kors hun går amok og splitter det fuldstændigt ad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.