(februar) Putte godnat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Diana...

Hej piger

Hvordan putter i de små hjemme os jer?

Her hjemme når kl bliver 19 så får han nat tøj på og nat ble, så kommer han i seng med sin nat flaske jeg synger solen er så rød mor 2x og så går jeg når han er færdig med flasken og så falder han ellers i søvn lidt efter. 

Nogen gange skal vi lige ned og give sutten et par gange.

Hvordan fungere det hos jer?

Knus Diana Der GLÆDER sig til at flytte på lørdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

hc=k

Jamen herhjemme bliver Kris puttet mellem kl 18.30 og 19.00 ( igår var kl dog kun 16.30)
Han får nattøj på og natble og så bliver han lagt i seng. Jeg tænder for hans musikuro og så sover han. Hvis han ikke sover får han en flaske, men vi forsøger os altid først uden.

Anmeld

27. oktober 2009

Misjelle

Herhjemme putter vi efter aftensmaden så det plejer at være omkring 19 - 19:30 tiden. Vi skifter måsen og han får nattøj på. Ellers ligger vi ham bare i sin seng sammen med sin Kaj-bamse. Nogle gange synger jeg lille føl ved du hvad?  Af og til synger lillemanden med ... ja jeg ved det lyder tosset, men nu er der flere der har hørt det og han synger altså melodien sådan i lyde hihi.

Anmeld

27. oktober 2009

Mca<3

Tja ,, Herhjemme er det stadig ikke efter bogen  Alexander vågner måske efter sin sidste middagslur omkring kl 18 00 så han er jo vågen til kl 21-22 stykker hver aften hvilket hans far er rigtig glad for da han kommer sent hjem ,,,  Når vi har spist aftensmad ved 19 tiden får han sit aftensbad og så er der kvalitetstid med far Omkring kl 21 bliver han små pjevset , falder i søvn ved brystet og bliver lagt i seng .

Anmeld

27. oktober 2009

Diana...

Moar ,,, skriver:

Tja ,, Herhjemme er det stadig ikke efter bogen  Alexander vågner måske efter sin sidste middagslur omkring kl 18 00 så han er jo vågen til kl 21-22 stykker hver aften hvilket hans far er rigtig glad for da han kommer sent hjem ,,,  Når vi har spist aftensmad ved 19 tiden får han sit aftensbad og så er der kvalitetstid med far Omkring kl 21 bliver han små pjevset , falder i søvn ved brystet og bliver lagt i seng .

Skønt hans far os når og får lidt tid med ham. Claus er os godt træt af at han næste aldrig er sammen med Lucas. Godt vi snart kommer over i huset så han kan få det.

Anmeld

27. oktober 2009

Mca<3

DianaMoar skriver:

Skønt hans far os når og får lidt tid med ham. Claus er os godt træt af at han næste aldrig er sammen med Lucas. Godt vi snart kommer over i huset så han kan få det.

Ja det kan jeg godt forstå ,, Den tid er bare så vigtig . Specielt når de er små Dejligt i snart kan flytte

Anmeld

27. oktober 2009

N&J

Nikita kommer i seng ved 19-19.30 tiden hvor hun får ny numse.. ja jeg har dem på lager, og så i seng hvor hun leger lidt mens jeg læser en historie for hende, så synger jeg en sang og så får hun lidt natbryst, derefter bliver hun lagt, men skal så sidde og holde hende i hånden eller nusse hende indtil hun sover (dog har vi den sidste uges tid skulle igennem mange timer før lilledamen ville sove da jeg prøver at vende hende af med bryst om natten) så har vugget hende i søvn de fleste aftener der på det sidste, og så vågner hun så alt mellem 2-7 gange inden jeg går i seng, hvor hun kort efter kommer over til mig og sover resten af natten.. dårlig vane, der er bare er så hyggelig efterhånden, så må jeg tage kampen op når hun er lidt ældre..  men hvor ville jeg ønske det var lidt lettere..

Anmeld

27. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi spiser aftensmad kl. 17.15. Så kommer ungerne efterfølgende i bad og får nattøj på og en ren numse. Vi ser gerne lidt tegnefilm og slapper af. Lina kommer i seng omkring kl. 18.30-19 med en flaske. Nogen gange sover hun med det samme når hun har spist flasken og nogen gange ligger hun vågen og falder i søvn selv.

Anmeld

27. oktober 2009

Muffinmus

hmm, jamen her hjemme har vi gjort os umage for ikke at skabe et putte ritual

Så det er bare kysse godnat og så er det det og det har bare virket her.

Når min søn kommer i juniorseng kan vi læse en historie i ny og næ i sengen, men ikke noget fast ritual, det vil jeg ikke lære dem.

Hans skal flytte seng til jul og vil han have en historie i ny og næ er det fint for hyggens skyld, men faktisk er han ikke den store lytter, han vil hellere flyve rundt så bøger siger ham kun noget hvis det er billedet af flyvere, biler, dyr osv. Ikke historier i sig selv. Han har aldrig gidet det trods de 100 bøger vi har indkøbt over de 2 år:-)

Anmeld

27. oktober 2009

N&J

MariaE skriver:

hmm, jamen her hjemme har vi gjort os umage for ikke at skabe et putte ritual

Så det er bare kysse godnat og så er det det og det har bare virket her.

Når min søn kommer i juniorseng kan vi læse en historie i ny og næ i sengen, men ikke noget fast ritual, det vil jeg ikke lære dem.

Hans skal flytte seng til jul og vil han have en historie i ny og næ er det fint for hyggens skyld, men faktisk er han ikke den store lytter, han vil hellere flyve rundt så bøger siger ham kun noget hvis det er billedet af flyvere, biler, dyr osv. Ikke historier i sig selv. Han har aldrig gidet det trods de 100 bøger vi har indkøbt over de 2 år:-)

Må jeg spørge hvorfor I har valgt ikke at lave et fast ritual? er bare nysgerrig, og syntes ´det er super at det fungere for jer.. det har desværre bre overhovedet ikke fungeret herhjemme tros atallige forsøg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.