Hej allesammen.
Jeg har ALTID vidst at jeg gerne ville have børn. Jeg har været i et fast forhold længe, og mange af mine veninder og venner har allerede fået børn. Alligevel har jeg aldrig følt mig helt klar, fordi jeg altid har været en kvinde, der virkelig værdsatte at gå til koncerter, ud og spise, drikke drinks med veninderne og dette har jeg altid været meget bange, for at “miste”.
Nu er jeg så blevet gravid, og der var ikke just planlagt, men heller ikke helt u-planlagt. Vi er begge 29 år gamle, og var af den overbevisning at “skete det, så skete det”. At det så skete 1 måned efter, vi besluttede os for ikke at gøre noget for at forhindre det, kom bag på mig.
Jeg har altid forestillet mig at jeg ville blive glad, når testen viste to streger, men istedet blev jeg ked af det (og bange!). IKKE ked af det som i at jeg overvejer abort, men mere ked af at mit liv pludselig vender 180 grader fra den ene dag til den anden. Og så er jeg helt vildt bange og mega-meget på udebane, kan jeg mærke. Jeg brød grædende sammen overfor min kæreste, som var så fantastisk at trøste mig. Jeg kunne mærke han var glad, men samtidig var ked af min reaktion.
Min reaktion skuffer også mig selv, da SÅ mange andre par kæmper for at blive gravide.. I store træk er jeg bare bange for at fortryde.. Bange for at gå glip af “noget”, bange for at glide væk fra min bedste veninde, som ikke har børn endnu og bange for at jeg ikke kan klare det.
Har andre haft det på samme måde? ❤️
Anmeld
Citér