Min baby er alt for stor…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2021

Mkv

Selvom du er testet negativ for diabetes 2 gange, kan du sagtens have udviklet det!

Jeg fik skønnet stor baby i uge 35 hos en privat jordemoder, hvorefter jeg i nogle dage målte mit blodsukker, og fik nogle alt for høje tal om morgenen. Jeg kontakter min jordemoder, som efter en snak med diabeteslæge, straks bestilte en akut glukose belastning til mig. Dagen efter var jeg afsted, og fik konstateret diabetes 35+6. Jeg havde ellers haft nogle fine tal til de foregående belastninger, 4,6 og 6,2.

Min søster havde efterfølgende samme oplevelse med at få konstateret diabetes sent i graviditeten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2021

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Hej 

her er det nogenlunde samme forløb blev testet for graviditets sukkersyge 2 gange ekstraordinært som intet viste. Jeg fødte en stor sund og rask pige på 5600g ved kejsersnit. 
jeg har aldrig tænkt over der skulle være en skam i det. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Anonym trådstarter

Igen tak for alle jeres svar. Det hjælper mig meget at høre andres erfaringer

Jeg vil bare lige give alle en opdatering på min lægebesøg i dag, i tilfælde af at andre der læser med sidder i samme situation. 

Ift. kommentarerne om graviditetssukkersyge sent i graviditeten er jeg igen i dag blevet testet for sukker i urinen, alm. blodsukkermåling samt blodprøve hb1ac som alle sammen var normale. Så de udelukker fortsat sukkersyge som en årsag.

Jeg blev scannet af en speciallæge igen i dag som er enig i at baby vejer ca. 4 kg (selvfølgelig med forbehold for de usikkerheder der kan være ved scanningen). Lægen scannede også for symptomer på en sjælden vækstlidelse hos barnet (kiggede efter navlebrok, forstørret lever og for stor tunge) men fandt heldigvis ingen af disse symptomer. 

Hendes konklusion er, at de ikke kan finde en årsag til at baby er så stor og at det positive er, at baby har det godt inde i maven. 
Jeg skal vækstscannes igen om 14 dage hvor vi med stor sandsynlighed skal tale om igangsættelse af fødslen. Om jeg skal sættes i gang om 2 eller 3 uger afhænger af næste scanning, men hun gjorde det klart, at jeg ikke skal forvente at gå helt frem til termin. 

Jeg er noget mere fortrøstningsfuld i dag, da jeg har fået mere afklaring ift. videre plan. Og så har det hjulpet mig meget at høre jeres fortællinger. Så stort tak for det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.