Symptomper forsvundet 8+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.237 visninger
18 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er 8+1 og igår forsvandt alle mine symptomper, som ellers har været kvalme og opkast fra jeg vågnede til jeg gik i seng Og en stikkende smerte i højre side. Jeg har virkelig en følelse af noget er galt ?

Er det normalt symptomperne er forsvundet så tidligt. Eller er det tegn på graviditeten er afbrudt ? 

Skal til læge fredag hvor jeg tænker at fortælle om min bekymring.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2021

tutti

Jeg synes, du skal ringe til lægen, og se om du kan få en scanning. Alt er sikkert helt fint, men det er ikke sjovt at gå og være bekymret. Det er normalt, at symptomer forsvinder - min venindes kvalme varede kun fra uge 6-8, men hellere en scanning for meget end for lidt

Anmeld Citér

21. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg er 8+1 og igår forsvandt alle mine symptomper, som ellers har været kvalme og opkast fra jeg vågnede til jeg gik i seng Og en stikkende smerte i højre side. Jeg har virkelig en følelse af noget er galt ?

Er det normalt symptomperne er forsvundet så tidligt. Eller er det tegn på graviditeten er afbrudt ? 

Skal til læge fredag hvor jeg tænker at fortælle om min bekymring.

Det er helt normalt. Ingen grund til bekymring.

Anmeld Citér

21. juli 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Symptomer kan sagtens komme og gå. Én dag er de der, den næste er de væk, og så kommer de tilbage med fuld hævn. Det er så forskelligt fra person til person - andre har jo ingen symptomer overhovedet.

Jeg led selv meget af menstruationssmerter i første trimester, det er også ganske naturligt - der sker jo meget i din krop og dit underliv

Hvis du er meget bekymret, kan du tale med din læge om at få målt dit HcG-tal med et par dages mellemrum, så de kan se, om det stiger.

Alternativt kan du også købe en tryghedsscanning privat - det kan netop give lidt tryghed og ro i sindet

Anmeld Citér

21. juli 2021

Charl90

Det kan sagtens være helt normalt hvis du er bekymret kan du købe en tryghedsscanning. Lægen kan næppe gøre så meget medmindre han/hun vil tilbyde to blodprøver.

Anmeld Citér

21. juli 2021

Babybaby2022

Det er meget normalt at symptomer kommer og går fra dag til dag  jeg ville ikke bekymre mig med mindre der var tegn på noget andet var galt. Ellers bliver det en lang graviditet, hvis man skal the til scanning, hver gang ��

Anmeld Citér

21. juli 2021

Altea

Det kan komme og gå, og måske er du bare helt fri fra nu af, hvilket vil være fantastisk

Men ellers køb en privat scanning, så får du jo lynhurtigt ro, hvis alt bare er godt.

Modsat andre, så mener jeg ikke du kan bruge blodprøver til noget. Omkring uge 8 begynder det jo at stagnere, og når snart sit højeste. Så der er ikke en liniær stigning at gå ud fra på nuværende tidspunkt.

Anmeld Citér

21. juli 2021

MK91

Altså det kan jo desværre være et tegn på begyndende abort, MEN! jeg oplevede selv da jeg var knap 6 uger henne at de få symptomer jeg havde forsvandt fra dag til dag. Her var jeg også meget bekymret, men bestilte en scanning ved privat klinik og alt så fint ud.

Mine få symptomer kom også tilbage igen en lille uges tid senere. Det er åbenbart meget normalt.

Hold et godt øje med eventuelle smerter eller blod og ellers bestil en tid til scanning så du kan få ro i sindet.

Anmeld Citér

21. juli 2021

Charl90

Altea skriver:

Det kan komme og gå, og måske er du bare helt fri fra nu af, hvilket vil være fantastisk

Men ellers køb en privat scanning, så får du jo lynhurtigt ro, hvis alt bare er godt.

Modsat andre, så mener jeg ikke du kan bruge blodprøver til noget. Omkring uge 8 begynder det jo at stagnere, og når snart sit højeste. Så der er ikke en liniær stigning at gå ud fra på nuværende tidspunkt.

Man bruger blodprøver til at se om man har haft en abort da hcg så falder. Det har jeg fået taget både hos lægen og hospitalet begge gange jeg har haft en SA

Jeg tænker dog ikke de udeblivende symptomer er nok grund til at mistænke en abort.

Anmeld Citér

21. juli 2021

Altea

Charl90 skriver:

Man bruger blodprøver til at se om man har haft en abort da hcg så falder. Det har jeg fået taget både hos lægen og hospitalet begge gange jeg har haft en SA

Jeg tænker dog ikke de udeblivende symptomer er nok grund til at mistænke en abort.

Ved spontan abort ja, men så bløder man jo fosteret ud? Ved en missed abortion hvor kroppen ikke registrer at fosteret er gået til, vil hcg jo fortsat stige, da det dannes i placenta og denne vokser videre. Derfor er det kun scanning der siger noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.