Hvornår fortalte i det og har i fortrudt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker lidt på, hvornår i valgte og fortælle om jeres graviditet ? Og har i så senere hen fortrudt at måske at have fortalt det for tidligt ? ��

Vi ville vente med at fortælle det første gang, men det endte i en SA. Der fortrød vi at vi ikke havde fortalt det til vores forældre fordi det 'ramte' os så hårdt. Vi havde tænkt det skulle afsløres som en julegave, men der nåede vi aldrig. De to andre gange fortalte vi det omkring uge 6 netop for at undgå ovenstående. Vi havde svært ved at forklare vores forældre at vi først havde været gravide, men at det endte i en SA. Jeg har ikke fortrudt det. Begge gange har jeg også fortalt mine chefer det så tidligt - dels så der var forståelse for hvis jeg havde det skidt, men også hvis det skulle gå galt igen :-). De ville jo finde ud af det uanset hvad - enten som sygemelding hvis det gik galt, eller barsel senere hen :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2021

Anonym

Jeg gik alene med nyheden i ca. 1 uge, da det ikke var en planlagt graviditet og jeg derfor var pænt overrasket.

Efter en uge fortalte jeg det til min mand og to søstre. 
Alle andre fik først nyheden at vide efter nakkefoldscanningen i uge 13.

Jeg er meget tilfreds med at det kun var min mand og søstre som kendte til graviditeten de første mange uger.
Det er også kun de tre jeg umiddelbart ville ønske at dele det med såfremt graviditeten var endt i en spontan abort eller hvis der var noget galt ved nakkefold. 
Så jeg er tilfreds med mit valg og vil umiddelbart ikke gøre det anderledes næste gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.