Hvornår fortalte i det og har i fortrudt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.009 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg tænker lidt på, hvornår i valgte og fortælle om jeres graviditet ? Og har i så senere hen fortrudt at måske at have fortalt det for tidligt ? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2021

Anonym

Første graviditet fortalte vi det til den nærmeste familie 6+, da jeg havde så meget kvalme at jeg simpelthen ikke ville kunne skjule graviditeten . Vi ville gerne fortælle det, inden familien lurede det

Jeg er nu gravid med barn nr 2 og 8+1. Denne gang har vi endnu ikke fortalt det til nogen, jeg har nemlig ikke rigtig nogle symptomer. Vi håber at kunne holde munden lukket, til kønsscanning omkring 14+ Det kommer selvfølgelig også an på hvordan maven vokser denne gang

Anmeld Citér

19. juli 2021

Charl90

Første graviditet var længe undervejs og vi nåede at blive henvist til fertilitetsbehandling inden det endeligt lykkedes�� Vi fortalte det først efter nakkefoldsscanningen. Det var lidt længe at gå med det selv synes jeg, men til gengæld blev folk mega glade da det blev sagt.

Sidst jeg var gravid fortalte jeg det med det samme. Der var reaktionerne mere afdæmpede fordi det jo kunne gå galt når det var så tidligt. Jeg troede dog meget på det og synes de var lidt for påpasselige. Jeg fik en SA i uge 11 Jeg forstod egentlig ikke at jeg havde sagt det, fordi jeg også synes at det er vigtigt at andre piger ved at den slags sker og man ikke er alene om det.

Nu håber jeg at jeg hurtigt bliver gravid igen. Jeg har ikke helt besluttet om jeg vil sige det med det samme ejer vente lidt. Jeg ender nok med at dele det med familien og vente med resten til NF tror jeg...

Anmeld Citér

19. juli 2021

Niho

Vi har fortalt familien det og vi går ind i uge 10 imorgen

vi har været meget i tvivl, men vi har bare brug for støtten hvad enten det går godt eller måske går galt..  Der er ikke noget rigtigt og forkert tidspunkt, jeg tænker man skal gøre det der føltes rigtigt for en selv ��

Anmeld Citér

19. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg tænker lidt på, hvornår i valgte og fortælle om jeres graviditet ? Og har i så senere hen fortrudt at måske at have fortalt det for tidligt ? ��

Jeg fortalte min mor det om morgenen (jeg havde testet om natten) og faren fortalte jeg det tiæ dagen efter. Min nærmeste familie i løbet af de første 2 uger. Offentliggjort efter NF scanning. Har aldrig fortrudt

Anmeld Citér

20. juli 2021

Anonym

1. Graviditet 2010 - vi fortalte det med det samme vi fandt ud af det, testede positiv første gang uge 4+1

2. Graviditet 2015 - vi fortalte det med med det samme vi fandt ud af det, testede positiv i uge 4+2, men denne gang gik graviditeten desværre tabt i uge 9

3. Graviditet 2021 - vi fortalte det først i graviditetsuge 12 efter nakkefold scanning, da vores førstefødte helst ikke skulle få noget at vide før graviditeten var mere “sikker”.

Vi føler det har passet os godt at fortælle det da vi gjorde det

1. gang som førstegangs er det rart at have andre med. Alt er nyt og det er store forandringer og mange ting at tale om.

2. Gang var også et godt tidspunkt at fortælle det, især da det gik tabt og andre vidste det, så de også var en støtte.

Her 3. Gang var vi forsigtige med at fortælle noget til nogen, da vi før havde mistet og vi ville ikke at vores førstefødte skulle igennem dette tab hvis noget gik galt. Især fordi chancen er så stor inden for de første 12 uger.  

Anmeld Citér

20. juli 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Det med at fortælle det er svært. Og nok også meget personligt og præget af ens forhold til graviditeten.

Jeg er førstegangsgravid med en graviditet, der startede med blødninger i uge 6. Der var absolut intet galt, men det gav mig et chok og et behov for at være lidt “selv” med nyheden.

Jeg fortalte min nære veninde det i uge 10 for at få hjælp til at undgå alkohol til en fest. Så har jeg fortalt min søster det efter NF i uge 12, ligesom min kæreste også har sagt det til sin søster. Fortalte det samtidig også til min chef.

I denne uge (uge 15), er vi ved at fortælle vores forældre det.

Planen er, at vi først fortæller det til kollegaer/venner i uge 20 (eller før, det kommer an på maven �� Men det kommer i hvert fald ikke på FB el. lign. før).

Det er i et meget langsomt tempo, men det er det, vi har behov for. Og det er jo det, man skal mærke efter

Anmeld Citér

20. juli 2021

MEF

Første gang fortalte vi det til de nærmeste da vi var i uge 8 og havde været til tidlig scanning. 
anden graviditet fortalte vi det til vores forældre 4+. Det var desværre en GUL men jeg var rigtig glad for at de vidste det, for vi havde brug for hjælp og støtte. 
Tredje graviditet fortalte vi det lige så snart jeg testede positiv. Vi var meget bange for at miste igen, og kunne ikke stå alene med det. Graviditeten blev heldigvis til en smuk lille baby.

Vi fortalte først kollegaer og bekendte om graviditeten efter nakkefold.

Vi har ikke fortrudt den måde vi gjorde det.

Anmeld Citér

20. juli 2021

Anonym

De første 2 gange omkring NF

Denne gang er jeg nu 10 uger henne og har kun fortalt det til ungerne
Familie, venner, kollegaer osv. må vente til efter NF

Anmeld Citér

20. juli 2021

Anonym

Jeg fortalte det da jeg var 5 uger og da jeg var 9 uger aborterede jeg  

efterfølgende har jeg haft svært ved at blive gravid og alle spørger mig hele tiden om jeg er blevet gravid igen, det er efterhånden ved at gå mig på, så jeg fortryder lidt at jeg fortalte det så tidligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.