Anonym skriver:
Tak!
Det er så rart at høre at andre også har det sådan. Jeg har haft sindsygt dårlig samvittighed, fordi jeg ikke glædede mig. Specielt fordi min kæreste har et vennepar som har bøvlet I flere år og så kommer jeg her og synes det er lidt træls at være blevet gravid og de ønsker sig brændende et barn og kan ikke få et
Jeg er meget bange for de ændringer der kommer og specielt for vores forhold. Men hold nu op, hvor er det alligevel stort at vi har skabt noget sammen 
Ja kender også godt det der med den dårlige samvittighed! Jeg følte også i starten at der måtte være noget galt med mig siden jeg ikke svævede på en lyserød sky. Men det der med at sammenligne sig med andre og "burde" det kommer der ikke noget godt ud af
det er ligeså ok at du har haft det svært ved at være gravid som det er, at de har det svært ved ikke at være det.
Det er helt forståeligt du er bange, det er jo noget helt nyt og ukendt der venter. Men du har jo heldigvis 9 mdr til at forberede dig
jeg var fyldt med ambivalente følelser gennem hele graviditeten. Både glæde og tristhed, frygt og tryghed, kærlighed og irritation osv. Men jeg prøvede at acceptere de "forkerte" følelser og give mig selv lov til at have det sådan og det gjorde at de hurtigere forsvandt igen.
Håber du kan bruge det til noget
og ja, det er så stort og så vildt at man sammen har skabt et lille frø der bliver til et lille menneske
Anmeld
Citér