Rejse med Ryanair - har du prøvet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.539 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2021

Anonym trådstarter

Vi skal flyve med Ryanair tirsdag, og jeg er lidt nervøs af et par årsager. Jeg HAR forsøgt at kontakte Ryanair, men de svarer ikke tlf, og jeg bliver konstant smidt af chatten. Så nu håber jeg nogen herinde har prøvet noget lignende.

1) min mand har akut måttet flyve afsted før os (andet flyselskab) - hvad sker der lige med billetten når han ikke bruger udrejsen - han kan vel stadig godt bruge hjemrejsen - ikke? 

2) vi skal uploade negativ test & udfyldt corona-info til Ryanair, det skulle min mand ikke da han fløj med andet flyselskab - jeg er blevet enig med mig selv om at det bare er noget ekstra de kræver for at være sikre på vi har det, men jeg blev alligevel noget nervøs i dag da jeg printede boarding pass hvor der med rødt stod det manglede (vi er testet og har også lavet formen, og jeg loader det selvf.). Nogen der har været afsted med Ryanair for nylig der kan bekræfte hvordan det foregår ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2021

Jonnaaaa

Profilbillede for Jonnaaaa

Jeg flyver ofte med Ryanair og er afsted nu. 
ved check in siger du ja til at du har alle dine dokumenter og selv står for bøden hvis du ikke har. Derfor er det ikke et problem at du ikke har uploadet noget, så længe du bare har dokumenterne med dig og det er nok bare at have screenshots (for Ryanair, tjek selv med destinationen). 
Og billetten hjem ad kan sagtens bruges af din mand selvom han ikke er med på udrejsen. 

God tur ☀️

Anmeld Citér

18. juli 2021

Anonym trådstarter

Jonnaaaa skriver:

Jeg flyver ofte med Ryanair og er afsted nu. 
ved check in siger du ja til at du har alle dine dokumenter og selv står for bøden hvis du ikke har. Derfor er det ikke et problem at du ikke har uploadet noget, så længe du bare har dokumenterne med dig og det er nok bare at have screenshots (for Ryanair, tjek selv med destinationen). 
Og billetten hjem ad kan sagtens bruges af din mand selvom han ikke er med på udrejsen. 

God tur ☀️

Tak, jeg mener også vi har styr på det hele, så det burde være ok.

mht min mand, så tjekkede jeg også ham ind, selvom jeg jo godt ved han ikke skal med (tænkte at de bare ville tro han kom for sent), min teori var at så så det da ud som om han ønskede at rejse (lidt panik-tænkning)

Anmeld Citér

18. juli 2021

Moep

Coronapas har jeg ikke styr på, men I kan sagtens bruge returbilletten. EU-baserede flyselskaber må ikke annullere en returbillet, selvom passageren ikke er med på udrejsen. Gjorde det også selv for et par år siden, ingen problemer.  

Anmeld Citér

18. juli 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

I forhold til at du kan oplade Coronatest på forhånd, så er det vist for at du slipper for at bøvle med det når I skal rejse, da du så allerede har givet dem det.

Anmeld Citér

19. juli 2021

Ella87

Hejsa, vi skal også flyve med Ryanair på onsdag. Vi har ikke set nogen info om at uploade på forhånd?

Vi har indrejseformular og coronapas med negative tests (printet og på mobilen) klar og ankommer 3-2,5 time før til lufthavnen. 

Hvor skal I rejse hen?

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Hejsa, vi skal også flyve med Ryanair på onsdag. Vi har ikke set nogen info om at uploade på forhånd?

Vi har indrejseformular og coronapas med negative tests (printet og på mobilen) klar og ankommer 3-2,5 time før til lufthavnen. 

Hvor skal I rejse hen?

Vi skal til Italien - det kommer først når man er færdig med selve indcheckningen, så er der et stort felt hvor man kan loade filer. Og på selve boarding passet stod der først med rød skrift at jeg ikke havde loadet covid dokumentation, så loadede jeg den indrejseformular jeg havde lavet på mig og børnene (det gøres per person), og da jeg så printede igen var den blevet grøn.

Test kan jeg først loade idag, da de max må være 48 timer gamle i Italien.

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

I forhold til at du kan oplade Coronatest på forhånd, så er det vist for at du slipper for at bøvle med det når I skal rejse, da du så allerede har givet dem det.

Tak, ja så er det kun en fordel hvis det sparer lidt tid senere.

Anmeld Citér

19. juli 2021

nanan78

Profilbillede for nanan78

Du må ikke tjekke en passager ind, som så ikke dukker op! Flyet letter ikke før alle indtjekkede passagerer er om bord. Det er naturligvis terrorhensyn og kan i øvrigt medføre en klækkelig bøde.

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Du må ikke tjekke en passager ind, som så ikke dukker op! Flyet letter ikke før alle indtjekkede passagerer er om bord. Det er naturligvis terrorhensyn og kan i øvrigt medføre en klækkelig bøde.

Hvordan hænger det sammen med terror? Altså man kan jo checke ind online i 2 mdr før afgang, folk kan jo nå at dø inden da. Jeg tænker de må kunne se at han ikke er checket ind i selve lufthavnen, de scanner jo boarding passet når vi går igennem security.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.