Hvor langt var i henne ved SA og MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2021

My1234

Inden vi fik vores førstefødte sidste år, har jeg haft 3 SA i uge 6-8 og 1 MA som blev opdaget til nakkefoldsscanning. Hjertet var lige holdt op med at slå. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg var 9+6 da MA blev opdaget. Var gået til 7 uger henne. Jeg ville gerne have vidst det tidligere, så skal helt sikkert have tryghedsscanning næste gang. 

Anmeld Citér

17. juli 2021

Babilooo

De mest kritiske uger er i starten.  Hvis du bliver scannet i uge 7 er der ca 5-7 pct risiko for abort. Efter nakkefold logger den vist på ca 2 pct. Dvs 98 pct sandsynlighed for fin baby.

Anmeld Citér

18. juli 2021

Anonym

I 2011 blev jeg gravid, og alt gik som det skulle og jeg nåde de famøse 12 uger … 12 + 5 havde jeg lidt mørkt blod, fik lidt smerter i løbet af aftenen, og næste dag hvor vi skulle til NF fandt de at fosteret var død i uge 6+4. Jeg var 34 år…

Blev gravid igen i 2013 og her købte jeg en del scanninger bare for at være sikker på at der i det mindste var liv i maven. 

Er i dag mor til to skønne unger på 5 og 7 år  fødte som 36 og 38 årig

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

1000 tak alle sammen for i giver jer tid til at svare
Jeg har været inde på 14 forskellige hjemmesider for at se om jeg kan finde en tid til tidlig scanning, men enten ligger de over 2 timer kørsel væk, eller også er der bare ikke en tid der passer med hvornår jeg kan. 
Det er lidt fjollet tager en scanning et par dage før NF, så jeg holder øje med nogle steder og ser om der kommer et afbud og ellers må jeg bide det i mig og vente! 

Jeg har haft blødninger med helt friskt blod med de andre børn, hvor det intet har betydet. Men jeg kan fornemme at jeg skal kigge efter om der kommer brunligt blod, meget blod eller smerte!

Jeg er utrolig ked af at hver og en af jer har skulle det igennem men tak for i vil dele og tak for jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.