Hvor langt var i henne ved SA og MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.983 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej

Hvor langt har i været henne når i har haft en SA eller en MA? 
Jeg er 9 uger henne og skal først til NF om 3 uger og jeg er rigtig nervøs for at baby ikke har det som den skal. 

Jeg har ingen grund til at tænke det værste, men vi har 2 børn i skolealder i forvejen og vi har allerede fortalt dem om graviditeten.
Vi har haft snakken om at vi ved først rigtig OM der gemmer sig en lille en der inde når vi kommer til scanning og at der sagtens kan ske andre ting. 
Men jeg føler at jeg ved for lidt om det, jeg ved godt at der kan ske noget hele graviditeten, men hvornår oplevede i det? 
Hvad er sandsynligheden osv.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2021

SBV

I min første graviditet havde jeg en underlig følelse af, at der var et eller andet galt. Jeg var super nervøs for at der ikke var liv og rigtigt nok fandt vi ud af til nakkefoldsskanningen i uge 12 at hjertet var stoppet med at slå omkring 8+5. 
Da jeg efterfølgende blev gravid igen, valgte jeg for min egen skyld at få flere tryghedsscanninger i det private når jeg havde brug for det og den graviditet endte med min søn

Hvis du er nervøs for om alt er som det skal være, kan jeg kun anbefale at betale dig til en tryghedsscanning. Det hjalp mig super meget i min anden graviditet. 

Anmeld Citér

16. juli 2021

Altea

Afsted med dig - book en tryghedsscanning, og få ro i maven

De gange jeg har mistet omkring uge 6-7 har jeg vidst fra start at blodprøver ikke var ok, så de var forventet. Ved min MA i 9. uge, havde vi tidligere set hjertet slå.

Anmeld Citér

16. juli 2021

Baby.mamma

6 uger ved begge SA og 12 uger ved MA.

Anmeld Citér

16. juli 2021

ZRS

Profilbillede for ZRS

Vi opdagede det i uge 10  da jeg så mine tal fra blodprøve bad jeg om en scanning. Den var gået til i uge 7. Øv. Havde haft brunlig udflåd i en uges tid og mine ømme bryster var forsvundet og havde bare en dårlig fornemmelse.

Anmeld Citér

16. juli 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Har prøvet 6 gange mellem uge 6-8 og én enkelt gang, hvor det først blev opdaget ved scanning i uge 13. Der var jeg dog begyndt at bløde dagen inden, men havde haft det på fornemmelsen hele ‘graviditeten’ - det viste sig, at være et vindæg. Et fænomen jeg ikke før har kendt til

efter disse oplevelser, fik jeg en tryghedscanning, da jeg ringede og var helt ude af den, i min efterfølgende graviditet. Jeg har dog efter disse aborter fået 2 børn mere

Anmeld Citér

16. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ved første graviditet begyndte jeg med brunt udflåd i 6. uge, og begyndte at bløde kraftigt en uge efter. Blev gravid efter med min store dreng. 

Anden gang begyndte det at bløde let i 7. uge. Jeg så hjerteblink to gange inden jeg aborterede en kæmpe klump på én gang et par uger efter. 

Havde en bio noget tid efter, og så blev jeg gravid med min mindste. 

Jeg synes da også bare du skal tage en teyghedsscanning. Det kan give dig ro 

Anmeld Citér

16. juli 2021

Ayasmor

Havde haft dårlig fornemmelse fra start af. Havde blødt en stor klump lige omkring mens tid, men havde efterflg. positive test, med udvikling. Fik smerter og  begyndte at bløde kraftigt da jeg var 7+3. Scanning efterflg. viste, at der ikke rigtig havde været udvikling af graviditeten, som svarede til ca. 5+. Ved siden af var en tom oplysning på scanningen.  Jeg blev gravid med min yngste søn, umiddelbart efter min SA

Anmeld Citér

17. juli 2021

fehår

Jeg havde en dårlig fornemmelse fra start af, som udviklede sig til en sikkerhed om, at noget var helt galt, da jeg var i 10+. Ganske rigtig var fosteret gået til dagen før, 9+6. Jeg havde set hjerteblink to gange før.

Jeg blev gravid igen kort efter og fik en sund og rask baby. I den graviditet havde jeg ingen dårlig fornemmelse. 

Anmeld Citér

17. juli 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

da jeg var 8+0 havde jeg lidt blod i trussen, men en tur om fødegangen viste alt var OK. 8+6 begyndte jeg så at bløde voldsomt, blev indlagt og det viste sig at jeg havde tabt barnet (men ikke resten )

Da jeg blev gravid igen et par mdr. senere fik jeg to scanninger, jeg mener det var 6+ og 9+. Den første for at se hvor langt jeg var henne og den anden en trygheds. Alt var fint og jeg fik en skøn dreng ud af det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.