Mor.sander skriver:
Nu nærmer vi os snart mine børns fødselsdage og julen 
Men nu begynder mine tanker også at kredse om hvorvidt, mine unger høre noget fra mine svigerforældre på deres fødselsdage.
Sidste år(nov) da min søn fylde 6 år, hørte vi intet, ingen tillykke, ingen gave intet... Til jul var der en gave til alle 3 børn... Men igen til min datters fødselsdag(jan 09) hørte vi intet, intet tillykke, igen gave.
Men de ønsker min mands datter tillykke med fødselsdag og giver hende fødselsdagsgave, men hos hendes mor.
I år har vi alle ungerne til jul og ja jeg vil ærligt indrømme, at hvis der igen i år ikke er nogen som helt lyd fra dem på min søns fødselsdag (7 nov), få de deres julegave, lige lågt tilbage i hoved igen, da det så kun være prefroma(staves) pga. min mands datter og det vil jeg simpelthen ikke finde mig i. Ja, hun er deres kød og blod, men herhjemme gør vi ikke forskel på ungerne, der er ikke noget der hedder mine og dine, men det er vores unger.
Det skal siges at min mand er enig i denne beslutning, til jul har vi været sammen i 20 mdr. og været gift i de 8 af dem, så det er jo ikke fordi at vi ikke har været sammen længe eller man ikke ved om det holder eller ej. Men mine børn skal accepteres som en del af familien, kunne i ikke lige se at når vi engang er så heldige at få et fælles barn, at der vil komme fødselsdags hilsner og gaver fra farmor og farfar, men mine unger stadigvæk ikke anses som en del af familien.. Hvad kan det ikke skabe af jalouxi? vrede? og mindreværds komplekser!
Mine forældre har taget min mands datter til sig og ser ikke på hvem der er rigigt barnebarn og hvem der er bonus. Og jeg havde reageret på samme måde hvis de gjore som min mands forældre.
Er det mig/os der reagere helt forkert eller er vores reaktion helt legal ?
Hvordan er det med jeres forældre og bonus ?
Hejsa,
Min kæreste har en søn fraet tidligere forhold, og jeg har min datter.
Vi har været kæreste i lidt over et år, og her er børnene på ligefod. Dette gælder både fra min side af familien og min kærestes side.Der vil jo altid være en forskel i følelserne overfor et biologisk barnebarn og ikke, men ikke noget jeg tror børnene mærker.
Vores forhold er jo ikke så langt, men vi har boet sammen i et halvt års tid og venter sammen vores første fælles barn.
Fra begge sider af familier er der gaver til både jul og fødselsdage. Det er ikke sikkert at der bliver ringet på dagen, men så får de gaven af pågældende næste gang vi ses, og så bliver der knus og tillykke.
For et par måneder siden var vi til en stor familie fest. Da vi kom kome mine bedsteforældre med en pakke til hver af børnene, en malebog og en pakke tusser, så de ikke skulle kede sig mens de voksne snakkede:0) Det var så sødt, og selv mine bedsteforældre gør ikke forskel.
Så jeg kan bestemt godt forstå at i er kommet til den beslutning. Jeg synes det er meget respektløst af dine svigerforældre at forskelsbehandle på den måde. Det er jo børn vi snakker om, og de har jo ikke valgt den situation de står i. Jeg synes det er meget barnligt af dem, og utrolig synd for børnene.
Har i snakket med dem om det??
Knus Christina