Har i været gravide trods skyggestreg ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

En blodprøve måler på det samme som en test, så hvis der er hcg i blodet, vil man kunne se det i blodprøven (og på en test) Bare så du ved, at de måler ud fra det samme. Men jeg håber selvfølgelig at du får de svar, du gerne vil ha'

Er det bedre her ??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi
Anonym skriver:

Er det bedre her ??

Det ligner desværre kun en skyggestreg. 
jeg er også ekspert i at lave dem, og er altså ikke gravid  desværre.. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

Anonym trådstarter

Sessi skriver:

Det ligner desværre kun en skyggestreg. 
jeg er også ekspert i at lave dem, og er altså ikke gravid  desværre.. 

Skide redigering

Det så snyd med de der skyggestreger helt ærligt

Anmeld Citér

13. juli 2021

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Hvis der er 14 dage til din næste mens er du næppe gravid. Du har dårligt nok haft tid til ægløsning. Jeg tror, du vil have gavn af at læse op på emnet og vente 14 dage med at teste. Da du virker til at være en fejl misinformeret

Du er sjældent i tvivl om en positiv test. Og at lave billedet i negativ snyder, da den kun viser kontraster - og man kan se der, hvor stregen vil være, men ikke om der er farve i (= positiv).

Tror helt bestemt du har helt ret! 
Må ha fat i lægen

Anmeld Citér

13. juli 2021

Babybaby2022

Synes de ser negative ud. Du burde have en positiv test på nuværende tidspunkt hvis du var gravid. Du får nok ikke det store ud af at få taget blodprøve på nuværende tidspunkt, når du ikke har en positiv test desværre

En anden god tommelfingerregel er, at hvis man skal til at redigere billedet, så er det et tegn på, at den ikke er der.

Anmeld Citér

13. juli 2021

tutti

Er det bedre her ??

Men hvornår skulle du have haft ægløsning? Hvis du har haft mens for ca. halvanden uge siden, har du sikkert ikke haft ægløsning endnu = intet æg at befrugte. Hvis du skulle være 4-5 uger henne, burde stregen også være tydelig.. men tag fat på lægen - så får du sikkert et klarere svar (og enig i, at lægen nok ikke vil sende dig til blodprøve, hvis du har en negativ test..)

Anmeld Citér

13. juli 2021

Anonym trådstarter

tutti skriver:

Men hvornår skulle du have haft ægløsning? Hvis du har haft mens for ca. halvanden uge siden, har du sikkert ikke haft ægløsning endnu = intet æg at befrugte. Hvis du skulle være 4-5 uger henne, burde stregen også være tydelig.. men tag fat på lægen - så får du sikkert et klarere svar (og enig i, at lægen nok ikke vil sende dig til blodprøve, hvis du har en negativ test..)

Hva hvis jeg er gravid sidste måned men har haft min mens samtidig ? Er der ikke mange der har det???

så ville jeg jo kun være 3 uger henne, og ikke kan teste endnu. 

tror heller ikke på den længere

Anmeld Citér

13. juli 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg mener, at du er fejlinformeret omkring graviditeter og menstruationscyklus generelt. Du henviser til flere skrøner. Hvis du skal kontakte lægen, bør det nærmere være for at få undersøgt din fordøjelse og lignende, der kan forklare dine “symptomer”. 

Hvis du har oplevet en blødning i din graviditet (og således været gravid i mere end en cyklus) ville du teste positivt nu uden tvivl. Hvis du først tror, du er blevet gravid i denne cyklus (siden sidste mens) så er du det ikke - for kroppen har simpelthen ikke nået det endnu. 

Kvalme, oppustethed, ændret menstruation og lignende KAN være tegn på graviditet, men også på fordøjelsesproblemer, hormonforandringer, stress og mange andre ting. Uden en positiv test siger det ingenting om gravid eller ej. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

tutti

Hva hvis jeg er gravid sidste måned men har haft min mens samtidig ? Er der ikke mange der har det???

så ville jeg jo kun være 3 uger henne, og ikke kan teste endnu. 

tror heller ikke på den længere

hvis du blev gravid i sidste måned, ville du være 5-6 uger henne, og så ville du have en bragende positiv test. Jeg tror også det vil være fint med en snak med lægen, så du også kan få et rigtigt overblik over, hvordan cyklus hænger sammen, så du ikke er i tvivl fremover  

Nogle KAN få mens-lignende blødninger under graviditet, men så ville de også være gravide = have en positiv test ��

Anmeld Citér

13. juli 2021

Blomste

Jeg kan se at der er mange der kommer med rigtige gode råd og forklaringer og jeg har et mere. 

Det er muligvis en god ide for dig at hente en cyklus app, hvor du taster dine informationer ind. Som menstruation, hvor meget og længe du bløder,  hvornår du har sex, osv. så får du et meget klart billede af hvornår du ca. har ægløsning, om din cyklus er regelmæssig, hvornår det er tid til at teste osv. 
Jeg tror det vil give dig en meget bedre forståelse for din cyklus.
Jeg har selv brugt appen Clue i nogle år og jeg kan slet ikke undvære den. Der findes også andre gode apps du kan kigge på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.