Bil til stor familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2021

Pb18

Vil der mon være mulighed for at leje en bil fx gennem gomore eller en anden delebiltjeneste når I engang imellem skulle noget alle sammen? Det dur selvfølgelig ikke, hvis det er her weekend, og det er jo mere besværligt, men hvis det kun er sjældent kunne det måske være billigere end at skifte bilen ud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Janey skriver:

Vi har også kigget på ny bil og bl.a. Tesla og de skriver godt nok, at man kan have 7 sæder, men de bagerste må være meget klemte i de mindste modeller. I model X ser det ud til, at det er fint med 7 sæder, men de mindste Tesla'er er ikke ret store. 

De er billige i drift, men man skal så også huske, at der ofte skal lades, hvis man kører langt. I dagligdagen er det fint, hvis man kan lade derhjemme, men en kør selv ferie ud i Europa bliver noget længere i en el-bil. Det er den primære grund til, at vi har valgt at fortsætte med diesel. 

På Teslas ladestationer lader man gratis og de lader super hurtigt op, så man kan tilpasse det tisse og hvilepause, så det burde ikke afholde nogen fra kør selv ferier - bare lige input 

Vidste ikke man kunne få ekstra sæder i de små teslaer, jeg tænkte på deres "alm" model (jeg er slet ikke teknisk, så aner ikke hvad de hedder)

Anmeld Citér

11. juli 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Læste ikke noget om at det skulle være en billig bil, men en bil der var økonomisk og billig i drift og det er en Tesla

Og de fleste 7 personers er jo ikke billige, så hvis den skal være økonomisk og billig i drift, tror jeg ikke i kan undgå at smide et par hundrede tusind efter den, det harmonerer ikke helt , det i leder efter tænker jeg

Jeg skriver vitterligt I mit startoplæg det med budget. Og jeg er ikke enig med dig, selvfølgelig kan man få sådan en bil til under et par hundrede tusinder. Der er ingen der siger, den skal være spritny.

Dilemmaet gik mere på, om det var rentabel med to biler i stedet for én stor, da en stor bil alt andet lige er dyrere i daglig drift, når man kører så mange kilometer, som jeg gør

Jeg har kigget og selv en brugt 7 personers tesla koster mellem 300-400.000, så jeg synes det er i orden jeg siger, at vi sgu ikke er lavet af penge og skal bruge noget i et mere realistisk prisleje det er trods alt mig, der beder om råd, så hvis du rent faktisk vil komme med gode råd, ville det være rart, at du også forholdt dig til budgettet

Anmeld Citér

11. juli 2021

SofiaMik

Kan anbefale en Citroen Grand C4 Picasso.

Den er nogenlunde rimelig i pris, god rummelighed med 7 sæder også for de sidste 2 sæder. Nogenlunde brændstofforbrug og forsikring. 

Anmeld Citér

12. juli 2021

Bellabum

Tesla kan da kun fåes i 7-sæder i model x og den nye Y... men y med 7 sæder er endnu ikke i Europa. 5 sæderne er åbnet for forudbestilling i denne uge.

Det er kun de "gamle" model X og Model S som lader gratis på Teslas ladere Vi køre rundt i en model 3 long range så i praksis kan vi køre omkring 400 km mellem hvem opladning ved motorvejskørsel. I hverdagen har vi ladestander hjemme hvor man jo bare sætter stikket i når man kommer hjem og så et den fuld når man skal afsted igen 

For et par uger siden var vi fra København til Jylland... vi boede på hotel hvor de havde lader ligesom hjemme. Pt. Er der mange gratis ladere f.eks. fra OK og Cirkel K., men ellers har Tesla super chargere som bilen selv medregner om er nødvendige i følge GPS'en. Super charger kostet da mere end at lade hjemme  men langt billigere end benzin pr. Km.

Frem til nu er vi glade for bilen. Ville da gerne have en med 7 sæder, men økonomien sagde ikke ja til model X og y-eren kommer nok ret i den udgave når de er færdige med deres tyske fabrik.

Ja de koster lidt i indkøb, men til gengæld billigere i drift, så bed mange km skal man da virkelig overveje at regne på samlede omkostninger. Dog er forsikringen relativt høj, så kan skal spørge mange steder

Anmeld Citér

12. juli 2021

BabyIgen2022

Vi er super glade for vores skoda-fabia combi og skal helt sikkert have skoda igen. En brugt Superb måske?

Jeg har også hørt at C4 Space tourer (grand picasso findes vidst ikke som ny mere) er super god til pengene.

Alternativt skal man nok over i de der MPV'er, hvor man kan slå et sæde ned i baggagerummet, hvis man har brug for de sidste sæder. Måske det var en god løsning for jer?

Anmeld Citér

12. juli 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Fortvivlet skriver:

På Teslas ladestationer lader man gratis og de lader super hurtigt op, så man kan tilpasse det tisse og hvilepause, så det burde ikke afholde nogen fra kør selv ferier - bare lige input 

Vidste ikke man kunne få ekstra sæder i de små teslaer, jeg tænkte på deres "alm" model (jeg er slet ikke teknisk, så aner ikke hvad de hedder)

Det kommer nok an på temperament og tålmodighed. Vi kender flere der har Tesla, og de er alle galde for dem, men jeg kan læse i en artikel fra FDM, at de er målt til at køre mellem 350 km og 486  km på en opladning. Jeg har fået at vide, at det tager ca. 45 min at lade dem op, og det er da noget hurtigere end mange andre elbiler, men når man er vant til at kunne køre 1000 km på en optankning, og det tager max. 10 min at tanke bilen, så holder min tålmodighed ikke til at skulle holde 45 minutters pause hver gang, vi har kørt et sted mellem 350 og 486 km. 

Der er langt nok til Disneyland eller Gardasøen i forvejen, så at skulle ligge nogle ekstra timer ind til at lade undervejs, det gider jeg personligt ikke. Vi holder ikke 3-4 pauser på 45 minutter hver vej på sådan en tur, men kører mest muligt, mens børnene sover. 

Jeg ville ellers rigtig gerne have en Tesla X, men den passer ikke ind til vores behov og ønsker, men ellers en rigtig flot og behagelig bil. Jeg har kørt i den nogle gange, da nogle af vores venner har den model, så har et godt indtryk af den bortset fra rækkevidden og tankningen

Anmeld Citér

12. juli 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Bellabum skriver:

Tesla kan da kun fåes i 7-sæder i model x og den nye Y... men y med 7 sæder er endnu ikke i Europa. 5 sæderne er åbnet for forudbestilling i denne uge.

Det er kun de "gamle" model X og Model S som lader gratis på Teslas ladere Vi køre rundt i en model 3 long range så i praksis kan vi køre omkring 400 km mellem hvem opladning ved motorvejskørsel. I hverdagen har vi ladestander hjemme hvor man jo bare sætter stikket i når man kommer hjem og så et den fuld når man skal afsted igen 

For et par uger siden var vi fra København til Jylland... vi boede på hotel hvor de havde lader ligesom hjemme. Pt. Er der mange gratis ladere f.eks. fra OK og Cirkel K., men ellers har Tesla super chargere som bilen selv medregner om er nødvendige i følge GPS'en. Super charger kostet da mere end at lade hjemme  men langt billigere end benzin pr. Km.

Frem til nu er vi glade for bilen. Ville da gerne have en med 7 sæder, men økonomien sagde ikke ja til model X og y-eren kommer nok ret i den udgave når de er færdige med deres tyske fabrik.

Ja de koster lidt i indkøb, men til gengæld billigere i drift, så bed mange km skal man da virkelig overveje at regne på samlede omkostninger. Dog er forsikringen relativt høj, så kan skal spørge mange steder

Måske er der lavet om på de nye modeller, men jeg kan finde brugte model S, hvor der står, at de er 7 personers. Jeg har ikke kigget på, om de nye S også kan rumme 7 personer, da jeg synes de ser for små ud til, at jeg vil komme 7 personer i dem. 

Dem jeg kender, der har Tesla, er også alle tilfredse både med bilen og økonomien, men flere af dem lejer en anden bil, hvis de skal køre langt på ferie, da de ellers skal bruge en del ekstra tid på opladning undervejs. Ifølge dem holder batteriet heller ikke så godt, hvis de kører på skiferie så her lejer de også enten en benzin eller diesel bil, men det er så også kun et par gange om året, at deres Tesla'er ikke leverer. 

Jeg har leget med Teslas supercharger beregner og den er ganske vidst lidt billigere end benzin, men mange af os, der kører langt kører diesel biler og der kan jeg se, at model X koster ca. det samme som min diesel bil pr. 1000 km. Jeg håber, at det ser bedre ud med rækkevidde og ladetid om 3 år, når vi skifter bil igen, for jeg vil gerne have den model X.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.