Bellabum skriver:
Tesla kan da kun fåes i 7-sæder i model x og den nye Y... men y med 7 sæder er endnu ikke i Europa. 5 sæderne er åbnet for forudbestilling i denne uge.
Det er kun de "gamle" model X og Model S som lader gratis på Teslas ladere
Vi køre rundt i en model 3 long range så i praksis kan vi køre omkring 400 km mellem hvem opladning ved motorvejskørsel. I hverdagen har vi ladestander hjemme hvor man jo bare sætter stikket i når man kommer hjem og så et den fuld når man skal afsted igen
For et par uger siden var vi fra København til Jylland... vi boede på hotel hvor de havde lader ligesom hjemme. Pt. Er der mange gratis ladere f.eks. fra OK og Cirkel K., men ellers har Tesla super chargere som bilen selv medregner om er nødvendige i følge GPS'en. Super charger kostet da mere end at lade hjemme men langt billigere end benzin pr. Km.
Frem til nu er vi glade for bilen. Ville da gerne have en med 7 sæder, men økonomien sagde ikke ja til model X og y-eren kommer nok ret i den udgave når de er færdige med deres tyske fabrik.
Ja de koster lidt i indkøb, men til gengæld billigere i drift, så bed mange km skal man da virkelig overveje at regne på samlede omkostninger. Dog er forsikringen relativt høj, så kan skal spørge mange steder 
Måske er der lavet om på de nye modeller, men jeg kan finde brugte model S, hvor der står, at de er 7 personers. Jeg har ikke kigget på, om de nye S også kan rumme 7 personer, da jeg synes de ser for små ud til, at jeg vil komme 7 personer i dem.
Dem jeg kender, der har Tesla, er også alle tilfredse både med bilen og økonomien, men flere af dem lejer en anden bil, hvis de skal køre langt på ferie, da de ellers skal bruge en del ekstra tid på opladning undervejs. Ifølge dem holder batteriet heller ikke så godt, hvis de kører på skiferie så her lejer de også enten en benzin eller diesel bil, men det er så også kun et par gange om året, at deres Tesla'er ikke leverer.
Jeg har leget med Teslas supercharger beregner og den er ganske vidst lidt billigere end benzin, men mange af os, der kører langt kører diesel biler og der kan jeg se, at model X koster ca. det samme som min diesel bil pr. 1000 km. Jeg håber, at det ser bedre ud med rækkevidde og ladetid om 3 år, når vi skifter bil igen, for jeg vil gerne have den model X.