Amme og covid-19 vaccine.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
18 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli

Anonym trådstarter

Jeg ammer min næsten 7 måneder gamle baby og er virkelig træt af at jeg ikke kan få den vaccine! Jeg skal starte på arbejde om er par måneder og jeg ville ønske at jeg var færdig vaccineret inden. Jeg er sygeplejerske og fik derfor indkaldelse for mange måneder siden, men har jo indtil videre måtte udskyde det. Men de vaccinerer jo ammende i andre lande og jeg har virkelig lyst til bare at få det overstået! 
Er der nogen andre ammende der har valgt at blive vaccineret på trods af Sundhedsstyrelsens anbefalinger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Så idag at de overvejer at anbefale den senere hen. 

Jeg tænker, at som sygeplejerske træffer du dit valg lidt mere kompetent end os andre

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

9. juli

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg ammer min næsten 7 måneder gamle baby og er virkelig træt af at jeg ikke kan få den vaccine! Jeg skal starte på arbejde om er par måneder og jeg ville ønske at jeg var færdig vaccineret inden. Jeg er sygeplejerske og fik derfor indkaldelse for mange måneder siden, men har jo indtil videre måtte udskyde det. Men de vaccinerer jo ammende i andre lande og jeg har virkelig lyst til bare at få det overstået! 
Er der nogen andre ammende der har valgt at blive vaccineret på trods af Sundhedsstyrelsens anbefalinger? 

Jeg har valgt at blive vaccineret selvom jeg ammer. Både fordi de vaccinerer ammende i andre lande, og fordi der er flere studier der peger på at det er ufarligt. 

Min pige er 1,5 år. 

Anmeld Citér

9. juli

Anonym trådstarter

MamaGulloev skriver:

Jeg har valgt at blive vaccineret selvom jeg ammer. Både fordi de vaccinerer ammende i andre lande, og fordi der er flere studier der peger på at det er ufarligt. 

Min pige er 1,5 år. 

Tak for dit svar! 
Hvilken reaktion har du mødt på at du har valgt at blive vaccineret? Jeg frygter lidt hvordan folk omkring mig ville reagerer. I virkeligheden er jeg jo bange for at løbe en risiko på mit barns vegne (selv om jeg virkelig ikke tror der er nogen fare ved det!) og bange for at andre synes at jeg er uansvarlig (og i sidste ende en dårlig mor).

Men hvad hvis jeg bliver smittet og smitter mine børn? Det er vel en større risiko end ved at blive vaccineret… jeg synes det er svært at beslutte….

Anmeld Citér

10. juli

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Tak for dit svar! 
Hvilken reaktion har du mødt på at du har valgt at blive vaccineret? Jeg frygter lidt hvordan folk omkring mig ville reagerer. I virkeligheden er jeg jo bange for at løbe en risiko på mit barns vegne (selv om jeg virkelig ikke tror der er nogen fare ved det!) og bange for at andre synes at jeg er uansvarlig (og i sidste ende en dårlig mor).

Men hvad hvis jeg bliver smittet og smitter mine børn? Det er vel en større risiko end ved at blive vaccineret… jeg synes det er svært at beslutte….

Jeg har kun mødt positive reaktioner. Ingen har været fordømmende overfor mig. 

Anmeld Citér

10. juli

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Anonym skriver:

Tak for dit svar! 

Lad da være med at sige det til nogen 

Bliv stikket også ikke mere. Hvis du gerne vil dele det så er det jo dit valg. Så skal andre lukke numsen. Jeg har flere veninder, der er skeptiske omkring vaccine. Vi snakker bare ikke om det. De ved jeg skal vaccineres, SNART, og jeg ved de ikke skal

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

10. juli

Anonym trådstarter

Jeg har nu booket tid til vaccine om halvanden uge. Jeg har brugt tid i dag på at læse diverse forsknings artikler og har besluttet mig for at jeg heller vil løbe risikoen ved at blive vaccineret end jeg vil for at blive syg og slæbe smitte hjem til mine 2 små børn. 
Jeg har skrevet en besked til min læge og fortalt hende at jeg har bestilt vaccine på trods af amning, men er der nogen der ved om man bliver spurgt til amning inden man får stikket? Jeg kan ikke lyve hvis jeg bliver spurgt direkte…. 

Anmeld Citér

10. juli

Baby.mamma

Profilbillede for Baby.mamma
Glædens Tid

Jeg ville ikke gøre det !

Anmeld Citér

10. juli

Kir

Profilbillede for Kir

Jeg har nu booket tid til vaccine om halvanden uge. Jeg har brugt tid i dag på at læse diverse forsknings artikler og har besluttet mig for at jeg heller vil løbe risikoen ved at blive vaccineret end jeg vil for at blive syg og slæbe smitte hjem til mine 2 små børn. 
Jeg har skrevet en besked til min læge og fortalt hende at jeg har bestilt vaccine på trods af amning, men er der nogen der ved om man bliver spurgt til amning inden man får stikket? Jeg kan ikke lyve hvis jeg bliver spurgt direkte…. 

De spørger om du ammer. Men jeg læste den her artikel, der er en der fortæller at hun  svarede ja til at hun ammer og ja til at hun havde rådført sig med sin læge. Det sidste var så løgn.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/karina-stak-en-hvid-loegn-blive-vaccineret-som-ammende

Anmeld Citér

10. juli

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14
MamaGulloev skriver:

Min pige er 1,5 år. 

Ved du om det i så fald anbefales at vente med amning x antal timer efterfølgende? Ammer, arbejder selv i sundhedssektoren, men skal først tilbage fra barsel til oktober. Derfor har jeg også lidt længere tid til at overveje .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.