6-årig læsper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli

Missyou

Profilbillede for Missyou

Jeg Ville ikke gøre noget når det er så lidt. Min yngste skal også i skole efter ferien og han har lidt tendens til at få T til at lyde som S… 

min mor er børnehaveklasselærer og siger at 99% af de børn der starter og har nogle udtaleproblemer, kommer af med problemerne i løbet af 0, når de arbejder så meget med bogstaverne og deres lyde. 

jeg kan allerede nu se at det hjælper hvis han for eksempel siger “siger” i stedet for “Tiger” så fortæller jeg ham at Tiger starter med t, og så retter han det - fordi han har lært hvordan de enkelte bogstaverne lyder. Så ligeså snart din søn lærer bogstavernes lyde at kende, bliver det meget nemmere :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli

Anonym

Lje skriver:

Det var da et pudsigt råd. At fordi andre har større/andre udfordringer med deres børn, end TS har med sit, så skal hun droppe bekymringen? 

TS: jeg havde været lidt insisterede på, at der skete noget. Eller - hvis du har mulighed for det - at I selv henvender jer til en privat talepædagog. Det kan være ganske lidt, der skal til og talepædagogen har sandsynligvis lige *de rette* råd/spil/opgaver/øvelser, som skal til. I stedet for du selv googler løs i et fagområde, du ikke kender noget til.

Jeg ville selv synes, det var ærgerligt ikke at få sat ind i tide. Vores søn var til talepædagog (2 gange), som 4-årige, da han ikke kunne udtale "f" (det blev til et utydeligt "b") og der var så fint. Hun havde par gode råd, nogle gode spil/øvelser (som jeg ikke selv havde tænkt på) og hjalp med at afdække problemets omfang. Med intensive øvelser fik vi hurtigt has på problemet. 

Vh.

Hvorfor pudsigt?  Det lyder ikke særlig voldsomt overhoved så det er synd at fokuseret på. Man kan da med fordel sætte ting i perspektiv. Og det her er da ikke andet en et cute kendetegn man ikke engang ligger mærke til sikker.

Anmeld Citér

9. juli

Lje

Profilbillede for Lje
Anonym skriver:

Hvorfor pudsigt?  Det lyder ikke særlig voldsomt overhoved så det er synd at fokuseret på. Man kan da med fordel sætte ting i perspektiv. Og det her er da ikke andet en et cute kendetegn man ikke engang ligger mærke til sikker.

Er en udtalefejl et cute kendetegn? Jeg synes, det er synd for barnet, at der ikke bliver taget hånd om det i børnehaven. En udtalefejl er ikke det samme som en dårlig klipning hos frisøren. Det kan blive et reelt problemet for barnet og kan blive problematisk i skolegang, uddannelse og job.

Og ja, jeg synes, dit råd er pudsigt. Man kan altid finde nogle, der har det værre end end selv. Derfor må man gerne gøre noget ved egne problemer - uanset hvor store eller små de er. 

Vh. 

Anmeld Citér

9. juli

Anonym

Lje skriver:

Er en udtalefejl et cute kendetegn? Jeg synes, det er synd for barnet, at der ikke bliver taget hånd om det i børnehaven. En udtalefejl er ikke det samme som en dårlig klipning hos frisøren. Det kan blive et reelt problemet for barnet og kan blive problematisk i skolegang, uddannelse og job.

Og ja, jeg synes, dit råd er pudsigt. Man kan altid finde nogle, der har det værre end end selv. Derfor må man gerne gøre noget ved egne problemer - uanset hvor store eller små de er. 

Vh. 

Ej stop... at læspe en lille bitte smule er der altså mange der gør, og det er de færreste teenagere der læsper. Barnet kan sagtens forstås.. det er da ikke noget der vil være et issue i skolen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.