Gravid og corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2021

Spunkdenanden

sommerfugl88 skriver:

Hvis man er pædagog mm. skal i huske at man skal hjemsendes eller lave andet arbejde hvis muligt, hvor man ikke er i kontakt med borgere/børn fra uge 28+0 

Det kommer helt an på hvilken alders gruppe du arbejder med, børn over 6 år skal man stadig arbejde til uge 32 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2021

Babyyy90

Spunkdenanden skriver:

Jeg er også pædagog og gravid, men er helt tryg i alt det her. Stort set alle mine kollegaer er vaccineret, og tænker mange forældre for den her hen over sommeren. Jeg synes folk er ok til at holde afstand (pånær ældre mennesker, når man handler synes jeg). Og så synes jeg næsten det er rart, at man med god grund ikke behøver at kramme alt og alle, da jeg ikke er den store krammer. Så føler mig ikke selv særlig udsat. Selvfølgelig er jeg i tæt kontakt til både “mine” børn på arbejde, som jeg glædelig giver krammer, men det gjorde jeg altså også under nedlukningen til dem, som stadig skulle passes, de skal ikke gå ned på omsorg i alt dette. Og min datter går i børnehave, og jeg hjælper også gerne, hvis der er en pus der trænger til en hånd, når jeg henter eller aflever  

Hvordan har du det med, at forældre snart må komme ind i institutionerne? 

Det synes jeg er utroligt sårbart

Anmeld Citér

6. juli 2021

2018mor

Babyyy90 skriver:

Andre end mig, som ikke er blevet vaccineres før graviditet og godt kan mærke, at det er utroligt langt ude i fremtiden at man får en vaccine?

Jeg synes bekymringen er stor, da jeg frygter at blive smittet med corona. Jeg er pædagog og synes selv, jeg er lidt udsat.

Prøver selvfølgelig ikke at lade det fylde og nyde min graviditet men både med amning efter, kan der hurtigt gå år før man får en vaccine. 

Jeg er gravid i uge 19, og må derfor heller ikke vaccineres. Jeg er dog på inden måde hverken bange eller bekymret for at blive smittet, men jeg er til gengæld dødtræt af at skulle testes hver eneste gang, jeg gerne vil leve mit liv lidt. Håber snart de test ryger ud, men frygter det skal blive bed langt ind i efteråret og vinteren med :/ 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Janey

Profilbillede for Janey
2018mor skriver:

Jeg er gravid i uge 19, og må derfor heller ikke vaccineres. Jeg er dog på inden måde hverken bange eller bekymret for at blive smittet, men jeg er til gengæld dødtræt af at skulle testes hver eneste gang, jeg gerne vil leve mit liv lidt. Håber snart de test ryger ud, men frygter det skal blive bed langt ind i efteråret og vinteren med :/ 

Der er håb forude, men dog et stykke ude i fremtiden. Hvis planen holder, så kan du fra 1. august bl.a. tage i zoo og forlystelsesparker uden coronapas og fra 1. september forsvinder kravet om coronapas 1. september for alle andre steder end nattelivet.

Anmeld Citér

7. juli 2021

2018mor

Janey skriver:

Der er håb forude, men dog et stykke ude i fremtiden. Hvis planen holder, så kan du fra 1. august bl.a. tage i zoo og forlystelsesparker uden coronapas og fra 1. september forsvinder kravet om coronapas 1. september for alle andre steder end nattelivet.

Det var dælme årets bedste nyhed

Anmeld Citér

7. juli 2021

Spunkdenanden

Babyyy90 skriver:

Hvordan har du det med, at forældre snart må komme ind i institutionerne? 

Det synes jeg er utroligt sårbart

Det er jeg overhovedet ikke utryg med. Disse forældre krammer jo i forvejen deres børn inde de kommer ind af døren, og måske en time efter kramme jeg samme barn, hvis barnet har slået sig, eller bare har brug for et kram. Så om de kommer ind af døren ændre ikke må min tryghed i det, for jeg holder stadig en naturlig afstand til forældrene

Og i min datters børnehave, må jeg som forældre faktisk gå på stuen (selv om de opfordre til at lade være, såfremt barnet klar det fint selv) hvis hun ikke er tryg ved at gå der ind selv. Og det er sket flere gange nu, da hun næsten lige er startet og er van til ro i dagpleje i forhold til børnehave. 

Og har da op til flere gange, haft børn fra datterens børnehave i hånden/tæt på mig, da de lige kommer for at sige hej. Men igen de leger jo tæt med min datter, som jeg jo går hjem og krammer kysset på. Så er helt rolig i alt det her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.