Gravid og corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
15 svar
21 synes godt om
4. juli 2021

Babyyy90

Andre end mig, som ikke er blevet vaccineres før graviditet og godt kan mærke, at det er utroligt langt ude i fremtiden at man får en vaccine?

Jeg synes bekymringen er stor, da jeg frygter at blive smittet med corona. Jeg er pædagog og synes selv, jeg er lidt udsat.

Prøver selvfølgelig ikke at lade det fylde og nyde min graviditet men både med amning efter, kan der hurtigt gå år før man får en vaccine. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Kender godt følelsen, er 30 uger henne nu og er så bekymret for smitte. 

Samfundet er lukket op, folk har ikke mundbind på og der bliver ikke vist hensyn til gravide, som endnu ikke kan få vaccinen.

Det overskygger glæden ved graviditeten en hel del, da en alm. graviditet bringer sine egne bekymringer, er det en ekstra stor bekymringsbyrde med corona ud over de almindelige. 

Men som dog forsøger jeg også at ligge det lidt til side, og finde små ting at glæde mig over hver dag og se frem til og ikke lade corona overskygge det hele.

Det er bare svært

Anmeld Citér

4. juli 2021

Altea

Jeg tror I får den lige om lidt.. Flere og flere data kommer ind, Sverige,Finland, USA , Frankrig og Holland vaccinerer jo gravide derudaf, og de første opgørelser efter fødsler, viser absolut ingen bivirkninger eller andre tal, end for ikke gravide.

Den seneste uges tid har der været megen pres fra læger mod Sundhedsstyrelsen - netop for at få de gravide med nu. Det kan findes på ugeskrift.dk 

Anmeld Citér

4. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg er så glad for at jeg nåede at blive gravid før jeg fik den tilbudt, så skal jeg ikke ud i længere forklaringer eller til at forsvarer mit valg om ikke at ville have vaccinen (jeg er også pædagog, er dog ikke bekymret for smitten)

Anmeld Citér

4. juli 2021

HapsHapsHaps

Jeg tænker ikke der går så længe før gravide også bliver tilbudt - jeg har termin i september og vil også gerne vaccineres. Jeg er nu ikke så bange for at blive smittet, og jeg synes det er helt på sin plads at det hele åbner igen. Så må vi der stadig bør være ekstra forsigtige sgu lige ta den på os selv. Du bestemmer jo selv hvor du tager hen og om du vil beholde mundbindet. Og du kan med rette takke nej til kram og håndtryk. 

Anmeld Citér

5. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Sådan forstår jeg godt, at du har det. Du er jo også udsat som pædagog, og insitutioner lukkes jævnligt. Mange har i stor stil smidt hensyn og restriktioner over borde, og glemmer at mange sårbare endnu ikke er/kan blive vaccineret.

Så det eneste du rigtig kan gøre er, at bede folk tage hensyn, når de ikke gør det af sig selv. Afstand, sprit, maske og begrænsede sociale kontakter ud over arbejde. Det gør vi fortsat herhjemme af andre årsager end graviditet og det fungeret ok, selvom nogen måske bliver lidt uforstående eller endda fornærmede  Og så tror jeg som flere andre skriver, at vaccinen er på vej til også jeres målgruppe - det går den rigtige vej pt. med at skaffe fornødent datagrundlag.

Anmeld Citér

5. juli 2021

snec

Jeg har det fint med ikke lige at få den nu. Jeg blev tilbudt den i januar da jeg arbejder i ældresektoren. Men takkede nej, da jeg ikke vil stå forrest i køen til en vaccine vi ikke vidste så meget om endnu. Besluttede efterfølgende at vi gerne ville prøve at få barn nr 3 i feb, og testede positiv i april. Jeg har det så fint med at vente, da jeg bestemt ikke vil have vaccinen på nuværende tidspunkt alligevel. Men nu slipper jeg for at forklare mig yderligere. 

Anmeld Citér

5. juli 2021

Spunkdenanden

Jeg er også pædagog og gravid, men er helt tryg i alt det her. Stort set alle mine kollegaer er vaccineret, og tænker mange forældre for den her hen over sommeren. Jeg synes folk er ok til at holde afstand (pånær ældre mennesker, når man handler synes jeg). Og så synes jeg næsten det er rart, at man med god grund ikke behøver at kramme alt og alle, da jeg ikke er den store krammer. Så føler mig ikke selv særlig udsat. Selvfølgelig er jeg i tæt kontakt til både “mine” børn på arbejde, som jeg glædelig giver krammer, men det gjorde jeg altså også under nedlukningen til dem, som stadig skulle passes, de skal ikke gå ned på omsorg i alt dette. Og min datter går i børnehave, og jeg hjælper også gerne, hvis der er en pus der trænger til en hånd, når jeg henter eller aflever  

Anmeld Citér

5. juli 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
StortOgSmåt skriver:

Sådan forstår jeg godt, at du har det. Du er jo også udsat som pædagog, og insitutioner lukkes jævnligt. Mange har i stor stil smidt hensyn og restriktioner over borde, og glemmer at mange sårbare endnu ikke er/kan blive vaccineret.

Så det eneste du rigtig kan gøre er, at bede folk tage hensyn, når de ikke gør det af sig selv. Afstand, sprit, maske og begrænsede sociale kontakter ud over arbejde. Det gør vi fortsat herhjemme af andre årsager end graviditet og det fungeret ok, selvom nogen måske bliver lidt uforstående eller endda fornærmede  Og så tror jeg som flere andre skriver, at vaccinen er på vej til også jeres målgruppe - det går den rigtige vej pt. med at skaffe fornødent datagrundlag.

Jeg er helt enig i det du skriver.

Jeg forsøger også at undgå at ses med for mange forskellige, at komme i butikkerne når der ikke er for mange og i det hele taget tænke over det, og så glæder jeg mig til termin

Anmeld Citér

5. juli 2021

sommerfugl88

Hvis man er pædagog mm. skal i huske at man skal hjemsendes eller lave andet arbejde hvis muligt, hvor man ikke er i kontakt med borgere/børn fra uge 28+0 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.