Sat igang ved første fødsel, hvad med 2. Fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Til dig som blev sat igang første gang, blev du også sat igang 2. Gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.001 visninger
14 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Til jer der har født flere gange og første fødsel blev sat igang, er jeg nysgerrig på om i også blev sat igang 2. Gang?

Jeg blev sat igang med min førstefødte, jeg fik lagt stikpiller op, fik taget vandet og fik vedrop. 

Fødslen gik super fint ud over min krop skulle sættes igang og holdes igang. 

Jeg skal føde nr. 2 til september og er så nysgerrig for at høre jer der før er sat igang om i har kunne gå igang selv 2. Gang? 

Vi planlægger en hjemmefødsel denne gang, men med en igangsættelse bag mig er jeg i tvivl om det er realistisk at min krop ved hvad den skal. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså jeg har født to gange. Første gang gik vandet 5 dage før termin, så jeg troede det ville være det samme med nr.2 men han lod vente på sig og jeg blev sat igang ved at få taget vandet 15 dage over termin. Bare for at sige at ingen fødsler er ens, selvom det er samme kvinde��

Anmeld Citér

4. juli 2021

Skovrup

nemisis skriver:

Altså jeg har født to gange. Første gang gik vandet 5 dage før termin, så jeg troede det ville være det samme med nr.2 men han lod vente på sig og jeg blev sat igang ved at få taget vandet 15 dage over termin. Bare for at sige at ingen fødsler er ens, selvom det er samme kvinde��

Jeg ved også godt det er 2 forskellige fødsler, men jeg kan også bare se når jeg søger efter erfaringer at der er mange der bliver sat igang anden gang hvis de bliver sat igang første gang, og det er derfor jeg søger nye erfaringer

Anmeld Citér

4. juli 2021

Anonym

Skovrup skriver:

Til jer der har født flere gange og første fødsel blev sat igang, er jeg nysgerrig på om i også blev sat igang 2. Gang?

Jeg blev sat igang med min førstefødte, jeg fik lagt stikpiller op, fik taget vandet og fik vedrop. 

Jeg skal føde nr. 2 til september og er så nysgerrig for at høre jer der før er sat igang om i har kunne gå igang selv 2. Gang? 

Vi planlægger en hjemmefødsel denne gang, men med en igangsættelse bag mig er jeg i tvivl om det er realistisk at min krop ved hvad den skal. 

Jeg blev sat igang 1. Gang. Piller der skylle tages. Vandet blev taget samt vestimulerende drop. 

2. Gang var en lynfødsel og jeg var selv overbevist om at jeg skulle sættes igang ligesom første gang, så hvis jeg ikke tilfældigvis havde været sammen med min mor den dag havde jeg født i metroen. Min mor fik mig på hospitalet. Og jeg fødte 30min. efter ankomst til riget. Den fødsel var så ekstrem nem, så jeg kunne i princippet have født i skoven uden problemer. 

Anmeld Citér

4. juli 2021

Skovrup

Anonym skriver:

Jeg blev sat igang 1. Gang. Piller der skylle tages. Vandet blev taget samt vestimulerende drop. 

2. Gang var en lynfødsel og jeg var selv overbevist om at jeg skulle sættes igang ligesom første gang, så hvis jeg ikke tilfældigvis havde været sammen med min mor den dag havde jeg født i metroen. Min mor fik mig på hospitalet. Og jeg fødte 30min. efter ankomst til riget. Den fødsel var så ekstrem nem, så jeg kunne i princippet have født i skoven uden problemer. 

Jeg er glad for at høre om dine fødsler og erfaringen

tak fordi du delte. 

Og hvor lyder din anden fødsel alligevel vild! Og mega hurtig, godt du var sammen med din mor

Anmeld Citér

4. juli 2021

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Første gang var med igangsættelse over flere dage med piller og 42+0 blev vandet taget og jeg fik vedrop. Pga af feber og manglende fremgang endte det med et semiakut kejsersnit. 

Anden gang var jeg sikker på at jeg skulle sættes igang igen, men jeg fik veer af mig selv omkring kl 22 og han er født ca 5 timer senere uden problemer 40+5.

Så det var en helt anden oplevelse anden gang og virkelig skønt når nu man havde en storebror der også skulle tages hensyn til og skaffes pasning til

Anmeld Citér

4. juli 2021

Moep

Det er måske lidt specielt i mit tilfælde, da min første skulle ud hurtigst muligt af helbredsmæssige årsager. Jeg fik ballonkateter 37+0, veer i løbet af natten, og fik taget vandet om morgenen 37+1. Der gik knap 7 timer fra vandafgang til han var forløst. Det var virkelig en oplevelse af at kroppen ikke var klar til at føde, og alt føltes kunstigt.  

Her anden gang er alt gået som det skal helbredsmæssigt, så jeg fik lov til selv at gå i fødsel selv. 39+3 kom veerne snigende fra omkring 15.30, og lillebror blev født 7 timer senere. Det var ret spot on halv tid fra første gang, hvor der fra første ve til fødsel gik ca. 14 timer. Det var (for mig) en langt bedre oplevelse at gå i fødsel selv, nærmest helt fantastisk. Alt gik hurtigere, på den gode måde. Første gang tog pressefasen 1 time og 45 min., anden gang 20 min. Hvis jeg skal føde igen, så håber jeg virkelig på at måtte vente på selv at gå igang igen.  

Anmeld Citér

4. juli 2021

Sommer83

Første gang blev jeg sat igang 2 dage over termin, da der næsten ingen fostervand var tilbage og han var lille, fødslen tog ca 5 timer. 

Anden gang blev jeg tjekket med ekstra scanninger og sat igang i uge 37+ 5/6, da hun heller ikke voksede som hun skulle, fødslen tog ca 3 timer 

Anmeld Citér

4. juli 2021

xStinepigen

Skovrup skriver:

Ned første startede fødslen selv, men blev sat i gang undervejs, fordi der intet skete udover regelmæssige veer. Anden gang fik jeg pillerne og taget mit vand, men det var pga geaviditetsukkersyge

Anmeld Citér

4. juli 2021

2017morigen

Jeg har begge gange haft vandafgang uden veer men åben nok til at kunne springer piller over.

Første gang kunne vi vente på veer (som jeg ikke fik) og anden gang var direkte på ve drop pga grønt fostervand. De er født 9 og 5 dage over termin. Nr 2 fødsel var meget hurtigere overstået: indlagt ca 6 timer vs ca 14 timer før fødsel. Begge fødsler gik pluslig stærkt. Især den sidste hvor jeg gik fra 3cm til baby på bryst på ca 45min

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.