Min dreng på 4 år siger at jeg slår ham!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.375 visninger
5 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2021

Anonym trådstarter

Hjælp!

Min søn kom desværre i 3 daginstitutioner pga. flytning, og den nuværende daginstitution har han haft mange episoder hvor han var slået af andre børn, især en bestemt barn som han altid nævnte og daginstitution gjorde intet ift. det, da ifølge dem var det: "sådan er børn nogle gang".

Det alvorlige problem startede i flere uger siden, hvor han fortalte, at en pædagog har slået ham, og det tog vi ikke ret alvorligt, men alligevel fortalte vi børnehaven om hvad der blev sagt, og tilbagemelding var at det er nogle gang børne fantasien, som kunne fortolke en situation, som de ikke kan lide, med en anden sandhed.

Nu havde børnehaven kaldte os til en samtale, hvor en rådgiver fra kommunen var inviteret til også, og de siger, at vores dreng siger at faren slår ham og moren og sin søster som på ingen måder passer, og de valgte at underrette sagen til kommunen, og da vi spurgte om den tidligere sag med ham og den pædagog, den var ikke underrette eller gjort noget ved det!

Vi er blevet målløse og ikke vidste hvad vi skal sige da det knuste hjertet, mest fordi vores søn havde åbenbart så svære dage på daginstitution med alle de børn der slog og råbte, og dels fordi på et eller andet måde forestillede vores dreng at vi slå ham.

Hvad mener I man skal gøre i sådan en situation? Og hvad kan/plejer kommunen at gøre i sådan en sag?

Vi insisterede til sidst at de også skal underrette vores tidligere klage, men ved ikke om det hjælper?

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du 

Sikke en svær situation. Jeg vil skynde mig at sige, at pædagogerne i din søns daginstitution er juridisk forpligtede til at indberette til kommunen, når et barn siger at det bliver slået. Det er ikke noget en pædagog skal eller må vurdere om der er hold i - det SKAL gives videre.

Kommunen undersøger sagen, taler med jer og barnet og vurderer de derefter at alt er fint, lukkes sagen stille og roligt.

Jeg synes egentlig, at det er fornuftigt nok, at I fastholder, at barnets udsagn om at en pædagog gjorde tilsvarende, bliver noteret og videregivet til fx ledelse.

Det er ikke en katestrofe at kommunen nu er underrettet - uanset årsagen, er der noget som tyder på at jeres søn ikke trives og kan have brug for hjælp, hvilket både i som forældre, daginstitutionen og så måske kommunen, må finde et samarbejde omkring. 

Anmeld Citér

3. juli 2021

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Kære du 

Sikke en svær situation. Jeg vil skynde mig at sige, at pædagogerne i din søns daginstitution er juridisk forpligtede til at indberette til kommunen, når et barn siger at det bliver slået. Det er ikke noget en pædagog skal eller må vurdere om der er hold i - det SKAL gives videre.

Kommunen undersøger sagen, taler med jer og barnet og vurderer de derefter at alt er fint, lukkes sagen stille og roligt.

Jeg synes egentlig, at det er fornuftigt nok, at I fastholder, at barnets udsagn om at en pædagog gjorde tilsvarende, bliver noteret og videregivet til fx ledelse.

Det er ikke en katestrofe at kommunen nu er underrettet - uanset årsagen, er der noget som tyder på at jeres søn ikke trives og kan have brug for hjælp, hvilket både i som forældre, daginstitutionen og så måske kommunen, må finde et samarbejde omkring. 

Helt enig her. Vær ikke bekymrede for mødet, hvis der ikke er noget i det, lukkes sagen. Og det giver kun god mening, at kommunen også ved det med pædagogen, da de ellers ikke har et fuldt billede af, hvad jeres søn har sagt, og det også spiller ind

Anmeld Citér

3. juli 2021

Kontrast

Jeg ville heller ikke være bekymret for det møde. Jeg har selv været i kontakt med kommunen (men af andre årsager) og min oplevelse er, at de er dygtige til at vurdere om der er hold i en underretning eller ej. Dog synes jeg, at I skal have fokus på jeres dreng. Jeg tænker, at han måske har nogle følelser, han har svært ved at tackle eller udtrykke, der så bliver til at "folk" slår, så som det også er sket med pædagogen. (en udtalelse/episk jeg synes skal tages med til mødet med kommunen) 

Anmeld Citér

8. juli 2021

Anonym trådstarter

Tak til jer allesammen.

Børnehaven valgte at ikke underrette sagen officielt alligevel, uden at forklare hvorfor, men vores fornemmelse er at dette er for at undgår udtalelsen om pædagogen.

Vi har så klaget til kommunen om ledelsen, og er allerede i gang med at finde et bedre sted til vores børn.

Helt enige, at udtalelserne af vores søn ikke er bare normale, og de har allerede slået alarmer hos os i familien, og vi kan allerede mærke forskellen siden vi blev mere ops på det, og begyndte at snakke mere om det emne med sønnen.

Anmeld Citér

8. juli 2021

Kontrast

Tak til jer allesammen.

Børnehaven valgte at ikke underrette sagen officielt alligevel, uden at forklare hvorfor, men vores fornemmelse er at dette er for at undgår udtalelsen om pædagogen.

Vi har så klaget til kommunen om ledelsen, og er allerede i gang med at finde et bedre sted til vores børn.

Helt enige, at udtalelserne af vores søn ikke er bare normale, og de har allerede slået alarmer hos os i familien, og vi kan allerede mærke forskellen siden vi blev mere ops på det, og begyndte at snakke mere om det emne med sønnen.

Det er en mærkelig reaktion af børnehaven synes jeg. Enten er det, at et barn siger, at det er blevet slået en grund til at underette eller også er det ikke. Om det er jer eller pædagogerne, barnet giver skylden, bør være sekundært. Jeg kan godt forstå, hvis I er glade for, at I slipper for unødvendige møder med kommunen, men synes stadig, at det er en mærkelig adfærd børnehaven lægger for dagen. De burde jo ikke være bange for at underrette af frygt for at sætte en pædagog i dårligt lys, jeg går ud fra, at de godt ved, at kommunen er helt klar over, at pædagoger i danske institutioner ikke slår børnene. Men som jeg skrev i mit tidligere svar, jeg synes, at det er godt, at I koncentrerer jer om jeres søn og hvordan han har det, så I finder ud af, hvad der ligger til grund for, at han siger som han gør. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.