Er der andre end mig, der slet ikke kan holde til livet som jobsøgende i kontanthjælpssystemet? Jeg er ved at gå ned over det...
Og jeg har faktisk været gået ned før. Jeg fik så mange angstanfald, at jeg ringede til lægen og nærmest blev sygemeldt i telefonen, fordi jeg var så panikslagen.
Jeg begyndte til en psykolog, der hjalp lidt og jeg begyndte at kunne gå på jobnet og tale med kommunen uden angstanfald som sådan, selvom jeg var "syg" i flere dage før og efter.
Psykologen var desværre ikke specielt god og behandlingen er afsluttet nu og jeg føler ikke, jeg har fået noget at gå videre med (og vi har ikke råd til mere).
Nu har jeg været "raskmeldt" i 3 måneder og i starten kom jeg på et kursus, hvor det gik godt. Jeg skrev nogle ansøgninger og kom endda til 2 fede samtaler sideløbende og jeg gik endda videre til anden omgang begge steder! Det hele det kørte - selvom jeg ikke turde håbe i frygt for at blive skuffet. Og skuffet, det blev jeg. For jeg fik selvfølgelig 2 afslag.
Nu er jeg bare allerede helt færdig. Jeg er så trist, så trist. Jeg føler meget af tiden, at jeg bare kan græde og jeg kan igen ikke tage mig sammen til at søge arbejde. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal blive i det her... Det føles som om en depression er på vej og jeg har været virkelig deprimeret undervejs mange gange. Altså dage, hvor jeg ikke stod op. Hvor jeg bare kiggede ud af vinduet. Helt nede. Kunne knap bade.
Men nu har jeg altså fået 2 små børn og MÅ bare ikke nå derud. (Var arbejdsløs i 2 år før jeg fik børn). Jeg prøver at gøre alle de ting, der kan forebygge depression, men jeg skal jo søge de to jobs om ugen og så snart jeg tænker på det eller prøver at gå i gang, så kommer elendigheden igen.
Jeg er uddannet gymnasielærer i humaniora, men der er skåret så meget indenfor det område, efter jeg blev færdig, at det er umuligt at få job. Jeg har da også søgt udenfor, men ingen vil have en højtuddannet og jeg vil trods alt også have et job, jeg kan holde ud at være i - jeg har f.eks. plukket champignoner, været på lager osv, men det gik ikke af mange grunde.
Hvad skal jeg gøre? Blive sygemeldt igen?
Jobcenteret er uden nåde. Dem kan jeg ikke snakke med.
Anmeld
Citér