KNUST! min mand vil ikke have et barn alligevel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.747 visninger
20 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2021

Anonym trådstarter

jeg er knust! Alle lemmer i min krop gør fysisk ondt! 
det var planen at min mand og jeg skulle starte projekt baby her i sommerferien. Men han har fortrudt og ved nu ikke om han overhovedet vil have et barn mere. 
jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Er så ulykkelig, knust, grådkvalt og føler mig forrådt … 

Hvordan skal jeg nogensinde komme over det !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Årh kræmmer til dig.

Synes jeg mangler lidt info.

Hvor gammel er I?

Og hvor længe har i været sammen?

Er I begge uddannet?

Hvad var aftalen? 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Årh kræmmer til dig.

Synes jeg mangler lidt info.

Hvor gammel er I?

Og hvor længe har i været sammen?

Er I begge uddannet?

Hvad var aftalen? 

Midten af 30’erne, omkring 10 år, begge uddannet og tjener godt, 2 børn i forvejen,

vi ville have en 3’er men han var ikke klar sidste år, så vi blev enige om et sommer 22 barn… men nu fortryder han 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Kontrast

Anonym skriver:

Midten af 30’erne, omkring 10 år, begge uddannet og tjener godt, 2 børn i forvejen,

vi ville have en 3’er men han var ikke klar sidste år, så vi blev enige om et sommer 22 barn… men nu fortryder han 

Jeg er godt klar over, at det både er en sorg og et væmmeligt chok, at han ikke vil have et barn mere alligevel. Havde du været barnløs ville jeg have råde dig til at bryde med ham, når du er så ulykkelig over hans beslutning. Fordi I har to børn sammen, vil jeg i stedet for råde dig til at se om du kan komme over din sorg sammen med ham. Jeg ville ikke presse på for det kan jo føre til, at jeres ægteskab (og børns trygge base) skal brydes op, hvis han for eksempel ikke magter et barn mere. Jeg ville heller ikke gå fra ham, hvis jeg egentlig elsker ham, igen for ikke at splitte mine børns familie op. 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Jeg er godt klar over, at det både er en sorg og et væmmeligt chok, at han ikke vil have et barn mere alligevel. Havde du været barnløs ville jeg have råde dig til at bryde med ham, når du er så ulykkelig over hans beslutning. Fordi I har to børn sammen, vil jeg i stedet for råde dig til at se om du kan komme over din sorg sammen med ham. Jeg ville ikke presse på for det kan jo føre til, at jeres ægteskab (og børns trygge base) skal brydes op, hvis han for eksempel ikke magter et barn mere. Jeg ville heller ikke gå fra ham, hvis jeg egentlig elsker ham, igen for ikke at splitte mine børns familie op. 

Jeg tænker skam heller ikke på at blive skilt. Jeg ved vitterligt bare ikke hvordan jeg skal komme ovenpå igen. Hvordan jeg skal glemme mit inderlige ønske om et barn mere. Har ventet i et år på at gå igang og de sidste 6 mdr har været så hårde at komme igennem. Endelig nærmer vi os tiden og så smider han den bombe.. 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Charl90

Puha jeg kan godt forstå det er hårdt når du har så stort et ønske og det har været en fælles plan at gøre til en realitet.

Jeg synes at det er helt fair hvis han ikke ønsker flere børn og jeg synes at når man har to i forvejen, så er det hans ønske det vægtes højest.

Jeg tror kun det hjælper at tale om det. Og tale meget om det. Både sammen, men måske også noget terapi.

Du bliver nødt til at vide om det er en chance for at hans skifter mening igen eller om du må komme dig over det.

Kram herfra

Anmeld Citér

29. juni 2021

Lilleluna

Åh hvor lyder det hårdt. Jeg ville godt nok også være ked af hvis jeg havde forventet at vi skulle have et barn mere og min kæreste så trak i land igen. Men hvorfor har han skiftet mening når i nu har haft en aftale om en 3er? Og kunne det tænkes at han ændre mening igen?

Anmeld Citér

29. juni 2021

Anonym trådstarter

Lilleluna skriver:

Åh hvor lyder det hårdt. Jeg ville godt nok også være ked af hvis jeg havde forventet at vi skulle have et barn mere og min kæreste så trak i land igen. Men hvorfor har han skiftet mening når i nu har haft en aftale om en 3er? Og kunne det tænkes at han ændre mening igen?

Fordi han gerne vil rejse, have fritidsinteresser og frihed. Og nu hvor de to vi har er blevet så store at de kan meget selv, har han fået smag for det. Han kommer ikke til at ændre mening, da de næste par år vil give ham mere af det han ønsker.  Og selvom han vil sige, “måske jeg en dag ændre mening” så kender jeg ham godt nok til at det betyder, ikke flere børn.

Anmeld Citér

29. juni 2021

Anonym

Jeg kan virkelig godt forstå din mand. Det må være dejligt, at børnene har nået en alder, hvor han endelig kan centrere sig mere om sig selv og sine egne interesser.

I stedet for at ærgre dig over ikke at få et tredje barn, tænker jeg, at du må fokusere på, at være taknemmelig for de to, I har, og glæde dig over alle de ting, du får tid til, når du ikke skal bruge energi på endnu en baby. 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Anonym

Det er rigtigt hårdt  for nogen hjælper det at sætte en halv time af hver dag til at sidde og græde over det  

og ellers hjælper det at købe en hund, sådan en lille en der kan sidde i en transport taske under sædet i flyvemaskinen når i skal på ferier

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.