Først er der jo slet ikke noget i vejen med at have det som jeres søn. Mange mennesker er introverte, men vi lever i en verden på de ekstrovertes præmisser, og det kan jo gøre det svært for både ham og jer som forældre.
Jeg var selv meget genert som barn. Jeg husker at især min far var meget sådan 'kan du ikke bare gå hen og lege med de andre børn, suk...' Så jeg følte mig ofte forkert, for jeg havde ikke behov for at lege med fremmede børn på legepladsen, ferien eller andre steder.
Det var ikke fordi jeg ikke kunne begå mig socialt, jeg havde og har bare stadig stort behov for 'hjemmetid' Jeg var god til at fordybe mig og var enormt kreativ og var dygtig til at tegne, og var langt foran i skolen. Jeg er sikker på at jeres søn også har mange gode egenskaber, som I også skal huske at rose ham for.
Da jeg havde sabbatår og arbejdede med kundeservice i det år, blev jeg præsenteret for disc- modellen, og det var første gang at jeg indså at det ikke er pinligt at være den stille type, men for at der kan være en god dynamik i forskellige sammenhænge, er det godt med forskellige typer, også de introverte.
Mine to drenge er begge meget udadvendte, så man kan undre sig over hvor det kommer fra, for min mand er som mig. Jeg kan få helt sved på panden over især den stores aktivitetsniveau. I weekenden ser vi ham stort set kun når han skal sove, også selv om han kun er 5, for ellers render han rundt med de andre drenge på vejen.
Anmeld
Citér