Overvejer at droppe uddannelse. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2021

Hamse88

Altså jeg tænker at mange voksne nogle gange befinder sig i noget som de ville ønske var anderledes. Sådan er livet vel bare, noget er sjovt, andet er mindre sjovt. 
Hvis du gerne vil ha’ en uddannelse eller gerne vil ha’ løn som en uddannet, bliver du vel nødt til at bide i det sure æble og ta’ din uddannelse.
Ligesom tusinder af voksne mennesker der hver dag går på en uddannelse eller et arbejde de ikke er så vilde med, men som de ved er nødvendig for at få brød på bordet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2021

Nomnom

Jeg tog som nævnt tidligere min læreruddannelse som e-learning eller fjernstudie. Det fede var så at jeg kunne arbejde som lærervikar ved siden af. Jeg følte jeg kunne bruge alt det jeg lærte på uddannelsen i praksis med det samme og ikke først i en praktik. Samtidig kunne jeg i perioder have nærmest fuldt skema, så jeg tjente rigtig fint også.

Jeg vil virkelig anbefale denne studieform, hvis du ønsker at arbejde, men samtidig ønsker en uddannelse.

Du kan selvfølgelig også gå en helt anden vej og blive voksen-elev i en virksomhed indenfor kontor eller butik. Så har du en indtægt på ca. 20.000 kr. før skat og du uddanner dig samtidig. Her er det jo så 37 t/ugentligt og er ikke så fleksibelt som et vikarjob/studiejob.

Anmeld Citér

24. juni 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Mht lønnen, mente jeg lønnen som ufaglært. 

Medmindre at du gerne vil arbejde aften/nat det meste af tiden, så  er en løn  på 25.000 ikke særligt ofte set i et ufaglært job ( du kan selvfølgelig nå der op efter flere års anciennitet )

Anmeld Citér

25. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Træk vejret. Stop op. Det kan sagtens være, at socialrådgiverstudiet ikke viser sig at være det rigtige for dig - men du har endnu ikke prøvet at være socialrådgiverstuderende, hvis du er i gang med andet semester. Du har blot prøvet at snuse lidt til nogle begyndende faglige temaer - og det har du i øvrigt 80% af tiden gjort via Zoom/Teams. Du er endnu ikke i tilstrækkelig grad en del af studiemiljøet, du er endnu ikke integreret i en hverdag med fysisk fremmøde. Det er dine undervisere og medstuderende i øvrigt heller ikke - det kommer til at tage tid at komme rigtigt tilbage og rigtigt i gang. 

I stedet for at gå væk - så overveje at gå all in? Meld dig som tutor. Deltag i møder hos DSR. Bliv holdansvarlig. Arranger et faglig/socialt fredagsarrangement med dine undervisere eller eksterne. Jeg ved godt, at det kan virke som en uoverskuelig mundfuld - men du kan altid droppe ud igen, når alle disse ting er afprøvet, hvis det ikke virker. Hvis du savner at komme ud på arbejdsmarkedet, så søg noget studierelevant frivilligt arbejde eller find et betalt studiejob på socialområdet. 

De studerende som klarer sig allerbedst og holder af allermest af deres studietid, er netop dem som graver sig helt ned i det hele. Giv det er skud - du har ikke noget at tabe - livet som ufaglært er meget sjældent en god investering!

Anmeld Citér

25. juni 2021

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Altså jeg tænker at mange voksne nogle gange befinder sig i noget som de ville ønske var anderledes. Sådan er livet vel bare, noget er sjovt, andet er mindre sjovt. 
Hvis du gerne vil ha’ en uddannelse eller gerne vil ha’ løn som en uddannet, bliver du vel nødt til at bide i det sure æble og ta’ din uddannelse.
Ligesom tusinder af voksne mennesker der hver dag går på en uddannelse eller et arbejde de ikke er så vilde med, men som de ved er nødvendig for at få brød på bordet. 

Helt enig.

TS du er da nødt til at få en uddannelse? Længere er den vel ikke? Jeg syntes sørme heller ikke altid det var lykken, da jeg studerede først tre år på gymnasiet og derefter 5 år på uni, men sådan ef livet jo! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.