Overvejer at droppe uddannelse. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.641 visninger
14 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2021

Anonym trådstarter

Kære jer!

Efter 2 semestre på socialrådgiver uddannelsen har jeg lyst til at stoppe. 

Fagligt fungerer jeg fint (7 og 10 i karakter) men den sociale er en anden sag.

Jeg fungerer dårligt med klassen, og har ikke lyst til at deltage. Klassens dynamik er det rene skidt. (Der mobbes, og folk går bl.a. i grupper m.m. Rigtig 7 klasses tilstand)

I den sammenhæng føler jeg også at jeg har mistet min passion for faget. Jeg var tidligere i år ved at gå ned i kulkælderen, og kan nu mærke at jeg skal videre.  

MEN.... jeg har brug for et job som hedder 25.000 før skat. 

Hvilke muligheder har jeg?

Pt. Arbejder jeg som poder ved siden af studie, men det er jo forhåbentlig snart slut. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes du skal mærke godt efter inden du gør noget. Har du reelt mistet interessen eller er dagligdagen i klassen dét der gør det surt? For så ville jeg forhøre mig om muligheden for at skifte hold. Eller tage et semester fri og starte op igen med et andet hold og håbe på det er bedre. Men det er jo ingen garanti. Bedst ville jeg nok sige til mig selv at det sociale på studiet ikke behøver at være vigtigt. Det er begrænset hvor længe i skal være sammen, hvis man ser på det store billede, og i har også noget praktik undervejs som kommer til at give et afbræk. 

Men hvis du reelt er brændt ud, skal du selvfølgelig videre! 

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg synes du skal mærke godt efter inden du gør noget. Har du reelt mistet interessen eller er dagligdagen i klassen dét der gør det surt? For så ville jeg forhøre mig om muligheden for at skifte hold. Eller tage et semester fri og starte op igen med et andet hold og håbe på det er bedre. Men det er jo ingen garanti. Bedst ville jeg nok sige til mig selv at det sociale på studiet ikke behøver at være vigtigt. Det er begrænset hvor længe i skal være sammen, hvis man ser på det store billede, og i har også noget praktik undervejs som kommer til at give et afbræk. 

Men hvis du reelt er brændt ud, skal du selvfølgelig videre! 

Vi arbejder primært i studiegruppe. 

Jeg har forsøgt at skifte hold uden held, desværre. 

Jeg føler bare at jeg har mistet mig selv efter start for knap et år siden.  

Jeg har brug for at komme væk fra bøgerne, og ud i det virkelige liv

Anmeld Citér

22. juni 2021

Nomnom

Har du mulighed for at skifte uddannelsessted til et sted med e-learning? 

Jeg tog læreruddannelsen som e-learning og det var fantastisk. Ved der er flere steder som udbyder socialrådgiveruddannelsen som e-learning, men det skal selvfølgelig være en studieform, som du kan trives med og det er jo ikke for alle.

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg tror at jeg har brug for at komme ud på arbejdsmarked.. 

Dog er jeg lidt chokeret over så dårlig løn man får..

Anmeld Citér

24. juni 2021

serinasmor

Anonym skriver:

så vidt jeg ved, så starter en socialrådgiver på  løntrin 31 - og derfor ikke en egentlig lav løn. 

Hvad havde du tænkt lønnen var?

Og hvis du er drevet af/motiveret af et højt lønniveau, så havde det måske været smart at tjekke op på det inden uddannelses start.

Anmeld Citér

24. juni 2021

Nomnom

Anonym skriver:

Kan sagtens følge det der behov for at komme ud og arbejde, men uden en uddannelse er lønniveauet bare ikke højt og samtidig hænger ufaglærte jobs bare ikke på træerne.

Jeg ville helt klart blive på uddannelsen/ skifte til en anden uddannelse - på den måde er du sikret en ok løn trods alt når du er færdig.

Anmeld Citér

24. juni 2021

Mom2be2022

Hej, er selv igang med socialrådgiver udd. Du kan evt tage uddannelse på fjernstudie, gør jeg selv eller du kan også bare tage en pause på et år (orlov) og se an om du vil fortsætte.

ang. Job kan du evt blive fast vikar enten gemmen vikarbureau eller på et plejecentre/bosted, de søger rigtigt meget for tiden  

jeg er selv vikar på bosted, som ufaglært, med en løn på ca 20.000 før skat og det er på deltid med ca 90-100 timer pr md.  

Anmeld Citér

24. juni 2021

lineog4

Jeg ville helt klart tænke mig om et par gange før jeg sprang fra uddannelse. Du har jo også muligheden for måske at skifte spor, og få merit for noget af det. 

25.000 før skat om måneden som ufagligt er nok at sætte barren højt. Det svarer nogen lunde til grundlønnen for en ny udlært skolelærer/sygeplejerske. Hvis du skal der op som ufsgæigt, så skal du enten tage en del skæve tider eller være autodidakt udlært til noget som der er efterspørgsel på. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

så vidt jeg ved, så starter en socialrådgiver på  løntrin 31 - og derfor ikke en egentlig lav løn. 

Hvad havde du tænkt lønnen var?

Og hvis du er drevet af/motiveret af et højt lønniveau, så havde det måske været smart at tjekke op på det inden uddannelses start.

Mht lønnen, mente jeg lønnen som ufaglært. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.