Rygning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
21 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej

Nogle der har været/er rygere der er blevet gravide og hvor lang tid tog det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Hej. Jeg var ryger da jeg blev gravid første gang (mistede desværre), og det tog ca. 8 mdr. at blive gravid. Har ikke røget lige siden, og har været gravid efterfølgende 2 gange (mistede desværre også).

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym

Hej

Jeg er ryger og har været gravid 3 gange. (2 aborter pga svigtende p-piller). Min søn er også lavet på p-piller og der var jeg også ryger. Stoppede dog da jeg testede positivt men startede desværre igen efter amningen var stoppet 

da ingen af graviditeterne var planlagte og jeg som sagt var på p-piller kan jeg ikk svare på hvor længe osv 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Op til ca 50 pct dårligere chance for graviditet. Og også lang større risiko for aborter. Ud over det rygningen skader barnet under graviditeten.

Anmeld Citér

9. juni 2021

Emiliaa92

Jeg var ryger før graviditet med min datter, hun blev lavet i første cyklus. Begyndte at ryge igen, stoppede da jeg blev gravid med vores søn, er idag i uge 32, og han blev lavet i anden cyklus

Har ikke haft aborter eller lign. I mellem

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Op til ca 50 pct dårligere chance for graviditet. Og også lang større risiko for aborter. Ud over det rygningen skader barnet under graviditeten.

Tænkte ikke med hensyn til hvem der røg under graviditet, men op til

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym

Tænkte ikke med hensyn til hvem der røg under graviditet, men op til

Jeg fik at vide under fertilitetsbehandling at det var noget (hvis man røg) man skulle stoppe med .. med det samme. De beskrev at det var op til 50 procent sværere at blive gravid som ryger. Noget med at det gør slimhinden mere “glat” i forhold til at ægget skal sætte sig fast.  
Menfolk fik jo også børn tidligere, hvor der var flere rygere. Men faktum er, at det bestemt ikke hjælper, hvis du hurtigt vil være gravid.

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej. Jeg var ryger da jeg blev gravid første gang (mistede desværre), og det tog ca. 8 mdr. at blive gravid. Har ikke røget lige siden, og har været gravid efterfølgende 2 gange (mistede desværre også).

Jeg stoppede med at ryge da jeg testede positiv. 

Anmeld Citér

9. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Kan skade fosteret. Husk det. Kan skade ikke skader. 
i så fald ville alle født før 90’erne være skadede på den ene eller anden måde da man ikk kendte til forskningen i samme omfang dengang og mange røg under graviditet. Ja endda i børnehaver og institutioner og mens de ammede. 
men altid bedst at stoppe fremfor at løbe riciko for evt skader 

Anmeld Citér

9. juni 2021

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Kan skade fosteret. Husk det. Kan skade ikke skader. 
i så fald ville alle født før 90’erne være skadede på den ene eller anden måde da man ikk kendte til forskningen i samme omfang dengang og mange røg under graviditet. Ja endda i børnehaver og institutioner og mens de ammede. 
men altid bedst at stoppe fremfor at løbe riciko for evt skader 

Der er vel forskel på varig skade og ikke-varig skade? Hvis man ser de optagelser, der er lavet af ufødte babyers reaktioner mens moderen ryger, tror jeg ikke man kan argumentere for, at det ikke skader barnet at moderen ryger - også selvom hun skulle være heldig at der kommer et raskt barn ud af det i sidste ende (hvilket man vel først ved, når barnet er blevet voksent, og man kan vurdere, hvilke følgesygdomme der eventuelt kan knyttes til moderens forbrug af cigaretter under graviditeten)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.