Jeg har prøvet lignende. Og kan da komme med en positiv historie.
Vi havde forsøgt at blive gravide et lille års tid og vi besluttede derfor at få testet min sædkvalitet for at vide hvor vi stod henne.
Sædprøven viste 0 sædceller
Jeg blev helt knust da jeg fandt ud af der ingen sædceller var i sædprøven . Og drømmen om biologisk barn var helt ødelagt troede jeg.
Vores gynækolog fortalte så om muligheden for microtese operation og vi sprang selvfølgelig på .
Vi var igennem et laaangt fertelitetsforløb på Odense universitetshospital og efter en microtese operation hvor de heldigvis fandt nogle sædceller så blev min kones æg befrugtet og ud af det blev det til en enkelt blastocyst.
Det æg blev lagt op og min kone er nu gravid i 3. trimester
Der håb endnu og hvis jeg skal give et råd så må det være at man skal forberede sig på at det en lang proces og selvom det svært skal man have dagligdagen til at fortsætte uden at fokus kun er på fertelitetsforløb for det er simpelthen for lang en proces at have alt ens fokus på. Ved godt det ikke nemt og jeg duede ikke til det
En anden ting jeg tror der var med til det lykkedes at de fandt sædceller ved mig er at jeg jeg stoppede med at ryge (ca 1 år inden operationen)og at jeg ikke drak alkohol og spiste ekstra sundt op til operation . Sund kost og fiskeolie tilskud . Der er lavet forsøg der viste fiskeolie havde effekt på fremstilling af sædceller (Google det Evt )
Håber det lykkedes for jer .
Anmeld
Citér