Ingen sædceller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.205 visninger
16 svar
4 synes godt om
8. juni 2021

Fru.Broen

Profilbillede for Fru.Broen

Min mand har fået lavet en analyse af hans sæd. Og de fandt desværre ingen sædceller

Er der nogen der har været ude for det samme, hvor de alligevel fandt celler inde i testiklerne som man kunne bruge? 

Vi er helt knuste 

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2021

FruChrS

Vi står desværre i samme situation som jer. Vi er ikke nået så langt i processen endnu, så jeg kan desværre ikke komme med en succeshistorie.

Ville egentlig bare fortælle, at I ikke er alene.

Anmeld Citér

13. august 2021

Fru.Broen

Vi er heller ikke kommet længere end at vi skal til 1. Samtale i Aalborg i september. Min mand skal ind og lave en sædprøve mere i næste uge, håber bare så meget at der er sædceller i den. ����

Tak fordi du skrev ❤❤

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

13. august 2021

Ber

Jeg har prøvet lignende. Og kan da komme med en positiv historie.

Vi havde forsøgt at blive gravide et lille års tid og vi besluttede derfor at få testet min sædkvalitet for at vide hvor vi stod henne.

Sædprøven viste 0 sædceller

Jeg blev helt knust da jeg fandt ud af der ingen sædceller var i sædprøven . Og drømmen om biologisk barn var helt ødelagt troede jeg.

Vores gynækolog fortalte så om muligheden for microtese operation og vi sprang selvfølgelig på .

Vi var igennem et laaangt fertelitetsforløb på Odense universitetshospital og efter en microtese operation hvor de heldigvis fandt nogle  sædceller så blev min kones æg befrugtet og ud af det blev det til en enkelt blastocyst. 

Det æg blev lagt op og min kone er nu gravid i 3. trimester ��

Der håb endnu og hvis jeg skal give et råd så må det være at man skal forberede sig på at det en lang proces og selvom det svært skal man have dagligdagen til at fortsætte uden at fokus kun er på fertelitetsforløb for det er simpelthen for lang en proces at have alt ens fokus på. Ved godt det ikke nemt og jeg duede ikke til det ��

En anden ting jeg tror der var med til det lykkedes at de fandt sædceller ved mig er at jeg jeg stoppede med at ryge (ca 1 år inden operationen)og at jeg ikke drak alkohol og spiste ekstra sundt op til operation . Sund kost og fiskeolie tilskud . Der er lavet forsøg der viste fiskeolie havde effekt på fremstilling af sædceller (Google det Evt ��)

Håber det lykkedes for jer .

Anmeld Citér

14. august 2021

Fru.Broen

Hvor lang tid tog dette forløb inden du blev opereret? Og boede i på Fyn siden det var på OUH i modtog behandling ?? 

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

22. august 2021

Ber

Nej vi kommer fra Sønderjylland men mig bekendt er Jens Fedder som laver operation den eneste i Danmark der udfører den operation. Det tog ca 1 år fra første samtale til operation men der kom også lidt corona i vejen .

Anmeld Citér

22. august 2021

Fru.Broen

Okay, tak for dit svar. Vi venter svar på nr 2 sædprøve, vi håber der bare er lidt denne gang.

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

23. august 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Fru.Broen skriver:

Min mand har fået lavet en analyse af hans sæd. Og de fandt desværre ingen sædceller

Er der nogen der har været ude for det samme, hvor de alligevel fandt celler inde i testiklerne som man kunne bruge? 

Vi er helt knuste 

Min eks har lavet tre børn naturligt og een med mikroinsemination. Fik at vide at der var så få sædceller, at han ikke kunne naturligt. Til een af vores forsøg måtte han ud og lave ny prøve da de ikke fandt sædceller. Så tænker, hans sædkvalitet og antal må svinge helt vildt. Man kunne jo håbe det var det samme for din kæreste

Anmeld Citér

29. august 2021

Fru.Broen

Roselil skriver:

Min eks har lavet tre børn naturligt og een med mikroinsemination. Fik at vide at der var så få sædceller, at han ikke kunne naturligt. Til een af vores forsøg måtte han ud og lave ny prøve da de ikke fandt sædceller. Så tænker, hans sædkvalitet og antal må svinge helt vildt. Man kunne jo håbe det var det samme for din kæreste

Vi har lige fået svar på nr.2 prøve, der igen viste ingen sædceller. Så jeg er begyndt at forberede mig på at vi skal ud og bruge donor. Men først skal min mand udredes. 

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

31. august 2021

FruChrS

Min mand har også lavet to sædprøver uden sædceller. Dén besked var utrolig svær for os begge - særligt for min mand, som helt mistede håbet.

Vi har siden fået taget diverse blodprøver og min mand en dna-prøve. Alle blodprøverne var rigtig fine. Dna-prøven viste at min mand er bærer af genet for cystisk fibrose og dermed har blokerede sædledere.

Min mand venter nu på en henvisning til TESA, hvor de forhåbentlig finder brugbare svømmere���� Jeg venter på svar på en dna-prøve, som forhåbentlig udelukker at jeg også er bærer af genet.

I og med at alle andre blodprøver (hormoner, osv.) så rigtig fine ud, tør vi nu være meget forsigtigt optimistiske. Der er håb endnu❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.