Privat dagpleje & barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har vores den store i en privatpasning. De er 2 voksne og 8 børn og den ene pædagog er lige nu på barsel. De har ansat en vikar i det  år hvor hun er på barsel og det har fungerer helt fint! I hvert fald for os, men jeg ved ikke om den pædagog der er på barsel, synes at det er helt optimalt at have huset fyldt af 1-3 årige samtidig med at hun er på barsel. Men det er jo vilkåret. Jeg synes ikke i skal starte privat pasning, hvis i forventer at børnene skal flyttes efter kort tid! det er synd for ungerne.
Ellers kunne i jo overveje at blive kommunale? Så er der jo mere sikkerhed ved barsel.

Tak for dit svar. 

Nu er det jo en tidsramme på 5 år. Dvs. Hvis et barn starter som 1 årig, er barnet "ude" og "videre" efter 2 år. 

Jeg synes ikke at det virker egostisk, som en anden tidligere påtalte. Tværtimod, synes jeg faktisk at det er fedt at vi allerede nu, inden evt opstart kigger på muligheder for hvordan vi kan afvikle barslen på bedste vis. 

Vi har et stort hus på 200 kvm, så vi har vores egen voksen afd. Så det er ikke noget som stresser mig. ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er der kommet et par negative kommentar, så nu trænger du til noget andet. 

Jeg er (kommunal) dagplejer, og har også eget barn på 9mdr hjemme i pasning. Det fungerer så fint. Det er klart at mit eget barn også reagerer lidt på opstarten, når nu det skal dele sin mor med andre, men det fungerer bare skide godt. 

Jeg er i den yngre aldersgruppe, og forventer derfor at få flere børn i løbet af de næste par år. Udfra min alder, tænker jeg også at min leder forventer en barsel på et tidspunkt, jeg er endda forholdsvis nyansat. 

Jeg synes det lyder SUPER spændende! Selvfølgelig vil I kunne tilbyde noget godt i jeres pasningsordning. Mange dagplejere er slet ikke uddannet, men har valgt jobbet fordi, de gerne vil give andres børn en masse omsorg osv…man kan sagtens give andre børn omsorg, selvom ens eget barn er i pasningen. Man skal bare ændre sin tankegang fra forældre til “på arbejde”, kan man det, er det intet problem. 

Jeg har kendskab til en privat pasningsordning, hvor et par er sammen om det. Det fungerer skide godt, og de er begge super glade for det. Der er også mange fordele ved at være to om det. 
Man har en kollega tæt på, en at spare med, en der kan holde resten af børnegruppen igang, mens den anden trøster og jeg kunne komme med mange flere fordele. 

Når jeg for eksempel har et barn i indkøring og det er lidt svært at undvære mor, kan man godt blive lidt presset, da man har 3 andre børn der også har brug for af blive set/mødt/hørt. Dette vil man derfor have nemmere ved at løse, hvis man er to. 

Man kunne jo evt planlægge (så hvidt muligt) at barslen ligger når de fleste af børnene skal sendes videre i børnehave, så man dermed “trapper ned”, og der derfor ikke er så mange familier der skal ud og finde ny pasning. 

Held og lykke! Jeg synes det lyder spændende

Tusind tak, det gav noget opmuntring! 

Jeg er sikker på at det nok skulle fungere helt fint. Også med mine egne børn som kommer hjem fra skole.  

Anmeld Citér

8. juni 2021

Altea

Man skal i hvert fald overveje egen tilgang til sine børn, og have en voldsom professionel tilgang. For hvad når det er dit eget barn du ser blive væltet og bidt flere gange dagligt - kan man være objektiv og professionel i dét?

Jeg ville nok aldrig vælge en dagpleje hvor de havde eget barn i pasning. Og jeg har en pædagogisk professions bachelor, men ville ikke selv kunne være neutral tror jeg  
En graviditet kan i jo ikke bare planlægge efter hvornår “1. hold er igennem”, så jeg ville også have sparet op til en barselsvikar i det halve år i planlægger, så I værner om jeres omdømme og glade forældre ��

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak for dit svar. 

Nu er det jo en tidsramme på 5 år. Dvs. Hvis et barn starter som 1 årig, er barnet "ude" og "videre" efter 2 år. 

Jeg synes ikke at det virker egostisk, som en anden tidligere påtalte. Tværtimod, synes jeg faktisk at det er fedt at vi allerede nu, inden evt opstart kigger på muligheder for hvordan vi kan afvikle barslen på bedste vis. 

Vi har et stort hus på 200 kvm, så vi har vores egen voksen afd. Så det er ikke noget som stresser mig. ��

Jeg ved ikke hvor du ser at jeg skriver at det er egoistisk at planlægge sin barsel? Jeg skriver jo netop at det godt kan fungerer. Og det gør det for vores private pasning. 
og vores passer også deres egen børn og det har altså også fungerer fuldstændig perfekt... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.