Nu er der kommet et par negative kommentar, så nu trænger du til noget andet.
Jeg er (kommunal) dagplejer, og har også eget barn på 9mdr hjemme i pasning. Det fungerer så fint. Det er klart at mit eget barn også reagerer lidt på opstarten, når nu det skal dele sin mor med andre, men det fungerer bare skide godt.
Jeg er i den yngre aldersgruppe, og forventer derfor at få flere børn i løbet af de næste par år. Udfra min alder, tænker jeg også at min leder forventer en barsel på et tidspunkt, jeg er endda forholdsvis nyansat.
Jeg synes det lyder SUPER spændende! Selvfølgelig vil I kunne tilbyde noget godt i jeres pasningsordning. Mange dagplejere er slet ikke uddannet, men har valgt jobbet fordi, de gerne vil give andres børn en masse omsorg osv…man kan sagtens give andre børn omsorg, selvom ens eget barn er i pasningen. Man skal bare ændre sin tankegang fra forældre til “på arbejde”, kan man det, er det intet problem.
Jeg har kendskab til en privat pasningsordning, hvor et par er sammen om det. Det fungerer skide godt, og de er begge super glade for det. Der er også mange fordele ved at være to om det.
Man har en kollega tæt på, en at spare med, en der kan holde resten af børnegruppen igang, mens den anden trøster og jeg kunne komme med mange flere fordele.
Når jeg for eksempel har et barn i indkøring og det er lidt svært at undvære mor, kan man godt blive lidt presset, da man har 3 andre børn der også har brug for af blive set/mødt/hørt. Dette vil man derfor have nemmere ved at løse, hvis man er to.
Man kunne jo evt planlægge (så hvidt muligt) at barslen ligger når de fleste af børnene skal sendes videre i børnehave, så man dermed “trapper ned”, og der derfor ikke er så mange familier der skal ud og finde ny pasning.
Held og lykke! Jeg synes det lyder spændende