Update fra mig, og min fede mave :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

Tut

Hej skønne piger.

Jeg er lige kommet hjem fra akupunktur hos jordemoderen.

Jeg fik en tid til en lægesamtale når jeg er 38+3, det er om 4 uger. med henblik på evt. igangsættelse.

Jeg snakkede meget med jordemoderen om at jeg jo helst ville gå i fødsel af mig selv, (da jeg jo blev sat igang med Noah) men at jeg havde behov for en deadline, så jeg havde den at forholde mig til hvis jeg ikke selv gik i fødsel. Og vi aftalte at hun skulle skrive det i min journal. Så vi giver det en chance, og så måske aftaler en igangsættelse d. 1/12 (3 dage inden termin) så jeg kan se en ende på smerterne. Hun sagde ligeledes at fra jeg er 37+3, så vil hun gerne sætte nogle "modningsnåle" som hun kaldte dem, samtidig med de nåle jeg får sat mod bækkenløsning.

Så jeg er meget glad nu

Hun lyttede samtidig til lillepigens hjerte, og alt var fint.

Jeg vågnede i lørdags med en SINDSYG baby, aldrig har jeg mærket en sparke og rumstere sådan. Jeg kunne tydeligt mærke at der var noget anderledes ved hende. Efter hun havde sparket og været hysterisk i 2 timer. KONSTANT, ringede jeg til fødegangen, og de ville gerne se mig. En CTG viste at hendes hjerte lå mellem 180-210, hvilket var ALT for højt. Og så blev der ellers tilkaldt en læge og en anden JM. (der ærgerede jeg mig over at være taget på hospitalet alene, fuck jeg var nervøs) Jeg blev vist ind på fødestue nr. 4 - Sjovt nok samme stue hvor jeg fødte Noah.... Dejavu

Nå, de tjekkede om vandet var gået eller sev, og alt så fint ud. Så blev jeg scannet, og der så alt også fint ud. Så fik jeg taget temperatur, og vupti, der var synderen. Jeg havde feber, hvilket også gjorde hende skidt. SÅ jeg fik noget febernedsættende, og skulle så ligge og slappe af. Og efter 30 min kørte de en CTG igen, og nu var hun endelig faldet til ro og hendes hjerte lå på 140-160 fast i 30 min, så jeg fik lov til at komme hjem. Men med besked på at komme med det hvis hun begyndte at arte sig som om morgenen.

Så det var skønt at JM i dag lige hørte hendes hjerte og tog tid, og alt var fint

Det var lige en update fra mig.

Knus Tut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Nadi

Skønt at alt er i den fineste orden efter sådan en forskrækkelse. Man kan hurtigt nå at tænke de væreste tanker og blive helt nervøs. Speciel hvis man så endda er alene afsted!

Jeg glæder mig også bare til at jeg skal til JM igen, men hun er sgu ikke til at få fat på. Der er tlf. tid mellem 12-12.30 om tordagen, og de gange jeg har ringet til hende har hun været syg eller haft ferie. Så er lidt spændt på, hvornår jeg kan få en tid.

Skønt med en positiv update fra dig, tænker sådan på dig og dit smerte helvede.

Anmeld

26. oktober 2009

linemus

Hold da op. Tænk at det kan påvirke hende så meget. Godt det var let at få hende til ro igen.

Og tak for en dejlig update

Anmeld

26. oktober 2009

birgittemarie

Puha! Du har sgu da ikke de aller hyggeligste oplevelser i den her graviditet.

Men rart at høre med modningsnåle og igangsættelse. Det kunne da være dejligt, hvis det gik i gang af sig selv lige så stille...

Knus Birgitte

Anmeld

27. oktober 2009

Anja

Det er altså noget af en dramatisk graviditet du har denne gang !!

Godt, at lille Nana alligevel havde det fint i maven

Faktisk var det jo derfor, at Esther kom til verden ved akut ks. Hendes hjertefrekvens lå på 180 ved et alm tjek og den ville ikke falde igen. Fra vi var på sygehuset til alm tjek og til hun var ude gik der under 3 timer, så det kan pludseligt gå stærkt !!

Esther var dog lige på termin, Nana må godt vente nogle uger endnu.

Anmeld

27. oktober 2009

Tut

Anja skriver:

Det er altså noget af en dramatisk graviditet du har denne gang !!

Godt, at lille Nana alligevel havde det fint i maven

Faktisk var det jo derfor, at Esther kom til verden ved akut ks. Hendes hjertefrekvens lå på 180 ved et alm tjek og den ville ikke falde igen. Fra vi var på sygehuset til alm tjek og til hun var ude gik der under 3 timer, så det kan pludseligt gå stærkt !!

Esther var dog lige på termin, Nana må godt vente nogle uger endnu.

Ja tak, det er en forfærdelig graviditet, og jeg skal ALDRIG have flere børn.

Jeg havde jo ingen komplikationer med Noah, så nu skal jeg åbenbart alt igennem med Nana.

Fandt de ud af hvorfor Esthers hjerte lå så højt?

Men godt at det var til termin, så hun var klar til at komme ud

Anmeld

27. oktober 2009

Anja

Kan godt forstå, at du tænker, aldrig igen

Nej, de fandt aldrig ud af, hvorfor hendes hjerte slog så hurtigt. De kørte en strimmel i godt 1 time, og så besluttede de at hun skulle ud med det samme.

De tog prøver for infektioner da hun kom ud men der var intet og hendes hjerterytme var normal så snart hun var kommet ud. Det eneste de kunne sige var, at hun nok bare var meget klar til at komme ud, hun var nemlig også meget tør og havde intet fosterfedt tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.