Anonym skriver:
Hej alle sammen, jeg står i en mindre identitetskrise her. Jeg er 30, far til to dejlige børn og gift med den skønneste kvinde i verden. Det er ikke hér problemet er. Problemet er på det professionelle plan. Jeg blev for nogle år siden færdiguddannet og fik hurtigt mit første job, hvor jeg følte mig “snydt,” fordi det, i mine øjne, var langt fra det, der stod i jobopslaget til, hvad jobbet reelt gik ud på. Så jeg skiftede arbejde, mistede det, fik et par måneder efter barn nr. to, hvilket udløste en dundrende fødselsdepression hos min hustru, så jeg måtte overtage barslen, netop som jeg stod og kunne se drømmejobbet i øjnene.
De var dog rigtigt søde og ventede på mig (det er en stilling der hele tiden er slået op), og udsigten til det arbejde, var nærmest det eneste der gjorde, at jeg ikke selv røg i kulkælderen. Men… nu har jeg været der et stykke tid, og transporttiden dur ikke til en børnefamilie, og jeg må nok se i øjnene, at det måske heller ikke er dér, mine evner er. Så jeg søger videre - eller rettere tilbage. Til mit første job som vil kunne de vigtigste ting: Sørge for at vi som familie kan leve og er tæt på så transporttiden ikke bliver for høj. Men om det bliver sjovt at gå på arbejde, det ved jeg ikke. Jeg frygter, at jeg i mine yngre dage har været for ensporet omkring mit studievalg, så jeg har udelukket andre drømme, og jeg derfor nu har trængt mig selv op i en krog rent professionelt. Jeg ville måske gerne tage en anden uddannelse, men har ingen SU-klip tilbage, og der er ikke råd til, at jeg ville kunne sige jobbet op og begynde på en ny uddannelse.
Så jeg er på Herrens mark lige nu. Er der nogle der kan komme med gode råd til én i denne situation? Enten fortælle hvad I selv arbejder med, hvis I har omskolet jer selv - uanset årsag eller noget tredje. Af hjertet tak!
jeg ville opsøge kommunen og bede om en snak med en jobcoach :)
jeg står selv overfor et kæmpe valg med hvad jeg vil fremadrettet...
jeg har administration (kontor) fra 2009 som jeg altid har drømt om at arbejde med men det har været nærmest umuligt at finde arbejde indenfor..
så jeg startede på at blive slagter med delikatesse med håbet om at læse videre til ernæringsassistent og være madmor i et børnehus..
jeg gik ned med stress og angst pga dårlige arbejdsforhold så endte med at måtte nøjes med slagteraspirant for overhovedet at få papir på noget af min uddannelse som havde taget mig 5 år mod de 2 det normalt tager pga skift af elevplads og barsel og sygdom...
nu er jeg færdig med endnu en barsel og skal finde ud af om jeg vil tilbage til nogen af de fag jeg allerede kender eller om jeg skal prøve en ny vej...
husk at når du er 30 så kan du blive voksenelev og derfor så en noget anden udbetaling end SU... afhænger selvfølgelig af hvad fag du er indenfor...
jeg ville kontakte og bede om hjælp til at finde vej til der hvor du føler dig tilrette..
det er virkelig vigtigt at arbejde giver energi og ikke dræner når man har børn og hjem der skal passes...