Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
BAE skriver:

Jeg ville, hvis hun havde fået tilbuddene på samme tid eller i den retning og valgte veninden. 

Men ts er med til arrangere denne polterabend og har allerede sat sig på den dag.. Så hendes veninde er jo ikke vigtigere, hun har bare allerede sagt ja til noget. Sådan er livet, og det er jo kun hende der ikke kommer og hun ville komme til noget. 

Skal hun bare svigte sine veninder, fordi der kommer noget familie ting? 

Fuldstændig enig. Man har ikke monopol på folks tid fordi man kommer med en barnedåb eller hvad det nu måtte være. Man kan ærgre sig over, at folk ikke kan komme, men man kan på ingen bebrejde dem eller forvente at de bare aflyser andre aftaler.

Anmeld Citér

20. maj 2021

Kir

Profilbillede for Kir
Anonym skriver:

Prøve at spøger dig selv om hvordan du ville havde det hvis et familiemedlem meldt fra til dit barn dåb eller Hvilken som helst andre fest til fordel for hendes venindes polterabend jeg tro du vil følge   at hendes veninde var vigtig   for hende end dig og det er ikke rart vel 

Svogeren og svigerinde kan vel godt forstå at det andet er noget hun ikke bare kan springe fra - særligt fordi hun står for det. 

Jeg kunne forstå hvis den første aftale var noget der kunne rykkes, fx en kaffeaftale e.lign. Eller hvis hun var fadder eller gudmor til dåben. Men i det her tilfælde synes jeg det er helt legitimt at holde fast i første aftale. 

Anmeld Citér

20. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
IenFart skriver:

Fuldstændig enig. Man har ikke monopol på folks tid fordi man kommer med en barnedåb eller hvad det nu måtte være. Man kan ærgre sig over, at folk ikke kan komme, men man kan på ingen bebrejde dem eller forvente at de bare aflyser andre aftaler.

Præcis. Ting kan falde på samme dag/tid og det er bare surt, men sådan er livet. Man kan ikke bare skride foedi der kommer noget andet. 

Anmeld Citér

23. maj 2021

Steinetz

Jeg synes slet ikke at en barnedåb er noget stort og det trumfer på ingen måde andre begivenheder - jeg synes tværtimod en barnedåb er super kedelig  

Så jeg ville klart vælge min venindes polterabend også lade din kæreste og søn klare barnedåben

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.