Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.990 visninger
13 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2021

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg står overfor to "fester" samme dag.

Jeg er ved at planlægge et polterabend for en god veninde og har fastlagt dato (den er ikke mulig at ændre) osv. En uge efter kommer min svoger og svigerinde og fortæller at deres barn nr. 2 skal døbes samme dag. 

Hvad havde I gjort? Taget til det I først havde sagt ja til, eller aflyst med den første aftale? Alternativt tage med i kirken til barnedåben også tage videre til polterabend efterfølgende?

Uanset hvad tager min kæreste og søn afsted til barnedåben, så vi er "repræsenteret". Vi har ikke et "tæt" bånd til dem, men de er selvfølgelig familie, så vi ses til fødselsdage og højtider osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2021

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Søren Pind reglen. 

Du har takket ja til noget andet først. Det er træls og det er ærgeligt, men sådan er det. 

Evt. Kunns du være med i kirken og en times tid til festen også videre til polterabend

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

20. maj 2021

Kir

Profilbillede for Kir

Vil også sige at første aftale er den du skal holde fast i. Og hvis du så føler at du rigtig gerne vil med til barnedåb (altså lyst og ikke pligt) så kan du jo tage med i kirken og så tage til polterabend bagefter

Anmeld Citér

20. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

1. Du har allerede sagt ja til den første fest, og den aftale må du jo så holde, vil jeg mene.. 

2. Det er dig selv, det endda planlægger første fest - altså du er arrangør.. Det kan du ikke bare smutte fra

Anmeld Citér

20. maj 2021

Kontrast

Profilbillede for Kontrast

Enig med de andre, det er uheldigt, at de to ting falder sammen, men jeg synes også, at du skal prioritere det du først har planlagt/sagt ja til. 

Anmeld Citér

20. maj 2021

Anonym

Prøve at spøger dig selv om hvordan du ville havde det hvis et familiemedlem meldt fra til dit barn dåb eller Hvilken som helst andre fest til fordel for hendes venindes polterabend jeg tro du vil følge   at hendes veninde var vigtig   for hende end dig og det er ikke rart vel 

Anmeld Citér

20. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Prøve at spøger dig selv om hvordan du ville havde det hvis et familiemedlem meldt fra til dit barn dåb eller Hvilken som helst andre fest til fordel for hendes venindes polterabend jeg tro du vil følge   at hendes veninde var vigtig   for hende end dig og det er ikke rart vel 

Jeg ville, hvis hun havde fået tilbuddene på samme tid eller i den retning og valgte veninden. 

Men ts er med til arrangere denne polterabend og har allerede sat sig på den dag.. Så hendes veninde er jo ikke vigtigere, hun har bare allerede sagt ja til noget. Sådan er livet, og det er jo kun hende der ikke kommer og hun ville komme til noget. 

Skal hun bare svigte sine veninder, fordi der kommer noget familie ting? 

Anmeld Citér

20. maj 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Havde det været mig, var jeg 200% taget til polterabend. Den kom først. Og hvis jeg havde tid om formiddagen ville jeg tage med i kirke og se den lille få sit navn. 

I min familie ville der INGEN sure miner være over at man ikke deltog til fordel for en veninde. Venner og veninder kan være ligeså tætte, og tættere, end familie relationer. De vægter lige højt i min optik desuden er en dåb en fest hvor hovedpersonen ofte viser sig at være knapt så engageret så jeg tænker ikke det er den værste højtidelighed at misse  

Anmeld Citér

20. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg står overfor to "fester" samme dag.

Jeg er ved at planlægge et polterabend for en god veninde og har fastlagt dato (den er ikke mulig at ændre) osv. En uge efter kommer min svoger og svigerinde og fortæller at deres barn nr. 2 skal døbes samme dag. 

Hvad havde I gjort? Taget til det I først havde sagt ja til, eller aflyst med den første aftale? Alternativt tage med i kirken til barnedåben også tage videre til polterabend efterfølgende?

Uanset hvad tager min kæreste og søn afsted til barnedåben, så vi er "repræsenteret". Vi har ikke et "tæt" bånd til dem, men de er selvfølgelig familie, så vi ses til fødselsdage og højtider osv.

Mit beste råd er at du skal følge din mavefornemmelse og gør hvad du føler er rigtig

Anmeld Citér

20. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg havde klart valgt barnedåb, for det er bare mere hyggeligt.

Men ellers nærmeste relation havde nok afgjort det her.

MEN hvis man har sagt ja tak til en invitation er det totalt ligegyldigt hvad man ellers bliver inviteret til, så kan man jo bare ikke.

Jeg ville da blive godt knotten, hvis man fik et afbud fordi personen havde fundet noget bedre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.