De første legeaftaler - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.900 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2021

Anonym trådstarter

Min søn er 4 år og jeg tror, det ville være rigtig fint for ham at begynde og have nogle små legeaftaler med sine venner fra børnehaven. Bare en times tid på legepladsen og sådan i den dur.

Men jeg er helt ny udi det her - hvordan gør man? Jeg ved, man kan skrive på Aula og foreslå det til moren til det andet barn. Men skal man så bare stå og snakke, mens børnene leger?

Hvordan gør I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har aldrig haft forældrene hjemme. 

Vi har bare talt/skrevet med barnets forældre og aftalt en dag, hvor vi har haft en legeaftale med hjem. Det har været fra de gik i bh. I starten var det bare et par timer

Anmeld Citér

19. maj 2021

Babilooo

Nej da - her har det da aldrig været sammen med forældrene. Dit barn er 4..???

Anmeld Citér

19. maj 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Min søn er 4 år og jeg tror, det ville være rigtig fint for ham at begynde og have nogle små legeaftaler med sine venner fra børnehaven. Bare en times tid på legepladsen og sådan i den dur.

Men jeg er helt ny udi det her - hvordan gør man? Jeg ved, man kan skrive på Aula og foreslå det til moren til det andet barn. Men skal man så bare stå og snakke, mens børnene leger?

Hvordan gør I?

Vores første legeaftale foregik hjemme. Vi havde mødt forældrene i børnehaven og lavede en aftale om at faren til en dreng i børnehaven hentede og tog både vores dreng og deres egen dreng med hjem også hentede far ham efter 1,5 times tid. 
samme har været omvendt hvor min søns far på vores søn og pågældende dreng med hjem fra børnehaven som så blev hentet hos ham efter 1,5 time. Det fungerede rigtig godt. 

Jeg laver legeaftaler på legeplads hos en bestemt dreng og hans brødre da de gik i børnehave sammen. Og der står jeg bare og snakker med moderen og faderen i de timer vi er der. Men moderen her har jeg så også kendt i 30 år da hun gik i skole med min storebror. Så det gør det måske nemmere at snakke. 

Anmeld Citér

19. maj 2021

Anonym

Vi havde forældrene til at blive til en kop kaffe de første gange. Det var megahyggeligt, så lærte vi også hinanden lidt at kende. Det var nok i treårsalderen. 
Men I skal da bare gøre det, I og jeres og det andet barn føler for. Nogle børn kan jo synes det er lidt svært at være et nyt sted, så kan forældrene være med noget eller hele tiden. Det sker stadig at vi har en forælder med til en legeaftale, nu hvor vores dreng er seks. Det finder man lidt ud af, alt efter hvad det er for et barn ☺️

Anmeld Citér

19. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Min 3 årige har haft en legeaftale og der var forældre med og det var kun et par timer 

Min 4 årig har også haft legeaftale og der tog vi bare drengen med hjem (efter aftale selvfølgelig).

Tænker når de er de der 4-5 år burde de godt kunne klare aftaler selv (selvfølgelig afhængig af barn)

Anmeld Citér

19. maj 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Min søns første legeaftale var også omkring de 4 år. Forældrene til kammeraten skrev bare om vores søn ville komme ned og lege. Så afleverede vi ham, og forældrene skrev da de var ved at være trætte. Tror de var sammen en 4-5 timer, men de er også begge nogle krudtugler, og min søn har aldrig savnet sine forældre �� men det er jo meget forskelligt fra barn til barn. 

Efterfølgende har han haft utallige legeaftaler på samme måde. Eller også tager han med en af kammeraterne hjem efter børnehaven nogle timer. 

Vi har nogle gange under lockdown mødtes med en af kammeraterne på en legeplads hvor vi har stået og snakket med forældrene imens. Og nogle gange har en ny kammerats forældre inviteret os ind til en kop kaffe når vi har hentet. Så er det meget hyggeligt lige at hilse på og finde ud af hvilke mennesker ens barn omgås. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.