Vi skulle have holdt et KÆMPE bryllup, som dog blev lukket ned 1-2 uger inden pga. corona, så tilfældigvis har vi sidste efterår holdt et lille, billigt bryllup og jeg var meget overraket over, hvor fantastisk en dag, det var, og hvor ligegyldigt det var, at det ikke var med 100 mennesker i en festsal, livemusik og hele svineriet. Skulle jeg vælge igen, så valgte jeg den store fest fra, for den vi havde hjemme i stuen har jeg ALDRIG set magen til eller bedre, til de store fester, som mine mange veninder har holdt.
Her er et par fine små ting, som vi endte med at gøre i sidste øjeblik:
- Vi inddelte gæsterne i 3-4 grupper af folk, som kendte hinanden og lod dem stå for forret, hovedret, dessert og velkomstdrink/snack (vi kaldte det "bryllupsgaven" at de lavede mad til hinanden og os. Alle havde en flaske vin eller to med... eller 10 tror jeg nærmere 
- De havde også fin tid, mens vi blev fotograferede, og vi kunne sagtens have haft et familiemedlem med et godt kamera til at tage billeder. Der var flere med til festen, som er gode til sådan noget og som fotograferede under selve festen.
- Vi købte blomster til bordet hos billigblomst. Jeg fik godt nok den store, dyre brudebuket og knaphulsblomster (som vi havde bestilt til det oprindelige bryllup), men i bagklogskabens lys ville jeg have lavet buketten selv, eller fået en søster/mor/veninde til at lave det, for det var MEGET billigere at bestille blomster hjem gennem billigblomst.
- Lån vaser, glas, kaffekopper, stole osv. af gæsterne. Alt hvad den kan trække.
- Køb en brugt brudekjole - der er MANGE i omløb lige nu med aflyste bryllupper og udskudte bryllupper. Og mange af dem er ikke brugte på grund af dette.
- Køb pynt til jeres egen bil. Vores blev SÅ flot og det var helt fint at køre til/fra kirke i den.
- Få en kreativ ven til at lave invitationer og få dem trykket hos en trykker (gjorde vi - og så gav han os disse i gave - det viste sig så at være spild... øv øv) - eller køb de billige invitationer i bogforhandlere. Eller lav en video-invitation til gæsterne.
- Lav en mega-god spotify playliste med dinnermusik og få gæsterne til at byde ind med deres yndlingssange til festen bagefter på forhånd og lav en danse-playliste. Herudover viste 2 guitarer sig at være en mega god ide til vores fest. Vi festede til kl. 5 om morgenen og havde morgenmad klar næste dag - gæsterne sov forskellige steder hos os og nede hos min mor. Det var fantastisk...
Anmeld
Citér