Bryllup på budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.083 visninger
10 svar
17 synes godt om
13. maj 2021

Lillysmor

Da vi skal giftes til næste år og meget gerne på budget (Max 20.000) hører jeg gerne fra andre som er blevet gift og holdt bryllup for Max 20.000. Hvordan gjorde i? Og må jeg høre hvordan jeres budget blev fordelt. Vi vil hellere ligge de fleste af pengene på maden så folk husker tilbage på dagen og så bruge lidt færre på tøj, sko mm

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2021

lineog4

Lillysmor skriver:

Da vi skal giftes til næste år og meget gerne på budget (Max 20.000) hører jeg gerne fra andre som er blevet gift og holdt bryllup for Max 20.000. Hvordan gjorde i? Og må jeg høre hvordan jeres budget blev fordelt. Vi vil hellere ligge de fleste af pengene på maden så folk husker tilbage på dagen og så bruge lidt færre på tøj, sko mm

Det kommer jo meget an på, hvad man forbinder med den "rigtige" bryllupsfest. 

For os handlede vores bryllup rigtig megrt om at samle alle dem vi holdt som halvanden år tidligere havde været samlet til vores datters begravelse. Det handlede om nærværende, grinene og at danne et nyt billede, hvor vi fortalte alle ved handlingen, at vi havde holdt fast i hinanden og den kærlighed vi følte for hinanden.

Derfor var set uppet ikke særlig vigtigt. Vi ønskede ikke taler, og mange af de traditionelle ting og det var super vigtigt for os, at det i lige så høj grad var børnenes fest. 

Vi brugte penge på vielsesring hvilket var det dyreste på budgettet (kan simpelthen ikke huske hvad de kostede).

Derudover købte jeg en i mine øjne smuk brun kjole i indiske til 199 kr, min datter fik en hvid kjole fra hm og lillebror kom i noget hjemmesyet. Både min datter og jeg fik en buket, men den blev købt som rokoko bulet og kostede en del mindre end en brudebuket.

Vi valgte at holde "festen" her hjemme uden stole til alle, så der var madrasser på gulvet. Maden var italienske delikatesser, hvor vi selv havde taget drt meste med hjem fra Italien, og så var der vin, øl, sodavand osv. 

Jeg vil faktisk tro vi gjorde det for under 20.000.

Og det blev lige præcis den dag jeg ønskede mig, jeg blev stjerne forelsket i min mand, som jeg ellers havde kendt i 16 år og fået 3 børn sammen med. Ja nu jeg skriver det, er det måske på tide at vi regifter os igen

Så igen det handler om  hvad man drømmer om (det skal siges jeg aldrig har drømt om at blive gift, og vi blev alene gift fordi min mand insisterede på efternavnet skulle på vores datters gravsten ud fra begrundelsen: ellers er hun ikke rigtig med i familien, men hov jeg har jo ikke det efternavn). Drømmer man om den store flotte hvide kjole, serveringen på hvide duge med blomster og romantik, så vil man nok være dybt skuffet over mit budget bryllup. Oh i det hele taget et hvilet som helst budgetbryllup  lidt a la jeg drømmer om en ferie på Hawaii men for at få lidt af den stemning tager vi til lalandia

Anmeld Citér

13. maj 2021

Hamse88

Jeg synes 20.000 lyder som ekstremt lidt at holde bryllup for, men det kommer selvfølgelig an på hvad I ønsker jer. 
Fx var det vigtigt for os at have levende musik for vi ville gerne feste og danse. Så allerede ved musikken havde vi jo faktisk brugt hele jeres budget ��‍♀️ 

Anmeld Citér

13. maj 2021

CBbaby

Vi havde ikke behov for noget stort bryllup eller noget. Blot en markering. 

Så vi inviterede til havebryllups-markering i ca 4 timer fra kl 12-16. 
Der var kage, øl, vin og lidt pynt osv. 
der var tæpper på græsset og højt solskin. 

Kjolen var fra Hogm til 349kr

ringene kostede 300 i Sterling sølv pr stk. 

Vores tanke er at holde stort bryllup, når vi har mere overskud. 

Så i alt kostede vores bryllup 3500 inkl alt.

vi var 50 mennesker.

Det var en helt igennem fantastisk dag!

Anmeld Citér

13. maj 2021

Babilooo

Vi brugte nok samlet 160.000

Vi var på fint sted og havde for 12 år siden en kuvertpris på 1400kr -80 mennesker. Købte diamant vielsesring, hvor i min ring i sig selv kostede 26.000.

Hvis det skal være budget, vil jeg foreslå følgende:

1) lav mad selv.. evt. kød selv og køb salater ude fra et take away sted (det grønne køkken fx.).

2) køb sølvringe

3) Køb en smuk hvid kjole f.eks. - der bare er en festlig hvid kjole. Så snart det hedder noget med brude.. så er der dyrt.

4) køb almindelig buket som brudebuket eller find fine blomster i naturen (markblomster..?)

5) hold festen hjemme / forsamlingshus - det kan ikke gøres for 20.000 på restaurant. 

6) lav eget playliste hvis der skal danses - live musik er for dyrt.

7) køb ind billigt - sodavand, vin, chokolade, øl osv. eventuelt i en bordershop.

8) ønsk dig eventuelt brudekjolen af dine forældre i julegave... hvis brylluppet først er næste sommer. Uden at manden ser det selvfølgelig. 

9) Find en veninde der kan sætte dit hår gratis og som lægger god makeup.

10) Lån smykker fra andre eller brug arvestykker eller egne smykker så du ikke skal købe nyt .

Skal der også være bryllupsrejse, bliver det svært at få pengene til at nå. 

Anmeld Citér

13. maj 2021

Babycrew

Nu er jeg ikke gift, men manden og jeg har altid snakket om at hvis vi skal giftes så bliver det:

Lejet festtelt i haven

Soundbox med playliste

Helstegt pattegris med tilbehør

Dåsebajere og vin fra Tyskland

Tøj vi befinder os godt i

Eneste grund til vores budget vil overstige 20.000kr er pga de ringe vi godt kunne tænke os.

Anmeld Citér

13. maj 2021

Dorthe1986

Lillysmor skriver:

Da vi skulle giftes var budgettet 15.000 kr! Jeg havde altid ønsket mig en knælang brudekjole så gik i Lilly og spurgte hvad de havde og de fandt nogle stykker fra en ældre kollektion. 500 kr skulle jeg af med, oprindeligt havde den kostet 3000. Min mand fik et flot mørkeblå jakkesæt fra h&m til 800 kr vi blev gift i kirken og selve festen var i et dødeligt forsamlinghus, der hørte til min mors boligforening, tror det var 1200 kr i leje fra fredag til søndag. Jeg købte 200 balloner og pyntede salen op med og selve bordpynten købte vi i ikea, sådan nogle fine potter og så havde vi hvide og lyserøde brudeslør-blomster i dem. Og perler og konfettihjerter strøet ud over bordene. Servietter købt i farver der matchede resten �� indbydelser og bordkort havde jeg lavet selv i hånden. Min brudebuket og de blomster som mændene har i jakkerne, blev bundet af en rigtig blomsterhandler, men da mine yndlingsblomster (nelliker) er billige kostede det 700 for buket plus 3 til herrerne ��

Maden var fra noget der hedder salt&peber, det er lidt som kokken og jomfruen bare bedre. Så det var forskellig kød og kartofler og salater og havde selv bagt flutes. Til dessert var der lækker luksus vaniljeis med fynske nyplukkede jordbær. Rigeligt med rød og hvidvin og sodavand og øl. Der var også slik og småkager til kaffen. Godteposer til børnene ��Musikken var spotify med musikalske indslag fra min mand og hans nevø. Ringene købte jeg på nettet for 800 kr, de er forgyldt stål. Vi havde ikke fotograf, men fik sendt billeder og videoer fra gæsterne efterfølgende. 

Vi var 42 mennesker og det var det skønneste bryllup! Der var flere der sagde at det var det mest hyggelige bryllyp de hsvde været med til og det emmede bare af kærlighed ��

Anmeld Citér

13. maj 2021

Morpåudebane

Intim havefest i egen have ( ca priser) 

15 gæster, buffet = 3.400 kr 

drikkelse fra Tyskland = 1.000 kr 

kjole fra outlet = 1.500 kr 

ringe = 2.000 kr 

jakkesæt fra outlet = 2.000 kr 

kage = 500 kr 

Blomster, pynt, diverse = 500 kr 

make-up + hår = veninde + selvgjort 

fotogtaf = gratis (bryllupsgave) 

Anmeld Citér

14. maj 2021

321

Profilbillede for 321
Lillysmor skriver:

Lilly har en outlet butik i Aabenraa, hvis I mulighed for at tage derned. Der står på deres hjemmeside at korte brudekjoler koster 799 og store brudekjoler koster 2999 uanset førpris. Ellers har de også et punkt med kjoler under 3.000 kr på deres hjemmeside. Og Google ordet hvide kjoler i stedet for brudekjoler så kommer der rigtigt mange kjoler frem til billige penge. 

Led efter forsamlingshuse lidt længere ude på landet, de er nogengange billigere. Eller spørg i den lokale facebook gruppe hvor der er et godt og billigt sted. 

hvis nogen af gæsterne har nogen talenter såsom amatør fotograf, god til at binde en buket eller lave en bryllups kage. Så kan I jo høre dem ad om de vil give Jer det i stedet for en bryllupsgave .

Anmeld Citér

14. maj 2021

My1234

Vi var begge studerende og havde lige købt vores første hus. Vi blev gift i rådhusets have, og holdt efterfølgende havefest for nærmeste familie og venner. Ca 65. 

Vi lånte pavilloner, havestole og borde rundt omkring og to store grill. Vi fik bryllupskage og grillmad. Der var taler, indslag og dans. De fleste hjalp til festen og der kom et oprydningshold dagen efter. 
Jeg købte kjolen i genbrug og min mand brugte det jakkesæt han havde. 

Vi brugte lige under 15.000. Det dyreste var mad og drikkevarer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.