Anonym skriver:
Det er meningen, men af en eller anden årsag er det ikke det, der sker i praksis..
Igen jeg synes sagtens I kan spørge, men skal måske overveje, hvordan I spørger. For med dine svar herinde er der en lille undertone af irritation over, at mor ikke helt gør det som I synes.
Måske I også skulle huske at se det fra hendes perspektiv. Jeg tror ærligt, at jeg også vil falde ind i den kategori som en der ikke gør det som I synes.
Når man har børnene her hjemme, de går i skole hver dag, går til fodbold, ser deres venner osv. Så bliver man nød til at rumme, at børnene og en selv kan blive smittet. Vi kan ikke teste os ud af risikoen men vi kan forebygge med håndhygiejne, ved at huske os selv på afstand osv. Vi ved også godt, at når trolden på 10 drøner rundt i frikvarteret, laver kort film i skolen osv, så vil afstand glemmes, vi kan se på de sorte negle, at jo der bliver vasket hænder men.... tester vi ham så ofte, næææ det gør vi ikke, for på en eller anden måde, må vi jo leve med cororma er en trussel med en familie på 5, hvor alle er i gang med hverdagen uden for huset. Er vi modstandere af test, nej overhovedet ikke jeg bliver testet en til to gange om ugen grundet arbejde, den ældste sørger selv for test, og skal have en negativ test for at nå komme på gymnasiet. Den mellemste får test i skolen. Men vi ved også, at testen holder ikke cororna fra døren, den er en hjælp til at bremse smittekæder, men den vil ikke forhindre os i at få det, for skulle den være positiv så kan vi jo ikke sende børnene i ensom isolation.
Jeg læser (og det er måske forkert), at du er gravid med jeres første fælles barn, og I derfor ikke har andre børn hjemme i hverdagen. Derfor er jeres virkelighed en helt anden en mors (og min), I kan lave de små bobler, I kan skærme og beskytte dig i langt højere udstrækning. Mor har en dreng der går i skole, en dreng der ser venner, en dreng der måske er startet til fritidsinteresser, går i klub osv. Hendes virkelighed er en virkelighed, og i den virkelighed er jeg i hvert fald lidt mere large, for var jeg ikke det kunne jeg ikke sove om natten.
Jeg er ikke gravid, og har godt læst, at man skal være OBS. Men var du nu gravid og havde en i børnehave, og to i skole, så var du også udsat og kunne jo ikke teste dem dagligt.
Til slut, spørg men tænk over ordlyden, for i står i to forskellige situationer.