Test før samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Mit svar var til en anden ikke dig. Jeg synes godt I kan tale med dem om det og holde det på egen banehalvdel. 

Den adfærd du beskriver er selvfølgelig ikke ok. Men uanset hvad ville jeg (corona eller ej) aldrig sende et sygt barn afsted eller shoppe med symptomer. 

Beklager misforståelsen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Ja, det kan vi, men så sidder bonus jo allerede i bilen, har givet hej kram og været/er fysisk tæt på den der henter, så er det jo allerede omsonst  

Så kan du jo lade far hente selv

Anmeld Citér

13. maj 2021

Baby.mamma

I kan da forsøge, men intet forvente. De gør jo ikke noget forkert. I må bare tage jer jeres forholdsregler. Og som en siger, evt. selv få ham lyntestet  

Anmeld Citér

13. maj 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Så kan du jo lade far hente selv

Man kan godt bære smitten videre til en ikke vaccineret, selvom man er vaccineret. Derfor anbefaler SST også at vaccinerede kun dropper afstand og mundbind i samvær med ikke vaccinerede, der ikke er i risikogruppe, som jeg er. Derfor kan min mand sagtens bære smitten fra bonus videre til mig, selvom han er vaccineret. Det var derfor vi snakkede om test inden vi henter ham

Anmeld Citér

13. maj 2021

lineog4

Anonym skriver:

Man kan godt bære smitten videre til en ikke vaccineret, selvom man er vaccineret. Derfor anbefaler SST også at vaccinerede kun dropper afstand og mundbind i samvær med ikke vaccinerede, der ikke er i risikogruppe, som jeg er. Derfor kan min mand sagtens bære smitten fra bonus videre til mig, selvom han er vaccineret. Det var derfor vi snakkede om test inden vi henter ham

Synes sagtens I kan spørge, men ellers kan far jo tage test med sønnike på vejen, og skulle den være positiv, så kan de gå i isolation sammen.

Anmeld Citér

13. maj 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Tjullehej skriver:

Der er ret få der er smittede og meget få indlagt..? Vi er godt på vej til at være vaccinerede. Man er altså ikke en hat fordi man i ny og næ har venner på besøg fx. De fleste lader sig alligevel teste (tvinges) for at kunne leve et semi-normalt liv med frisør, cafebesøg, indendørs morion, svømmehal osv. 

Jeg var i får på biblioteket uden mennesker - krav om coronapas......og efterfølgende i Lidl som var fyldt op med shoppende mennesker.

Man er stadig en hat, hvis man ikke følger restriktionerne. Og der er masser af sårbare som ikke er vaccinerede. Og så er det mindre artige udtryk selvfølgelig i øvrigt skrevet med et glimt i øjet  

Anmeld Citér

13. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Men hvis far henter og de tager en hurtig test på vej hjem, ved I jo så om barnet er positivt og hvis han så er positivt, så må I jo så tage den derfra og ligge en plan. Hvis barnet er negativ er det jo det samme, som hvis han var testet en time før med bio mor - det kan jeg altså ikke se forskellen på

Om far er vaccineret eller ej er vel irrelevant

Anmeld Citér

13. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

En lyntest kan man jo bruge til lige præcis... ingenting.

Du kan ikke regne med et negativt svar, og du kan ikke regne med et positivt svar. Det er total falsk sikkerhed. Så ville aldrig anbefale en i risikogruppe at udelukke corona på baggrund af en lyntest.

Pcr er mere sikker, men bliver man testet for tidligt efter smitte, bliver testen falsk negativ.

Anmeld Citér

13. maj 2021

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

En lyntest kan man jo bruge til lige præcis... ingenting.

Du kan ikke regne med et negativt svar, og du kan ikke regne med et positivt svar. Det er total falsk sikkerhed. Så ville aldrig anbefale en i risikogruppe at udelukke corona på baggrund af en lyntest.

Pcr er mere sikker, men bliver man testet for tidligt efter smitte, bliver testen falsk negativ.

Jeg har ikke sagt han skal lyntestes, det er et emne fordi flere i tråden har bragt det op som jeg også skriver, kan man aldrig være 100% sikker, men man kan da gøre sit, så godt man kan. 

Anmeld Citér

13. maj 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
Anonym skriver:

Jeg har ikke sagt han skal lyntestes, det er et emne fordi flere i tråden har bragt det op som jeg også skriver, kan man aldrig være 100% sikker, men man kan da gøre sit, så godt man kan. 

Det er også mere et svar til dem der nævner lyntesten  Jeg arbejder indenfor området og bliver så træt, når folk tror det bare lige kan få taget en lyntest, og så kan man bekræfte eller udelukke corona. Man kan hverken det ene eller det andet https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/antigentest-gav-47-falsk-negative-svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.