Tag en dyb indånding.
Jeg har af forskellige årsager været presset de sidste 4 år.
For ét år siden kulminerede det, og jeg stak min datter på 3 en flad.
Jeg var forfærdet over mig selv. Havde jeg aldrig troet, at jeg ville gøre.
Jeg er ressourcestærk, har et godt ægteskab og en god uddannelse. Hvis jeg kan lande der, så kan alle. Omstændighederne herhjemme har været ekstreme, efter vi fik vores første barn - hun var for tidlig født, og har haft rigtig mange udfordringer med adfærd, søvn, sprog - you name it.
Anyway. Jeg har besluttet mig for IKKE at skamme mig over det. Jeg har fortalt det til mere eller mindre alle, som jeg kender. En god halvdel har efterfølgende indrømmet, at havde gjort noget lignende.
Vi er mange, som har endt der. Få, som tør at snakke om det.
Jeg besluttede at en god mor, ikke er en som aldrig laver fejl. Heller ikke store fejl.
En god mor, er en som ændrer omstændighederne, når det er nødvendigt.
Jeg måtte finde en måde, at kunne være i det på. Jeg har købt ørepropper for Loop beregnet til folk med autisme, som dæmper larm omkring mig. Jeg har betalt mig fra rengøring, selvom det er for dyrt for os.
Jeg opdelte putningen i intervaller, sådan så jeg tog 10 minutter hvor jeg var på, og 10 minutter med højt, klassisk musik i ørerne, mens børnene hørte historie på youtube.
Putningen tog alligevel timevis, uanset hvad jeg stillede op. Opdelingen gjorde, at jeg ikke nåede derud hvor jeg kammede over, for jeg skulle kun holde ud 10 min af gangen.
Historien på youtube var med natte-filter, så skærmen i det mindste ikke lyste blåt.
Efter noget tid blev det bedre.
Alle kan ende der. Det mener jeg virkelig. Jeg har holdt til mere end hvad jeg troede var muligt, så jeg vil ikke slå mig selv oven i hovedet, fordi jeg har begået en fejl.
Det synes jeg heller ikke, at du skal gøre.