Forsamling og corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2021

ErDetSnartNU

Jeg ville helt sikkert deltage i min mormors store dag - under forudsætning af, at alle gæster er blevet testet inden festen.

Prøv at tænke på, hvor hurtigt de fleste er "sammen med" 25 mennesker - en tur i forårsSFO'en eller børnehaven, hvor de er måske 60 børn, der nu må blande sig - dermed er ens barn og familien pludselig (nær)kontakt til 60 børn + familier. Eller skolelærere, der har 25 elever i klasserne - hverdagen har enormt mange situationer, hvor der mindst er samme antal forsamlede, som I vil være til din mormors fest - og her kan du endda være med til at influere på at folk bliver testet inden festen :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2021

Spunkdenanden

Jeg ville selv deltage, hvis det var mig. Jeg bliver selv testet 2 gange i ugen, og er minimum i berøring med 25 mennesker hver gang jeg går på arbejde. Og risikoen er større for mig at få corona der (arbejder med børn) end til en fest, hvor folk har en naturlig distance til hinanden. 

Og især når det er et gammel menneskes fest, for i den alder ved man jo ikke hvornår det er sidste fest. 

Anmeld Citér

13. maj 2021

Cirkeline87

Jeg vil deltag hvis jeg var dig  din Mormor blev 85 og er i en alder hvor hverdag kan værre den sidste du ved hele ikke om den person der står bag dig i køen når du er ude og handle er smitte

Anmeld Citér

13. maj 2021

AnoMor

Maja hc skriver:

Hej 

Er gravid og er så vildt bange for det corona.

min mormor vil gerne fejre sin 85 års fødselsdag da hun føler det lidt er den sidste hun kan holde til at fejre og samle familien .

vi bliver 23 pr men , ville i tage med eller ?

Personligt ville jeg deltage. Men jeg frygter heller ikke corona.

men hvis jeg skulle holde et stor fest a la det. Ville jeg også have forståelse for afbud hvis folk var udtrykke.

Anmeld Citér

13. maj 2021

Baby.mamma

Jeg er gravid og jeg ville deltage

Anmeld Citér

13. maj 2021

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Jeg ville helt sikkert deltage ☺️ Hvis det f.eks. Er om en måned ville størstedelen af deltagerne ved en 85 års fødselsdag også være vaccinerede, og andre kunne lade sig teste inden. 
det ville jeg ikke være bekymret for overhovedet ☺️

Anmeld Citér

13. maj 2021

Nomnom

Uanset hvad du vælger, så følg din mavefornemmelse. Du skal ikke føle dig presset, hvis du faktisk sidder og er bange for Corona - så bliver det da i hvert fald ikke en rar dag for dig.

Personligt ville jeg ikke deltage som gravid. Jeg er også bange for Corona, og synes det er fjong at andre ikke er, så længe de ikke forsøger at pådutte mig deres holdning eller udskammer mig. Vælger man at afholde fødselsdag i disse tider, må man simpelthen også være forberedt på at folk siger nej tak til invitationen.

Anmeld Citér

13. maj 2021

Carina:-)

Ja det ville jeg.

Er type 1 diabetiker og har arbejdet som normalt under hele Corona. 

Møder gennemsnitligt 150 personer dagligt. 

Så 23 er jo bare dem jeg ser til frokost. 

Indlagte falder - 22 i respirator ( ældre mennesker med underliggende sygdomme) 

Corona forsvinder som alle andre virusser aldrig   så vi må lære  at leve med det.

Så ja jeg ville absolut tage med. 

Anmeld Citér

13. maj 2021

lineog4

Jeg ville deltage og regner da med, at de som deltager har taget en test inden, og bliver væk ved den mindste mistanke.

Jeg er sammen med 39 skønne børn og en del kollegaer hver dag. Så det er svært at finde begrundelsen for, at jeg ikke kan mødes med fx 23, hvis det var en af de jeg elskers ønske især en hvor livet måske ikke tilbyder en masse år endnu.

Jeg ved godt jeg burde, jeg forstår godt ideen om så små bobler som muligt, ikke for at passe på mig, men for at passe på smitten ikke spredes. Men det er svært, når min og min familie hverdag er så tæt på normalen som den er, og vi tilsammen nok kan tælle cirka 120 vi har været i kontakt med på en dag. Det er svært at undvære det som betyder noget, uden frygten. Og frygten har jeg måtte parkere for at være i hverdagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.