Nej, jeg ville personligt ikke deltage. Jeg er også gravid. Her er et par af SST anbefalinger, når det vedrører samvær mellem vaccinerede og ikke vaccinerede. Tænk sig, det er de vaccinerede. Så kan man lægge alle dem, der ikke er vaccinerede og deltager i festen oveni:
" Du kan være sammen med familie eller nære venner som ikke er vaccineret uden at holde afstand eller bruge mundbind, hvis de IKKE er i øget risiko for et alvorligt forløb ved COVID-19"
"... Derudover kan færdigvaccinerede personer have fysisk kontakt, i form af kys, kram og håndtryk med ikke-vaccine-rede familie og nære venner, såfremt familie og nære venner IKKE er i øget risiko for et alvorligt forløb ved COVID-19."
Selvfølgelig er det sårbart, at hun er så gammel. Men var det mig personligt, ville jeg invitere hende til at lave noget en til en for at fejre hende, men hvor der kan træffes de nødvendige forholdsregler. Jeg er sikker på, andre ville vælge anderledes. Men for mig personligt, ønsker jeg ikke at risikere tidlig fødsel, akut kejsersnit eller fosterdød. Uagtet der ikke er tale om hyppige forekomster. Derudover alle de andre "almindelige" komplikationer og senfølger, der følger i nakken af corona 
Anmeld
Citér