Forsamling og corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.729 visninger
18 svar
12 synes godt om
12. maj 2021

Maja hc

Hej 

Er gravid og er så vildt bange for det corona.

min mormor vil gerne fejre sin 85 års fødselsdag da hun føler det lidt er den sidste hun kan holde til at fejre og samle familien .

vi bliver 23 pr men , ville i tage med eller ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2021

Lymi

Nej, jeg ville personligt ikke deltage. Jeg er også gravid. Her er et par af SST anbefalinger, når det vedrører samvær mellem vaccinerede og ikke vaccinerede. Tænk sig, det er de vaccinerede. Så kan man lægge alle dem, der ikke er vaccinerede og deltager i festen oveni:

" Du kan være sammen med familie eller nære venner som ikke er vaccineret uden at holde afstand eller bruge mundbind, hvis de IKKE er i øget risiko for et alvorligt forløb ved COVID-19"

"... Derudover kan færdigvaccinerede personer have fysisk kontakt, i form af kys, kram og håndtryk med ikke-vaccine-rede familie og nære venner, såfremt familie og nære venner IKKE er i øget risiko for et alvorligt forløb ved COVID-19."

Selvfølgelig er det sårbart, at hun er så gammel. Men var det mig personligt, ville jeg invitere hende til at lave noget en til en for at fejre hende, men hvor der kan træffes de nødvendige forholdsregler. Jeg er sikker på, andre ville vælge anderledes. Men for mig personligt, ønsker jeg ikke at risikere tidlig fødsel, akut kejsersnit eller fosterdød. Uagtet der ikke er tale om hyppige forekomster. Derudover alle de andre "almindelige" komplikationer og senfølger, der følger i nakken af corona

Anmeld Citér

12. maj 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Tillykke med hende  Nej, det ville jeg ikke deltage i. Jeg er hverken gravid eller i risiko, men jeg synes ikke at tiden er til at deltage i den slags større arrangementer. Jeg ville sørge for at mormor blev fejret og gjort stads af på anden vis - troppe op på afstand med gaver og blomster, bestille et hornorkester til at spille foran hendes vindue, lave en video med hilsner fra alle hun kendte - what ever, bare noget skørt og stort og kærligt - på afstand  

Anmeld Citér

12. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ja det ville jeg. Men jeg er også sammen med 24 børn hver dag, kollegaer og forældre , så hvis jeg får det er sensynligheden større ved børnene der snotter i mine ærme end til en fødselsdag

Anmeld Citér

12. maj 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Ja, jeg ville nok deltage. Men spørg ind til arrangementet før du beslutter dig. Er det udenfor eller et sted med god plads og udluftning? Er der tænkt på håndsprit og hygiejne? Har alle en frisk Coronatest eller er vaccineret?

Måske kan du må at påvirke arrangement, ved at dele din usikkerhed, så der kan findes en tryg løsning, for det vil sikkert betyde meget for din mormor. Og mon ikke flere af gæsterne er familie du alligevel ses med ��

Men det er ok at sige nej, hvis du ikke føler dig tryg. 

Anmeld Citér

12. maj 2021

Hamse88

Jeg ville deltage - men jeg ville selv lige blive testet inden. Jeg er så også i kontakt med 100+ mennesker på arbejde hver dag

Anmeld Citér

12. maj 2021

Tip!

Jeg ville deltage.. selv sørge for afstand, håndsprit osv. 

Der er også et liv der skal leves (og fejres) selvom der er corona. 

Anmeld Citér

13. maj 2021

Babilooo

Hvorfor er du vildt bange for corona. Tallene viser ikke et skræmmende billede.. antal syge, antal døde osv. livet skal ikke overleves men leves.

Jeg ville deltage.

Anmeld Citér

13. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville deltage men jeg er heller ikke bange for corona så det er nemt for mig at sige. Forsamlingsforbuddet er på vej væk og myndighederne har vurderet at det er sikkert at mødes 25 inde og så kan jeg ikke huske om det er 75 eller 100 udenfor lige nu.

Jeg tænker at mange til festen vil være vaccineret eller gennemtestet da vi jo skal testes til mange ting. Test er selvfølgelig kun et øjebliksbillede og ingen garanti for ingen smitte i selskabet

Anmeld Citér

13. maj 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvornår skal festen holdes? Hvis det var lige om lidt ville jeg nok takke nej, da smitten er stigende i samfundet som følge af genåbningen. Henne på sommeren ville jeg nok se anderledes på det.

Derudover synes jeg det er helt fair, hvis det bliver meldt ud at folk opfordres til en test inden festen. Det er ingen garanti, men det kan være en hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.