Scanning farlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2021

Anonym trådstarter

HendeDer! skriver:

Tager den lige som uanonym

Ja, der var lyd på 8+0 og alt var så fint.. Vi havde forsøgt i 10 år og egentlig givet op, men så kom der en positiv test  

Så kan jeg nok godt være rolig, når I er flere der har hørt lyd tidligt og der ikke skete noget  Vil prøve at slappe af nu, men ja, man bliver jo lidt nervøs, når det er flere års behandling, der endelig er lykkedes. 
Glæder mig sådan til nakkefold, så håber jeg at jeg kan finde mere ro i det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg kan bare se at det står mange steder at man fraråder det, så jeg blev så nervøs. Har været igennem mange IVF behandlinger, så jeg er nok også lidt ekstra nervøs og bange for at noget kan gå galt.. 

De første 3 mmd..? Altså de fleste gravide bliver jo scannet indvendigt på et tidspunkt

Det skal du slet slet ikke være bange for

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

De første 3 mmd..? Altså de fleste gravide bliver jo scannet indvendigt på et tidspunkt

Det skal du slet slet ikke være bange for

Det er ikke selve scanningen, men det at hun lyttede til hjertelyden. Dvs ikke kun så hjerteblink, men hørte lyden også.. Det er en kraftigere scanning, og den frarådes de første 3 mdr, men altså kan forstå på andre der har prøvet det, at der ikke er sket noget, så jeg tager det helt roligt nu :-)

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym

I mine graviditeter har jeg hørt hjertelyd i ca 7+ Og i uge 9, uge 10 og 12 

Jeg mener at have læst et sted, at anbefalingen glæder for scanninger over 30 min i begyndelsen. 

Anmeld Citér

10. maj 2021

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Jeg har både læst og fået fortalt det samme med at høre hjertelyden

Vi har også været i behandling. Og til de første private scanninger, inden uge 12, hørte vi også hjertelyd. Jeg var også liiiidt i panik

Men baby ligger derinde og sparker endnu Og jeg har generelt meget tiltro til min private jordemoder, så jeg er egentligt ikke i tvivl om hun ville gøre noget ‘forkert’.

Jeg tror bare der sker noget (ekstra)specielt når man har været igennem behandling, hormoner og utallige lægebesøg og så endelig ser det lille liv i maven

Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym trådstarter

Lotuus5 skriver:

Jeg har både læst og fået fortalt det samme med at høre hjertelyden

Vi har også været i behandling. Og til de første private scanninger, inden uge 12, hørte vi også hjertelyd. Jeg var også liiiidt i panik

Men baby ligger derinde og sparker endnu Og jeg har generelt meget tiltro til min private jordemoder, så jeg er egentligt ikke i tvivl om hun ville gøre noget ‘forkert’.

Jeg tror bare der sker noget (ekstra)specielt når man har været igennem behandling, hormoner og utallige lægebesøg og så endelig ser det lille liv i maven

Tillykke med graviditeten

Ja nemlig. Man vil jo nødig gøre noget forkert, når nu man endelig er lykkedes med det, der tegner til en blivende graviditet. Så derfor gik jeg en smule i panik... 

Super dejligt at høre du stadig har en livlig lille  bebs i maven. Det gør mig mere rolig at høre, at andre også har hørt hjertelyd tidligt og det gik fint. Min panik er hvert fald forsvundet igen :-D

Anmeld Citér

11. maj 2021

ErDetSnartNU

Da vi var til tryghedsscanning i uge 6, satte jordemoderen ikke hjertelyden på, da hun sagde, at der var mistanke om, at det kunne skade barnet. Hun understregede, at det var en mistanke, men også noget, der var svært at få lavet større undersøgelser af, eftersom det var svært at finde villige testpersoner  

Jeg tror dog, det er ret ny viden - da jeg var gravid med min søn for 6 år siden, hørte vi hjertelyd ved den samme scanningsklinik, så det er i hvert fald nogle retningslinier, de er begyndt at følge inden for de sidste par år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.