Scanning farlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
16 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg er lige blevet tryghedsscannet (er 8+4), og uden jeg bedte om det lyttede hende der scannede til hjertelyd. Blev scannet indvendigt. Jeg er SÅ nervøs, for jeg kan læse at man fraråder sådan noget i det første 3 mdr. Så vil høre om jeg skal gå helt i panik nu og frygte at jeg har skadet baby eller om jeg kan tage den med ro? Det var nok ca 10 sek hun lyttede..

åhh er så nervøs.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hun er en fagperson, så jeg tænker, at hun ved, hvad hun laver

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg kan bare se at det står mange steder at man fraråder det, så jeg blev så nervøs. Har været igennem mange IVF behandlinger, så jeg er nok også lidt ekstra nervøs og bange for at noget kan gå galt.. 

Anmeld Citér

10. maj 2021

julle_bulle83

Anonym skriver:

Jeg er lige blevet tryghedsscannet (er 8+4), og uden jeg bedte om det lyttede hende der scannede til hjertelyd. Blev scannet indvendigt. Jeg er SÅ nervøs, for jeg kan læse at man fraråder sådan noget i det første 3 mdr. Så vil høre om jeg skal gå helt i panik nu og frygte at jeg har skadet baby eller om jeg kan tage den med ro? Det var nok ca 10 sek hun lyttede..

åhh er så nervøs.

Altså, det er jo det de gør til en tryghedsscanning �� De tjekker bla. hjertelyd

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Jamen normalt ser man bare hjerteblink, men hun satte lyd på. Kan læse mig til at det er meget kraftigere stråling og dermed ikke så godt i de første 3 mdr. læste det på Sundhedsstyrelsen.

Men jeg skal nok bare lige tage en slapper og ikke være så nervøs, det er bare så svært 

Anmeld Citér

10. maj 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Jamen normalt ser man bare hjerteblink, men hun satte lyd på. Kan læse mig til at det er meget kraftigere stråling og dermed ikke så godt i de første 3 mdr. læste det på Sundhedsstyrelsen.

Men jeg skal nok bare lige tage en slapper og ikke være så nervøs, det er bare så svært 

Ro på kære

Har ved alle mine graviditeter hørt hjertelyd ved 6+. Du skal ikke bekymre dig. 

Kan godt forstå at du bliver bange, da du har været i behandling og læser dig frem til alt muligt. Et godt råd til dig er, Lade være med at læse nettet tyndt, du bliver bare mere og mere bekymret. I stedet så spørger til scanning og lægebesøg om de ting du tænker på. Der får du svar imens du kigger professionelle mennesker i øjne. 

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik lavet 2 stk...En 4+5 og en 8+0 begge indvendig og der skete ingenting ved det.. Jeg har aldrig hørt om at en indvendig scanning skulle give nogle problemer

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

Ro på kære

Har ved alle mine graviditeter hørt hjertelyd ved 6+. Du skal ikke bekymre dig. 

Kan godt forstå at du bliver bange, da du har været i behandling og læser dig frem til alt muligt. Et godt råd til dig er, Lade være med at læse nettet tyndt, du bliver bare mere og mere bekymret. I stedet så spørger til scanning og lægebesøg om de ting du tænker på. Der får du svar imens du kigger professionelle mennesker i øjne. 

Stort tillykke med graviditeten

Tak. Du har helt ret. Det er netop fordi jeg så kan læse at det ikke er godt, men omvendt så tænker jeg også at de 10 sek jo ikke kan være så slemt, men blev stadig bekymret fordi det jo frarådes af sst. Det er ikke så meget scanningen, men det at hun satte lyd på.

Dejligt at høre du har prøvet det uden der skete noget. Jeg må stoppe med at Google så meget

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik lavet 2 stk...En 4+5 og en 8+0 begge indvendig og der skete ingenting ved det.. Jeg har aldrig hørt om at en indvendig scanning skulle give nogle problemer

Også hvor du hørte hjertelyd? Det er nemlig ikke selve scanningen, men det at der blev sat lyd på. Men som en anden også skriver, jeg skal bare tage den med ro. Og så ikke flere tryghedsscanninger til mig - nu må jeg vente til nakkefold i starten af juni :-)

Anmeld Citér

10. maj 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!
Anonym skriver:

Også hvor du hørte hjertelyd? Det er nemlig ikke selve scanningen, men det at der blev sat lyd på. Men som en anden også skriver, jeg skal bare tage den med ro. Og så ikke flere tryghedsscanninger til mig - nu må jeg vente til nakkefold i starten af juni :-)

Tager den lige som uanonym

Ja, der var lyd på 8+0 og alt var så fint.. Vi havde forsøgt i 10 år og egentlig givet op, men så kom der en positiv test  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.