Kan det mon passe? Er jeg gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.932 visninger
12 svar
1 synes godt om
10. maj 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Hej søde damer, 

hvis man ikke har forståelse for testtråde - så er man velkommen til ikke at læse videre. 

Til jer andre, og jer der før har været behjælpelige; 

jeg oprettede for noget tid siden en tråd ang ægløsning. Jeg har i denne cyklus ikke rigtigt kunne fremtrylle en helt positiv æltest. Det nærmeste var lørdag d. 1/5 og jeg er idag på cyklusdag 25. Jeg har testet videre for æl, da jeg ikke synes den var helt så positiv som den skulle, og da jeg dagligt har haft rumsteren i underlivet samt hvad der minder om æl slim. Jeg testede svagt positiv på to gtest fra babyplan, men stregerne var ikke rigtig med farve og forsvandt da de tørrede. Siden har jeg testet negativ både på æl og gtest.

for lidt siden tog jeg endnu en æl test, og allerede inden farven var løbet helt over, fremkom en tydelig teststreg, og jeg tog derfor også lige en gtest, fordi jeg tænkte at æltesten enten nu var positiv, eller også reagerede den på hcg.

gtesten viste også allerede meget hurtigt en ekstra, men lille streg.

jeg ved ikke helt hvad jeg skal tænke, for det er jo urimeligt tidligt at teste positiv for graviditet hvis jeg kun er 3+1 idag. Og jeg ved også godt, at i kun kan råde mig til at teste igen om et par dage. Men er det muligt at jeg er gravid? Eller kan gtest reagere på æl, ligesom det kan gælde omvendt? 

Kh forvirret og bævrende kvinde, hvis arbejdsaften bliver meget lang

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Lambi90

Tog lige en ny æl test (ja, jeg er et testmonster), hvis ikke jeg er gravid, så har da ihvertfald en ægløsning på vej - hold da op nogle farver

Anmeld Citér

10. maj 2021

BabyIgen2022

Det kan godt være... Men hvis jeg kigger på valmed teste kan jeg se den grå skyggestreg allerede inden, jeg stikker dem i urinen, og jeg har selv haft en del skygger på dem, så tiden vil vel vise, om den udvikler sig... Ingen streger på en tidlig test? For så er det jo nok en skygge...

Anmeld Citér

10. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg ville nok gætte på at du har ægløsning senere end forventet. Er din cyklus stabil og hvornår plejer du at få mens?

Anmeld Citér

10. maj 2021

Lambi90

BabyIgen2022 skriver:

Det kan godt være... Men hvis jeg kigger på valmed teste kan jeg se den grå skyggestreg allerede inden, jeg stikker dem i urinen, og jeg har selv haft en del skygger på dem, så tiden vil vel vise, om den udvikler sig... Ingen streger på en tidlig test? For så er det jo nok en skygge...

Det har jeg også, men stregen er tydligere end den skygge der var på forinden. Jeg blev lidt chokeret, da jeg faktisk ikke forventer det, og ja, som sagt venter på min ægløsning  

men ja dagene har svaret, lige nu er der meget langt tid til at jeg har fri og kan købe en ny test til imorgen

Anmeld Citér

10. maj 2021

Lambi90

Mortil_en skriver:

Jeg ville nok gætte på at du har ægløsning senere end forventet. Er din cyklus stabil og hvornår plejer du at få mens?

Det er også hvad jeg umiddelbart selv finder mest sandsynligt, hvordor jeg også blev overrasket over den lille streg - havde afskrevet det som skyggestreger på de andre, hvilket det jo også har været, da de blev taget i weekenden. 

Min cyklus har i 2021 været nogenlunde stabil på 34-35 dage, og med æl omkring dag 20/21 - men på de dage jeg bormalt tester positivt, har æl teste været så blanke som aldrig før.

jeg har lige et billede, de øverste grønne æl teste er fra lørdag d 1/5.

Anmeld Citér

11. maj 2021

Lambi90

Hmm, den øverste er den svagt positive fra igår, som altså helt sikkert var med farve! 

Men den næste er fra imorges og dernæst her til eftermiddag. Jeg har haft alle de sædvanlige tegn på ægløsning idag - så jeg tror simpelthen bare at den har været forsinket denne gang.

Jeg synes godt nok at det er tarveligt at valmed kan blive SÅ falsk positive

Anmeld Citér

11. maj 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Lambi90 skriver:

Tog lige en ny æl test (ja, jeg er et testmonster), hvis ikke jeg er gravid, så har da ihvertfald en ægløsning på vej - hold da op nogle farver

Jeg tror desværre at det er din ægløsning der kommet lidt senere end du beregner.

Anmeld Citér

11. maj 2021

Lambi90

Love Angel skriver:

Jeg tror desværre at det er din ægløsning der kommet lidt senere end du beregner.

Det tror jeg også. Og det er okay.

men præv at se min sidste billede med de 3 valmed. Er det ikke lidt vildt at den streg er så tydelig? Den var der med det samme igår, nærmest inden kontrolstregen kom frem. Det bliver man da lige lidt konfus af

Anmeld Citér

11. maj 2021

Emiliaa92

Hvis du kun er så kort henne, er det jo klart at den ikke er mere tydelig. Jeg krydser og håber for dig, at den udvikler sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.