Nu blev jeg lidt nysgerrig jo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

A.

ja men mathinus er snart 17 mdr og kan sige

mor,stop,nu,kom, det,det der,hvad,mere,av,nej,ja,hej, fødder hund nam nam,hurra,mad og måske lidt flere ord men ikke altid er nemt at forstår ham og huske alt

og så kan han sige ligesom :and,gris,hest,lam,kat,ugle,hund,løve tiger,kylling

og så ka han sige på polsk:

mere,stop,mor,nok, da da-(vil udenfor),ja,giv mig,mormor,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Vingummien

agnieszka skriver:

ja men mathinus er snart 17 mdr og kan sige

mor,stop,nu,kom, det,det der,hvad,mere,av,nej,ja,hej, fødder hund nam nam,hurra,mad og måske lidt flere ord men ikke altid er nemt at forstår ham og huske alt

og så kan han sige ligesom :and,gris,hest,lam,kat,ugle,hund,løve tiger,kylling

og så ka han sige på polsk:

mere,stop,mor,nok, da da-(vil udenfor),ja,giv mig,mormor,

Vildt han kan så meget når det er 2 sprog. Syntes jeg er inponerende

Anmeld

26. oktober 2009

4xGreve

suanne85 skriver:

Hun er da dygtig

hehe takker... det er Emil også...

Kom til at tænke på at Daniella nogen gange synger, altså bare lige med de ord hun kan, f.eks en dag vi var ude at gå begyndte hun at synge ja ja ja ja ja og sådan forsatte hun hele dagen med ja ja ja med melodi, super sødt...

hen gentager dog overhovedet ikke, når man siger et ord sidder hun bare og kigger meget optaget på en (tror evt. det er hendes måde at lære på)

Dog har hun jo så hørt den der knægt hun går i DP med sige dum betina også en dag hvor jeg sagde at der var noget der ikke var så godt hun gjorde så sagde hun dum (tror dog ikke hun ved hvad ordet betyder men hold da op et CHOK)

Anmeld

26. oktober 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

hehe takker... det er Emil også...

Kom til at tænke på at Daniella nogen gange synger, altså bare lige med de ord hun kan, f.eks en dag vi var ude at gå begyndte hun at synge ja ja ja ja ja og sådan forsatte hun hele dagen med ja ja ja med melodi, super sødt...

hen gentager dog overhovedet ikke, når man siger et ord sidder hun bare og kigger meget optaget på en (tror evt. det er hendes måde at lære på)

Dog har hun jo så hørt den der knægt hun går i DP med sige dum betina også en dag hvor jeg sagde at der var noget der ikke var så godt hun gjorde så sagde hun dum (tror dog ikke hun ved hvad ordet betyder men hold da op et CHOK)

Ja det kan jeg da godt forstå

Anmeld

26. oktober 2009

A.

suanne85 skriver:

Vildt han kan så meget når det er 2 sprog. Syntes jeg er inponerende

det handler bare om at snakke i to sprog til barnet altid...

Anmeld

26. oktober 2009

Vingummien

agnieszka skriver:

Ja og så suger en barne hjerne bare til sig

Anmeld

26. oktober 2009

A.

suanne85 skriver:

Ja og så suger en barne hjerne bare til sig

nemlig det

Anmeld

26. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
agnieszka skriver:

Det er sjovt, for jeg har også en veninde der kommer fra Polen, og hendes datter på 4 år forstår også det meste af det min veninde siger til hende på Polsk. De snakker selvfølgelig mest dansk sammen, men når min veninde snakker med sin mor foregår det på polsk.

Har altid undret mig over hvor fantastisk pigen er til at forstå begge sprog, men det er hun så ikke ene om

Anmeld

26. oktober 2009

A.

Rikke skriver:

Det er sjovt, for jeg har også en veninde der kommer fra Polen, og hendes datter på 4 år forstår også det meste af det min veninde siger til hende på Polsk. De snakker selvfølgelig mest dansk sammen, men når min veninde snakker med sin mor foregår det på polsk.

Har altid undret mig over hvor fantastisk pigen er til at forstå begge sprog, men det er hun så ikke ene om

hehe ja lidt sjovt...når jeg snakker med min mor er det også kun på pols så det er en af gruunde jeg vil at mathinus snakker begge sprog

Anmeld

5. november 2009

frk andreasen

min datter er så 2.8 år. hun snakker utrolig godt, jeg kan forstå alt hvad hun siger. (næsten) hun kan tælle til 10 selv og hvis vi tæller sammen blir det til 20. feks. hun siger Ja tak el nej tak når hun blir spurgt om noget..

det har bare gået stærkt det sidste halve år.

knus tanja.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.