Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Der var et indlæg om en der havde sagt sit første ord og så syntes jeg da det kunne være sjovt at høre hvad jeres forskellige børn kan sige.
Emil er 15 mdr og kan sige hej(siges pt til alt og alle) og stop, værsgo, ja og nej som han så siger med Ah ah imens han ryster på hovedet. Og så siger han tit en meget alvorlig sætning men forstår ikke altid helt hvor han vil hen med den hehe
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
min søn nichlas på 16mdr kan sige..
hej, ja, nej, sæt dig, tak for mad, mor, far, mere, mad, buster (hund) av, hov, elsker dig, værsgo
Ja Liva er jo så 2 år nu og siger rigtig meget.... Har slet ikke styr på længere hvor mange ord hun kan og hun gentager alt hvad vi siger.
Hun udtaler faktisk rigtig mange af ordene rigtigt men der er nogle stykker som altså er lidt sjove.
F.eks.
Bedde = BedstefarMut = kysLæbbe = HjælpeÅgge = Åbne og lukke
Der er sikkert flere ord, men det var lige hvad jeg kunne komme på
Julie er knap 9 måneder..
Siger: Mam mam, Jay jay, av.
Lærke på snart 17 måneder siger:
Mor, far, hov, vuf, a det, hej, ja, nej, tak, værsgo, mam mam.....
Min søn er 12 mdr og kan sige:
Mamma = Mor
Nana = Hans kanin
Nam nam = Mad
Malou Selma er lige blevet 17 mdr. og siger fkg.:
Ej ej= hej hej
Ubo= Hugo, min fars schefer(staves)
ak ak= Tak tak
Moå= Morfar
UUUUUaaaaaarrrr= Mor
bar= Far
Ber= Per, dagplejerens mand
Su= Susan, dagplejeren
Daniella er 17 måneder og kan sige:
janejhejmadmermigmedfarmordum (har hun lært af en af de stor børn i DPéren)bumm (bum på numsen, bold, ballon)Hovtakavwowåh ohda da (når vi danser og høre musik)mage (smage)
Det var lige dem jeg kunne komme i tanke om, manden og jeg har også nogen andre på læberne men kan ikke lige komme på hav det er for nogen...
WiitrioeN skriver: Daniella er 17 måneder og kan sige: janejhejmadmermigmedfarmordum (har hun lært af en af de stor børn i DPéren)bumm (bum på numsen, bold, ballon)Hovtakavwowåh ohda da (når vi danser og høre musik)mage (smage) Det var lige dem jeg kunne komme i tanke om, manden og jeg har også nogen andre på læberne men kan ikke lige komme på hav det er for nogen...
Hun er da dygtig
TbCp skriver: Ja Liva er jo så 2 år nu og siger rigtig meget.... Har slet ikke styr på længere hvor mange ord hun kan og hun gentager alt hvad vi siger. Hun udtaler faktisk rigtig mange af ordene rigtigt men der er nogle stykker som altså er lidt sjove. F.eks. Bedde = BedstefarMut = kysLæbbe = HjælpeÅgge = Åbne og lukke Der er sikkert flere ord, men det var lige hvad jeg kunne komme på
Årh Emil gentager også, f.eks her i dag lige da vi spiste aftensmad siger Frank for sjov til min bror du lugter og det gentog Emil så håber ikke kan husker på det hehe.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128