Anonym skriver:
Jeg vil først lige sige at du, uanset hvad du læser på nettet, nok gør bedst I at forholde dig til de sundhedspersoner som kender din historik og har haft mulighed for at undersøge dig, dvs. lægen og fysioterapeuten.
Det sagt, så er det er meget almindeligt at have ondt i ryggen, omkring 90% af alle oplever det på et eller andet tidspunkt. Ondt i lænden kan være så meget, og i langt de fleste tilfælde kan man ikke pege på nogen bestemt årsag, og så må man bare kalde det "ondt i lænden". Oftest er smerterne påvirket af mange ting i samspil - fysiske faktorer som belastning og bevægelser og psykologiske faktorer som bekymring/frygt mv.
Mit bud er at du ikke får noget ud af en skanning, det er sjældent man finder noget der direkte kan forklare smerterne med mindre der er klokkeklare symptomer og fund der passer på fundene.
Det bedste til at afhjælpe symptomerne er bevægelse/træning af enhver art. Hvis du belaster din lænd meget ensidigt, fx ved stillesiddende arbejde, kan du prøve at blive opmærksom på at skrifte stilling ofte i løbet af dagen. Hvis du ikke dyrker motion, så begynd på noget du synes er sjovt - løb, yoga, håndbold, fitness, whatever. For de fleste er det faktisk ikke så vigtigt hvilken type træning man laver. For nogen hjælper det bedre med mere målrettet træning af lænden med hjælp fra en dygtig fys.
Der kan selvfølgelig være sjældne undtagelser hvor en scanning er indiceret, og det er jo så en lægelig vurdering. Der bliver generelt lavet alt for mange scanninger, som ikke bidrager med andet end tilfældige fund der ender med at fastholde folk i deres symptomer.
Hvis jeg var dig ud fra det du har skrevet, så ville jeg helst undgå scanning og i stedet finde en god fysioterapeut til at hjælpe med smerterne.
Mvh. læge 
Tak. Jeg læser og lytter, jeg gør også hvad læge og fys anbefaler. Har en tid til fys om et par uger.