Min mand og jeg har snart været i gang med projekt baby i halvandet år og har lige taget hul på sidste cyklus inden vi skal starte med inseminationsbehandling.
Vi er i tvivl om hvor meget vi skal dele med vores omgangskreds. Vi har begge snakket en del med venner og veninder, de ved nærmest allesammen at vi er i gang og har fulgt med i processen indtil nu frem mod behandlingsstart. Det samme gælder mine søskende som jeg er meget tæt med.
Men vi har ikke fortalt det til vores forældre og min mands søskende, og vi er i tvivl om vi skal.
Jeg føler på den ene side jeg holder noget skjult for mine forældre når alle andre ved hvad vi der foregår, men omvendt orker jeg ikke at behandlingen skal være samtaleemne hver gang vi ses.
Jeg er også i tvivl om jeg skal sige det til min arbejdsplads. Jeg styrer selv min tid og arbejder tit hjemmefra, så jeg kan sagtens passe behandlingen uden de ved det. Men igen føler jeg lidt jeg lyver ved ikke at sige det? Jeg ved ikke hvor meget det kommer til at påvirke mit arbejde med hormoner og scanninger osv.
Så jer der er/har været i behandling - hvem og hvornår har I fortalt det? Og hvad med arbejdspladsen?
Det er ikke tabu eller skamfuldt for os at skulle i behandling, og vi er enige om at fortælle uanset hvad hvis det lykkes at blive gravid. Det handler mere om hvorvidt vi gør det nemmere eller sværere for os selv ved at fortælle det allerede nu. Man kan jo ikke rigtigt tage det tilbage når det først er sagt.
Anmeld
Citér