Nu med lidt mere overskud... (En masse pladder om overskud)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

Rasmine

...end hvad jeg har haft siden jeg startede på job på skolen/sfo.

Indenfor den sidste uge har jeg feks. fået bestilt tid hos lægen til begge unger til 2 og 5(4?) års undersøgelse, bestilt tid hos tandlægen, været ved lægen pga ondt i en arm-siden juni, og så har jeg fået styr på en masse løse ender...

Jeg synes simpelthen det er utroligt et job kan suge AL energi ud af én, således man ikke engang har overskud til at få bestilt tid hos en tandlæge, for at få lavet et par huller, man HAR fået konstateret ER der??????

Èn ting er sikkert: jeg har lært at jeg aldrig i livet ever igen, vil have et job som er SÅ "udfordrende" at ens unger ikke kommer til de fornødne undersøgelser+vacciner, samt at man ikke engang kan overskue at få arrangeret fødsesldag for Mille + børnehave herhjemme.

Måske det er meget normalt at være så udkokset, men for fanden, hvad gør I andre som har "normale" arbejdstider, altså hvor I hver dag får fri kl. 15-16 stykker?

Jeg har virkelig savnet mine hele fridage (aften/døgnvagter), for i mine hele fridage får jeg virkelig styr på de løse ender.

Mette - nu med pladder i mund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

linemus

Ja, det vil jeg sådan set også gerne høre.

Nu har jeg overlevet 2. arbejdsdag. Hold da op, jeg er udkokset. Håber det udligner sig lidt efterhånden. Men jeg har sørme også nået (alene!) at fodre unger, komme alle tre i bad (ikke en hverdagsbedrift herhjemme), skifte al deres sengetøj, ordne vasketøj og rydde af bordet - ALT sammen inden børnene blev puttet, hvilket lige er overstået. Er det energi, der avler energi eller hvad? For jeg har jo nærmest nået det samme, som hvis jeg gik en hel dag hjemme.

Og  til manden, der nu får prøvet, hvordan det er at være alene om at handle ind og hente børn m.m.

Anmeld

26. oktober 2009

linemus

Hov, forresten Mette - rart at høre, at du har fået mere overskud til dig og fam. Det er jo dem, der virkelig betyder noget

Anmeld

27. oktober 2009

Anja

Hos os er nøglen PLANLÆGNING !

Vi laver madplaner for en hel uge af gangen, det tager presset fra den del af dagsordenen.

Vi har oparbejdet nogle rutiner, så alt glider fint, både morgen og eftermiddag/aften.

Vi betaler os fra både havearbejde og rengøring  - kan klart anbefales.

Vigtigst af alt, så deltager vi begge på ligefod i forhold til alt med børn og husligt. Vi er dog også så heldige, at manden har et til tider ret fleksibelt job som gør at han ofte kan tager fri i pressede situationer, men jo så må arbejde ekstra andre gange.

Pt er det største problem vasketøjet, vaskemaskinen er nemlig i stykker på 2. uge

Vil bare lige sige, at de første par uger efter jeg startede var også lidt hårde, men pludselig kører det bare ..... men ja, planlægning og rutiner virker hos os.

Anmeld

27. oktober 2009

Lise

Mebach skriver:

Måske det er meget normalt at være så udkokset, men for fanden, hvad gør I andre som har "normale" arbejdstider, altså hvor I hver dag får fri kl. 15-16 stykker?

Gælder 16:30-17 stykker også?  Jeg tager hjemmefra ca 7:30 og kommer hjem "normalt" (altså når jeg ikke arbejder over og kommer hjem kl 20-21) kl ca 17. Det kan godt knibe med at få maden på bordet til kl 18, men Simon bliver helt tovlig hvis ikke det sker..

Jamen, hvad gør vi? Heldigvis møder Christian senere og kommer tidligere hjem end mig (hvorfor er det at han får en væsentlig højere løn end mig også???), så han henter hver dag. Desuden kan han flexe frit, så han kan tage Simon til lægen i løbet af dagen hvis han vil. Det står også mig rimelig frit for at flexe i den ene eller anden ende, eller arbejde 12 timer én dag, og kun 4½ den næste. Én af os handler på vej hjem, eller Christian handler med Simon. Og tøjvask sætter jeg ofte over om morgenen og hænger op om aftenen. Rengøring sker i weekenden. Men hold da kæft mand - jeg glæder mig også til barsel igen... Og jeg kan godt forstå at du har savnet hele hverdagsfridage. Sådan nogle kunne jeg virkelig også godt bruge. Men det er der desværre ikke noget af...

Hos os går det mere eller mindre "slaw i slaw" - altså den ene dag tager den anden, og det går fint. tror jeg synes det værste er, at når jeg har fri, så har jeg alligevel ikke fri. For så har jeg lige noget 8som i et par hundrede sider pr gang) der skal læses til undervisning, som jeg har mandag og fredag. Så faktisk er drømmen for mig at have et almindeligt job, hvor man da bare har fri hver dag kl 15-16 stykker...

Pheew, bliver helt træt af at skrive det... I øvrigt er jeg på job, så nu off!!!

Anmeld

27. oktober 2009

Rasmine

Anja skriver:

Hos os er nøglen PLANLÆGNING !

Vi laver madplaner for en hel uge af gangen, det tager presset fra den del af dagsordenen.

Vi har oparbejdet nogle rutiner, så alt glider fint, både morgen og eftermiddag/aften.

Vi betaler os fra både havearbejde og rengøring  - kan klart anbefales.

Vigtigst af alt, så deltager vi begge på ligefod i forhold til alt med børn og husligt. Vi er dog også så heldige, at manden har et til tider ret fleksibelt job som gør at han ofte kan tager fri i pressede situationer, men jo så må arbejde ekstra andre gange.

Pt er det største problem vasketøjet, vaskemaskinen er nemlig i stykker på 2. uge

Vil bare lige sige, at de første par uger efter jeg startede var også lidt hårde, men pludselig kører det bare ..... men ja, planlægning og rutiner virker hos os.

Her er det ikke så meget det praktiske som halter efter. Det er det mentale overskud som har manglet. Overskud til at overskue at bestille en tid til ungernes undersøgelser hos lægen, for derefter at overskue at den og den dag skal de altså afsted.

Det lyder så bagatel agtigt, men sådan har det været. "Så bestil da bare en tid, og kom afsted"

Tak for svar, damer. Kan høre jeg ikke er den eneste som ikke har overskud til at være kårny 24-7!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.